Anbefalte innlegg

Helt rått!!! Lurer på hva det kosta... Skulle gjerne hatt bilen der, hehe.

 

A.J.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ohhh,det der er rein p....! Det må være helt rått og se hvor blank den ble IRL,respect! :D

Syyyyykt blankt! : eek :

 

P1030153.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke sikkert det er så fryktelig dyrt i statene, er jo mange mange tusen folk som holder på med detailing i mer eller mindre proff grad. En som jobber i 3 dager på en bil i USA tar seg betalt men ikke i nærheten av f. eks. han Paul et-eller-annet fra England som vist nok er oppe i 250.000,- for det råeste av det råeste. Men det han gjør er jo en god del HYPE også. Vil tro at en som er flink nok her i Norge kan gjøre nøyaktig det samme på et par dage (kun lakk)...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sykt!

 

bruker han sandpapir, type vått, først? Må være veldig fint papir da? Og hva er de andre produktene han bruker? Kan umulig være lett å vite hvor mye han kan "fjerne" uten å ødelegge alt..

 

Har endel swirls og slikt på min bil, noen som har en god DIY oppskrift for å fjerne dette?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sykt!

 

bruker han sandpapir, type vått, først? Må være veldig fint papir da? Og hva er de andre produktene han bruker? Kan umulig være lett å vite hvor mye han kan "fjerne" uten å ødelegge alt..

 

Har endel swirls og slikt på min bil, noen som har en god DIY oppskrift for å fjerne dette?

 

Det er våtsliping han gjør, ja.

 

MEN: før han gjør dette, måler han dybden på klarlakken, så han vet om det trygt å våtslipe, eller om han bare kan rubbe.

 

DIY:

start med fineste kombinasjonen du har med polish på et lite område med swirls. Funker ikke dette, tar du grovere og grovere til du får ditt ønskede resultat. Til slutt polerer du med den fineste igjen;)

Kort fortalt...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har bare en polish og en slik voksgreie til å legge på etter polering.. Men jeg skjønner at dette ikke er å "ha utstyret i orden" i bilpleieverdenen!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har bare en polish og en slik voksgreie til å legge på etter polering.. Men jeg skjønner at dette ikke er å "ha utstyret i orden" i bilpleieverdenen!

 

Hehe, artig kommentar;)

 

Link til et par til her:

 

http://www.detailingworld.co.uk/forum/showthread.php?t=43269

http://www.driver.ie/forum/showthread.php?t=44556

http://www.detailingworld.co.uk/forum/showthread.php?t=40926

 

Les og bli hekta;) Hadde virkelig vært kult å lært seg dette skikkelig, hatt stor garasje og det rette utstyret...

 

A.J.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er gøy å sitte og se på resultatene de folka får frem, men det er en ting som irriterer meg noe vanvittig - de bruker så mange forkortelser for produktene de bruker, så jeg må sitte og gjette meg fram til hva de driver med, og det er no dritt!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, artig kommentar;)

 

Link til et par til her:

 

http://www.detailingworld.co.uk/forum/showthread.php?t=43269

http://www.driver.ie/forum/showthread.php?t=44556

http://www.detailingworld.co.uk/forum/showthread.php?t=40926

 

Les og bli hekta;) Hadde virkelig vært kult å lært seg dette skikkelig, hatt stor garasje og det rette utstyret...

 

A.J.

 

Hehe...Boraen er en repost, men ikke desto mindre artig lesing. Gutt som er NØYE!!

Lanseren er en konge tråd, har lest den igjennom mange ganger og blir like imponert hver gang.

 

Skulle jeg finne meg et nytt beite kunne detailing virkelig være noe som jeg kunne trives med. Tror bare ikke Norge er stedet hvis man virkelig skulle tjene penger på det med mindre man oppbygger seg et navn innen diverse kretser. Er jo klart at det går an å leve av det, men konkurransen kombinert med hva folk vil betale for en polering, voksing og kanskje en lakkbehandling må jo holdes opp mot kostnader, lønn osv. Tror aldri en gutt som han paul i UK kunne ha klart seg her i Norge med de priser han tar :P

90% av befolkningen er fornøyd med å kjøre bilen i automatvasken, polere med Turtle 1 gang om sommeren og ellers bruke så få penger som mulig på bilpleie. Siste 10% er en blanding av folk som, hvis de virkelig tar den helt ut, kjøper en eller annen lakk konservering og deretter etterbehandler den 1 gang i året og så de siste prosent som oss som virkelig er parat til å legge ned mange timer hvert år for å holde bilen på et maksimum av shine. Og som liker selve jobben og. Er jo ikke noe som å ta en kjøretur i en bil man har vasket, renset, polert, vokset, shinet og buffet opp til den helt store medalje. PRICELESS spør du meg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe...Boraen er en repost, men ikke desto mindre artig lesing. Gutt som er NØYE!!

