#1 Skrevet Februar 20, 2008 Enten jeg har hatt UFO eller HP2-bremser, har pedalen alltid vært litt dyp, og ikke minst svampete selv etter væskebytte. Jeg har forstått at det 'skal være slik', og bremsene har alltid tatt bra og jevnt uansett. Her om dagen dro jeg på opp en bratt bakke, og måtte bremse litt hardt på vei opp. Neste gang jeg bremset tok pedalen mye lenger ute, og 'føltes' ikke så svampete ut, men tok minst like bra. I ettertid føles det nok som at den er like svampete, men den tar som sagt lenger ut. Væske forsvinner ikke, og kraften er den samme. Hva kan ha hendt? Alle forslag mottas med takk, da dette virker noe mystisk. Kan justeringen på bakbremsene ha justert seg samtidig så de to små kneppene ble såpass følbare? Brekkvirkning er forøvrig lik som før, og ingen bremser henger heller.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 21, 2008 Ingen som har vært borti denne virkningen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 21, 2008 Dette skjedde med min også etter en hard oppbremsing (og en tur i grøfta). Ingen væske forsvinner og brekkfunksjonen er som den skal Har ikke fått sett på dette enda.. blir et sommerprosjekt å få bilen i stand. Legger et abonnement på tråden, så håper du poster om du finner ut av noe Kan det være noe som har skjedd med mastersylinderen? Fått for mye trykk? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 21, 2008 Dette skjedde med min også etter en hard oppbremsing (og en tur i grøfta). Ingen væske forsvinner og brekkfunksjonen er som den skal Har ikke fått sett på dette enda.. blir et sommerprosjekt å få bilen i stand. Legger et abonnement på tråden, så håper du poster om du finner ut av noe Kan det være noe som har skjedd med mastersylinderen? Fått for mye trykk? Det som kan skje er at i bremsekraftforsterker'n så blir pakningene slitt, også kan væsken "hoppe over". Dvs den går rundt stemplet inni der i og med at pakningene er slitt... Hvis dere skjønte noe ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 22, 2008 Skjønner poenget, men ser ikke hvordan det kan skje i en oppoverbakke med litt ekstra gass og litt humper, jeg bremset ikke såå hardt ned heller.. Hmm.. Får nok se litt nærmere på bremsene rundt om, master og bombe! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 22, 2008 pump bremsene harde, lenge... du vil nå ha en hard pedal i noen dager (!) kommer til å lyse, men forvinner fort 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 8, 2008 Update! Det ser ut som at hele armen til lastventilen og fjæra er borte vekk, ikke rart bremsene er litt rare.. Får se å få på noen nye deler fluksens, så ordner det seg sikkert! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...