Filter og lyd??? Nytt filter problemstilling.

Anbefalte innlegg

Har kjøpt meg nytt luft filter til en audi a4 1.8tq. hadde et fra ts før som ga slik dump lyd...

så har jeg en kjenning som har en s4 2.2t som hadde et annet type filter som ga slik "flire" lyd hvis dere skjønner. så jeg kjøpte en slikt og monterte i håp om å få samme lyd.. men ble bare samme gamle lyd... er det noen med rekke 5eren som gjør at denne lyden kommer eller?

Ny problemstilling.

Skulle montere åpent filter på en a4 8e 2001mod 1.8tq.

men det går en slange fra filterboksen og ned i motorrommet en plass noen som vet hva denne er til?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, en kombinasjon av motorens konstruksjon, innsprøytningssystem og ladetrykk bl.a.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så man vil ikke kunne få denne lyden på 1.8t

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så vidt jeg veit...nei. Eneste mulighet er å fjerne resirk/dumpventilen og plugge igjen slangene, men det er IKKE å anbefale da det vil gå utover hvordan motoren fungerer ellers ( fusking, stopper umotivert, tar ikke gass...etc ) evt, kan du montere en alu.resirkventil ala den fra Forge og så prøve deg frem ved å stramme fjøra i denne. Det vil uansett bli omtrent det samme som å plugge den da men.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

oki. får da bare leve med det som det er...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet noe svar på den nye problemstillinga mi?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det denne litt tynne slangen som det sitter ett filter på du mener? : klø :

art_x788y1024_4900420_4.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ut som det er den ja... hva brukte du til å feste dette? og har du flere bilder?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet hva som er forskjellen på motoren på en 97mod og en 2000mod.

for på min får jeg en dump lyd men han som har en 2000mod får en slags flire lyd...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har slik "flire" lyd i min. en 97 a4 tq. jeg har skjønt det slik att jeg har en oppgradert resirk. alu sak i stedet for svart plast.

så jeg har hørt att det kan være årsaken til "flire" lyden min. vet ikke hvor mye det stemmer men :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er jo omvendt da.. ødelagt ventil ( som da ikke åpner) får du den "flærre" lyden.. da slår trykket tilbake (ettersom jeg har forstått det) , dette fortalte jeg deg også sist jo kristian..

Ved oppgradert evt hel plast resirk hører du ett pust hver gang du slipper bare:) å litt mere susing..

Som Tom are skrev er det bare å kjøpe åndingsfilter til den lille slangen;)

Kan annbefale BSR optiflow kit fra http://www.autopower.no da får du alt du trenger.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har også en forge 007 Resirk til salgs om det er intr..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde en 1997 a3 1.8turbo det eneste som var byttet der var til åpent filter, der hadde jeg en "flire" lyd....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da hadde du ødelagt ventil da..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dinna flærre lyden som folk omtaler den for. flire lyd også for den del: haha : hehe

kommer av at luften blir tvangspresset igjennom turbo og lyden blir kappet opp i biter av turbinen som spinner. i motsatt retning.(Tetterør)

Eller så er det så enkelt at ventilen er gåen. Man får ikke en spesiell dump/resirk til å lage en slik lyd.'

Lyden kommer enkelt å greit av at det er noe gærnt. Eller man gir faen i å kjøre med ventil slik jeg gjør grunnet litt plassmangel og flere lekkasje muligheter:p

Dette vil korte ned levetiden på turbo betraktelig. (som sagt så mange mange mange ganger før)

Mvh

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oki, så den "dump" lyden jeg har er den "rette" lyden som skal komme med åpent filter og den "flire" "flærre" lyden betyr at noe er galt?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stemmer vel bra det ja:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får 2 forskjellige "lyder" alt ettersom hvilken vei man setter en Forge ventil...Dette i sammenheng med åpent filter...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får 2 forskjellige "lyder" alt ettersom hvilken vei man setter en Forge ventil...Dette i sammenheng med åpent filter...

hvis en f.eks har bare sånn pysje lyd til vanlig og man snur den så får man "flire" lyd? sånn å forstå?: klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.