Lanseren er en konge tråd, har lest den igjennom mange ganger og blir like imponert hver gang.

 

Skulle jeg finne meg et nytt beite kunne detailing virkelig være noe som jeg kunne trives med. Tror bare ikke Norge er stedet hvis man virkelig skulle tjene penger på det med mindre man oppbygger seg et navn innen diverse kretser. Er jo klart at det går an å leve av det, men konkurransen kombinert med hva folk vil betale for en polering, voksing og kanskje en lakkbehandling må jo holdes opp mot kostnader, lønn osv. Tror aldri en gutt som han paul i UK kunne ha klart seg her i Norge med de priser han tar :P

90% av befolkningen er fornøyd med å kjøre bilen i automatvasken, polere med Turtle 1 gang om sommeren og ellers bruke så få penger som mulig på bilpleie. Siste 10% er en blanding av folk som, hvis de virkelig tar den helt ut, kjøper en eller annen lakk konservering og deretter etterbehandler den 1 gang i året og så de siste prosent som oss som virkelig er parat til å legge ned mange timer hvert år for å holde bilen på et maksimum av shine. Og som liker selve jobben og. Er jo ikke noe som å ta en kjøretur i en bil man har vasket, renset, polert, vokset, shinet og buffet opp til den helt store medalje. PRICELESS spør du meg.

 

Må si meg enig med deg her! MEN, bilpleie er virkelig på tur opp i Norge også. Det er de siste årene det har blitt skikkelig populært i US og UK. Norge henger etter som vanlig, men det har vokst utrolig siden forrige sommer. Tror vi kommer til å se enda en større vekst i år. Det er en ny generasjon som vokser opp og vi er mer nøye på hvordan bilene våre skal være.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må si meg enig med deg her! MEN, bilpleie er virkelig på tur opp i Norge også. Det er de siste årene det har blitt skikkelig populært i US og UK. Norge henger etter som vanlig, men det har vokst utrolig siden forrige sommer. Tror vi kommer til å se enda en større vekst i år. Det er en ny generasjon som vokser opp og vi er mer nøye på hvordan bilene våre skal være.

 

WORD!

 

Og du vet hva jeg mener, Ketil: smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilpleie ruuuler,lagt igjen litt cash hos Kjetil i dag jeg.Så nå blir det koooose-tid i garasjen til helgen. :D

Btw: Hvor kjøper man den blåe maskeringstapen,så ut til og være fleksibel og fin? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må si meg enig med deg her! MEN, bilpleie er virkelig på tur opp i Norge også. Det er de siste årene det har blitt skikkelig populært i US og UK. Norge henger etter som vanlig, men det har vokst utrolig siden forrige sommer. Tror vi kommer til å se enda en større vekst i år. Det er en ny generasjon som vokser opp og vi er mer nøye på hvordan bilene våre skal være.

 

Helt enig, er kanskje takket være de første bil film at interessen for å style, tune og pleie bil har tatt helt av. Først over på andre side av dammen og nå er det godt på vei her og. Helt topp spør du meg.

 

Jeg merker det på bensinstasjonen også. Salget av bilrekvisita har nesten eksplodert de siste 4-6 mdr. Jeg har til og med tatt inn 5-6 Meguiars produkter bare for å være den i byen som har det råeste (av bensinstasjoner da) utvalg. I tillegg har jeg fjernet 4 hylle meter med likegyldige ting og tang og erstattet det med rekvisita. Folk har ikke lenger problemer med å kjøpe mange og dyre produkter hos meg (ja det er Turtle det går i og ja de er dyre på en Statoil bensinstasjon :P). Statoils sin kategori ansvarlig for bilrekvisita har lagt merke til at jeg har tatt inn produkter fra Norsk Prol og han var ikke happy. Det skal være Turtle sa han, det er jo det beste produkt på markedet...jeg sa ikke noe men bare tenkte jaja det veit du i hvert fald ikke noe om min ven...: rolleyes

 

Her på Kongsberg er det 2 eller 3 større steder som driver med bilpleie, Excel, Hoff bilpleie og Skrim bil driver med et eller annet. Er ikke sikker på om man bare kan gå rett inn fra gaten og få bilen polert?? Excel har dårlig rykte på seg og er dyre og Hoff gjør en solid jobb og er rimelig med prisene...han har et godt rykte. En liten historie ang. han Hoff og en kunde på stasjonen.En kunde på stasjonen mente her i sommer at hele bilen blei ripet av å bruke vaskekostene vi har i vaskehallen. DOH...No shit Sherlock. Jeg spurte åssen han hadde brukt kosten (om han hadde sjekket med fingrene om det var noe dritt og latt vannet renne lite granne) og om han hadde tenkt over hva en sånn kost kunne inneholde av grus og sand og skit...Nei det mente han var helt på jordet, det var ikke hans problem. Han ville i hvert fald ha bilen omlakkert. Var fly forbanna i tillegg. Jeg sjekket bilen i solen og den var det sikkert 2 kg. sand oppå...+ selvfølgelig masse riper. Jeg ba han da om å ringe igjen sist på dagen så ville jeg finne en løsning. Egentlig hadde jeg mest lyst til å be han dra til helvete og bruke hodet neste gang han skulle bruke vår vaskehall. Men sjansen for at han snakker dritt om oss til en masse mennesker er jo ganske stor. Liten by osv.

