Får ikke koblet meg til datasprut

Anbefalte innlegg

Hei

Skulle koble meg til min autronic smc sprut istad, men det viste seg å by på problemer.

Får rett og slett ikke kontakt med sprutet, kablene fra sprutet er ok, usb adapteren er ny, kabelen til sprutet er ny. Og prøvde for sikkerhetsskyld en stasjonær pc med serialport, men det var like dødt der.

Noen tips til hva som kan være galt, bensinpumpa stopper ikke å gå heller forresten, når bilen står med tenninga på

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

nå har ikke jeg mye peil på slike bærbare tv'er med tastatur....men på min var det ett eller annet som måtte settes opp på pc'n for å få kontakt

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om det er som ved VAG-COM at man må konfigurere riktig "serial port" på usb kontrolleren.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

satt opp hastigheten på porten rett og eller? noen program er litt sære på det

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei

Skulle koble meg til min autronic smc sprut istad, men det viste seg å by på problemer.

Får rett og slett ikke kontakt med sprutet, kablene fra sprutet er ok, usb adapteren er ny, kabelen til sprutet er ny. Og prøvde for sikkerhetsskyld en stasjonær pc med serialport, men det var like dødt der.

Noen tips til hva som kan være galt, bensinpumpa stopper ikke å gå heller forresten, når bilen står med tenninga på

Ny USB adapter... Er det slik USB->Serie adapter du har?

Det har vi slitt med i mange sammenhenger.

Vi bruker bare laptop med inebygget serieport eller PCMCIA kort med serie porter...

Vet at andre har funnet USB->Serie adapter som fungerer.. Så om noen har tips til modell får dere poste

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er adapter ja, men funket ikke med seriellporten på den stasjonære heller. Hastigheten skal være rett også

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kanskje dumt spørsmål, men du har så klart satt opp riktig COM-port?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har du installert drivere til adapteret?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja og ja, har satt opp alt riktig. Og prøvd alle com portene

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dumt spørsmål, men det er strøm på sprutet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har målt på pinnene, er 12,4volt på sprutet og det samme på styrestrømmen. Bensinpumpa går også så den trigger relet. Tror jeg bare må konkludere med at hjernen er defekt og kaste dritten og kjøpe en ny. Sure penger... men er vel ingen annen måte?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vel drastisk del vel, hadde prøvd på et annet sprut først med samme oppsette på pc'n.

Edit: språk står maskinen på?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Maskinene har begge norsk windows xp. Har dessverre ikke noen annet sprut og teste på, ei heller en annen hjerne og teste med :(

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det Dos eller windows program?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres ut som hjernen kan være død da. Enten er det kabelbrudd eller feil i koblingen, og om du har prøvd flere PCer burde jo det utelukkes. Det beste er jo å prøve på en PC som faktisk har comport innebygd da det er mindre ting som kan "gå galt", men det hadde kanskje den stasjonære du prøvde?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det hadde den ja. Har målt comporten på sprutet også, er gjennomgang i alle ledningene der også. Skal ringe krb i morgen og høre med han. Mulig det går ann å sende den inn og få han til å teste den. Og evt reparere den

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.