Anbefalte innlegg

Begynner å irritere meg over tomgangen på Audien. Noen ganger er den helt OK, bensinkutt når man slipper gassen og tomgang på 750 rpm. Andre ganger virker det som gassen ikke går helt av, ingen bensinkutt i nedoverbakke og tomgang på rundt 2000 rpm..

 

Det kommer og går litt. Noen ganger ligger den også på 2000 for plutselig å falle ned på 1000, så opp igjen til 1500 og ned igjen til 750, hvor den er stabil.

 

Den er aldri variabel, bare fast for høy. Har prøvd å dytte på armen på spjeldhuset for å se om noe kanskje henger der, men det gjorde det ikke..

 

Noen som har vært borti noe lignende? Er *utrolig* irriterende!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min er litt ustabil den og, men langt ifra så mye som du beskriver her..

 

Er det sånn at det er lmm på 2,3E motorene?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har jo den "kladden" som sitter på toppen av luftfilterboksen som måler luftmengde....

 

Ellers har jeg hatt litt av samme problem med min også, men kun når det har vært litt "provosert" kjøring, gjerne med litt glatt underlag.. Da har den en tendens til å henge igjen på ca. 2000 rpm. Slår jeg av tenninga og starter på nytt, er den helt fin igjen..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var nesten lignende på Corren min. Byttet gasswire og "justerte" arma til gass-spjeldet, da ble den helt bra.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tett/treg tomgangsregulator var det på 2.2'n min når den oppførte seg slik.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min var slik fra jeg kjøpte den i fjor og frem til i sommer, men er nå merkelig nok blitt helt bra :) Litt jevnt høyt turtall på svenske "autobahn" tenker jeg gjorde susen :D

 

mvh

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mest sannsyling tomgangs-regulatoren som er full av dritt........skru den av av spray den med noe elektro-rens eller lignende. Smør den opp med WD40 eller CRC etterpå,har hjelpt på flere biler med lignende problem.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen med et bilde av tomgangsreg. så jeg vet hva jeg evt. skal skru av for å sjekke?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Thomas Kjørnes

Noen med et bilde av tomgangsreg. så jeg vet hva jeg evt. skal skru av for å sjekke?

Ser ut som en litt stor elektromotor med slangetilkobling inn og ut og med en stikker på "enden" Har ikke noe bilde av en desverre. Men den står lett tilgjengelig på de fleste 2,3 motorer

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heisann! Var nyttig den artikkelen der gitt.

 

Har tatt ut tomgangs-regulatoren. Men... hva skal jeg bruke til å rense den med?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Thomas Kjørnes

Heisann! Var nyttig den artikkelen der gitt.

 

Har tatt ut tomgangs-regulatoren. Men... hva skal jeg bruke til å rense den med?

Les litt lenger opp idenne tråden;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Elektro-rens, eller noe lignende, sier meg ikke så mye :) Men har satt gamlingen på oppdrag om å skaffe "elektro-rens, eller noe lignende".

 

Selv er jeg pr. tiden stuck på "hjemme-kontoret" hos gamlingene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

CRC elektrorens, LectraClean, e.l. Selges bl.a. på AIS eller BilXtra bilrekvisita.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Problemet løst.. Det var tomgangsbryteren på gasspjeldet som var litt av-og-på, den er justert riktig, men selve bryteren var nok ikke helt god, siden kontakten kom og gikk når jeg prøvemålte med multimeter. Sprayet inn en del elektronikkrens og det begynte å virke igjen. Aner ikke hvor lenge det holder, men inntil videre ihvertfall. En ny bryter med ledninger koster sikkert astronomiske summer, så det håper jeg utgår inntil videre.. :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.