#1 Skrevet Februar 19, 2008 Da jeg skulle kjøre bilen min til gearkasse-oljeskift i går kveld, mistet jeg etter ca 15 min kjøring en stor del av effekten på bremsene. Ikke hele tiden, bare av og til. Bremsepedalen føles egentlig normal, men det var bare så vidt jeg klarte å bremse opp bak en trailer.... Kvelden før lyste varsellampen for slitte klosser, og jeg fikk byttet dem, men når jeg hentet bilen i dag fikk jeg det samme problemet etter ca like lang tid. Karen på merkeverkstedet mente at bilen var ok, men de merket sikkert ikke feilen fordi de hadde bare en kort prøvetur... Kan dette være et problem med bremsekraftforsterkeren? Mener det var noe det samme som skjedde på en golf jeg hadde der jeg fikk falskluft i bremsekraftforsterkeren... Det er forresten mer enn nok bremsevæske på beholderen.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 20, 2008 Opplevde det samme på min A6 for noen dager siden, og da fant Møller ut at det var en sprekk i en vacuumslange fra innsuget til bremsekraftforsterkeren. De byttet den og nå fungerer bremsene som de skal igjen. Kanskje du har samme problemet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 20, 2008 har opplevd det samme, plutselig var bremsene "langt borte" og jeg måtte jobbe for at bremsen skulle funke.. trodde dette var saltlake på bremseskivene\klossene, kanskje jeg må sjekke noen vacum slanger jeg også.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 20, 2008 Ett bytte av bremsevæske og skikkelig lufting kan også gjøre underverker for bremsene (2 års intervall på bremsevæske). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 20, 2008 Synes bare at det er rart at problemene kommer først etter at jeg har kjørt en stund.... Prøvde bilen en lang og flere korte turer i kveld, og det virket fullstendig vilkårlig når det ble slik. Uansett, skal prøve å få en mekaniker til å se litt på den i morgen. Finnes det forresten en måte å se om det er selve bremsevæsken som er problemet?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 21, 2008 Med det rette utstyret går det an å teste om kokepunktet på bremsevæsken er for lavt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...