Han ringte ikke tilbake og først 3 dager etter sto han på stasjonen med kjerringa og barn og hylte opp om at han skulle ha bilen lakkert opp. Jeg mistet tålmodigheten og gikk inn og ringte til Hoff bilpleie og spurte om han kunne se på en bil for meg. 10 min. etter sto vi alle utenfor Hoff og han karen med ripene var ikke så stor i kjeften lenger. Jeg visste ikke helt hvorfor, mer om det senere. Sønnen til han som driver Hoff sprayet på noe quick detailer og tørket av og vi kikket alle lenge etter de riper. Det var faen meg ikke noen riper der lenger. Du så selvfølgelig en masse sirkulære vaskeriper men bilen var svart, solen sto rett på og lakken var ca. 3 år gammel. Ikke noe mystery med vaskeriper akkurat hvis du er typen som vasker bil og bruker vaskekosten i vaskehallen. Alle vet jo at den blir brukt til felger og kanaler. Vi spurte han hva det var han mente. Ripene var jo ikke så alvorlige allikevel. Så skiftet han humør og fastholdt at bilen ikke hadde sett sånn ut før han brukte Statoil sin vaske hall...den siste settning tror jeg han gjentok 30 ganger...til slutt gikk jeg inn på kontoret til sønnen og vi blei enig om at en simpel polering for hånd kunne få den fin og blank igjen. Ikke en lakk du ville kunne stille ut på et show, men et resultat som alle kunne leve med. Ikke minst meg. Jeg ba han kunden om å ta kontakt når han hentet bilen dagen etter og fortalte han at han alltid var velkommen igjen på stasjonen hvis han lovte ikke å bruke vaskekosten. Han lovte det. Da han kjørte av gårde så fortalte Hoff en masse historier om nettopp han kunden; dette var altså en type som hadde fått en teflon behandling, hadde klaget på at det ikke var ordentlig blankt. Hadde fått bilen polert opp igjen og fått rebehandlet den med teflon og kjørt av gårde. 3 mdr. etter hadde han klaget igjen men kom ingen vei. 2 mdr. etter det hadde han bestilt en full shine innvendig og var heller ikke fornøyd der nei. Hadde til og med påstått at Hoff hadde ødelagt noe innen i bilen (husker ikke nå hva det var) og at han skulle komme tilbake med FBI (altså de ifra TV). Makan til tulling. Jeg hørte aldri noe mer ifra han og har aldri sett en på stasjonen igjen. Regningen på poleringen kom på 500,- inkl. mva. Morsom episode synes jeg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilpleie ruuuler,lagt igjen litt cash hos Kjetil i dag jeg.Så nå blir det koooose-tid i garasjen til helgen. :D

Btw: Hvor kjøper man den blåe maskeringstapen,så ut til og være fleksibel og fin? :)

 

Tipper det er 3M-teip. Får kjøpt hos jernia bl.a. hvis jeg ikke husker helt feil! ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En stor fordel med 3M-tapen er at den ikke har så veldig sterkt lim, slik at man kan ta den av uten store problemer. Dette da sett i forhold til billig hvit maskeringstape fra f.eks. Biltema etc. Jeg kjøper 3M-tape på Coop Obs.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tipper det er 3M-teip. Får kjøpt hos jernia bl.a. hvis jeg ikke husker helt feil! ;)

 

Aha,skal sjekkes ut. :D

 

En stor fordel med 3M-tapen er at den ikke har så veldig sterkt lim, slik at man kan ta den av uten store problemer. Dette da sett i forhold til billig hvit maskeringstape fra f.eks. Biltema etc. Jeg kjøper 3M-tape på Coop Obs.

 

Nice,da skal jeg ta en tur innom Copp Obs på Mandag. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dæven til resultat! :D

Sjekk poleringsverkstedet til han som polerte jaguaren, alt utstyret og løftebukk og greier! Sikle sikle..:tilber:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

noen som gjør sånt arbeid i norge?evt pris?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Haugens bilpleie eller hva de heter på Røa gjør sånn jobb. Polerte opp A3'n til mamma utvendig og innvendig rens. Kom på 5500. Roger Kristiansen her på forumet som annbefalte han. Han gjorde en kjempe jobb og veldig fornøyd med resultatet. Men synes 5500 er ALT for dyrt egentlig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

5500 er ikke dyrt for en slik jobb. Bare tenk på tiden det tar!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.