Anbefalte innlegg

Heisann.

Har noen ASA AR1 som jeg skulle ha fått polert opp kanten på. Forsøkt med litt autosol, men det tok ikke så mye som jeg håpet. men det ble bra på eikene. Men kanten er fortsatt litt matt...

Noen som har noen bra tips?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heisann.

Har noen ASA AR1 som jeg skulle ha fått polert opp kanten på. Forsøkt med litt autosol, men det tok ikke så mye som jeg håpet. men det ble bra på eikene. Men kanten er fortsatt litt matt...

Noen som har noen bra tips?

Når jeg har polert så har jeg brukt 600-800 sandpapir for å fjerne ujevnheter og fortsatt helt opp mot 2000våtslipe før jeg har gått løs med Autosol.

Felgene dine er vel relativt fri for ujevnheter, men det kan hende dem er lakkert med klarlakk, og at derfor får du ikke polert noe nevneverdig: klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg polerte opp mine ASA DS3 felger. De var det i allefall en slags spesiell lakk på. Går ikke å fjerne med lakkfjerner. Så det endte med att jeg pusset av lakken, og polerte de opp igjen med Autosol og Meguiars metall polish. Ble blanke i allefall, men det holder ikke lenge når det blir ren alu.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

http://www.gasolin.no hadde hvertfall lakk til å hive på høyglanspolerte felger, godt mulig en kan bruke klarlakk også men vil tro heften ikke blir så bra siden overflaten ikke er ru.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når jeg har polert så har jeg brukt 600-800 sandpapir for å fjerne ujevnheter og fortsatt helt opp mot 2000våtslipe før jeg har gått løs med Autosol.

Felgene dine er vel relativt fri for ujevnheter, men det kan hende dem er lakkert med klarlakk, og at derfor får du ikke polert noe nevneverdig: klø :

Ja, de er vel relativt glatte. Men det legger seg mye grus og dritt oppå kanten som jeg tror sliper litt av klarlakken ned. Og skaper litt ugjevheter.

Men det er vel klarlakk på hele felgen? For det funket bra og polerere eikene med autosol.

Så fin ut den powerballen. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.