#1 Skrevet Februar 20, 2008 Har kjøpt meg nytt luft filter til en audi a4 1.8tq. hadde et fra ts før som ga slik dump lyd... så har jeg en kjenning som har en s4 2.2t som hadde et annet type filter som ga slik "flire" lyd hvis dere skjønner. så jeg kjøpte en slikt og monterte i håp om å få samme lyd.. men ble bare samme gamle lyd... er det noen med rekke 5eren som gjør at denne lyden kommer eller? Ny problemstilling. Skulle montere åpent filter på en a4 8e 2001mod 1.8tq. men det går en slange fra filterboksen og ned i motorrommet en plass noen som vet hva denne er til? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 20, 2008 Ja, en kombinasjon av motorens konstruksjon, innsprøytningssystem og ladetrykk bl.a. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 20, 2008 Så man vil ikke kunne få denne lyden på 1.8t 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 20, 2008 Så vidt jeg veit...nei. Eneste mulighet er å fjerne resirk/dumpventilen og plugge igjen slangene, men det er IKKE å anbefale da det vil gå utover hvordan motoren fungerer ellers ( fusking, stopper umotivert, tar ikke gass...etc ) evt, kan du montere en alu.resirkventil ala den fra Forge og så prøve deg frem ved å stramme fjøra i denne. Det vil uansett bli omtrent det samme som å plugge den da men. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 20, 2008 oki. får da bare leve med det som det er... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 21, 2008 Noen som vet noe svar på den nye problemstillinga mi? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 21, 2008 Er det denne litt tynne slangen som det sitter ett filter på du mener? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 21, 2008 Ser ut som det er den ja... hva brukte du til å feste dette? og har du flere bilder? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Februar 7, 2009 Noen som vet hva som er forskjellen på motoren på en 97mod og en 2000mod. for på min får jeg en dump lyd men han som har en 2000mod får en slags flire lyd... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Februar 8, 2009 Jeg har slik "flire" lyd i min. en 97 a4 tq. jeg har skjønt det slik att jeg har en oppgradert resirk. alu sak i stedet for svart plast. så jeg har hørt att det kan være årsaken til "flire" lyden min. vet ikke hvor mye det stemmer men 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Februar 8, 2009 Er jo omvendt da.. ødelagt ventil ( som da ikke åpner) får du den "flærre" lyden.. da slår trykket tilbake (ettersom jeg har forstått det) , dette fortalte jeg deg også sist jo kristian.. Ved oppgradert evt hel plast resirk hører du ett pust hver gang du slipper bare:) å litt mere susing.. Som Tom are skrev er det bare å kjøpe åndingsfilter til den lille slangen;) Kan annbefale BSR optiflow kit fra http://www.autopower.no da får du alt du trenger. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Februar 8, 2009 Har også en forge 007 Resirk til salgs om det er intr.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Februar 8, 2009 Jeg hadde en 1997 a3 1.8turbo det eneste som var byttet der var til åpent filter, der hadde jeg en "flire" lyd.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Februar 8, 2009 Da hadde du ødelagt ventil da.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Februar 8, 2009 Dinna flærre lyden som folk omtaler den for. flire lyd også for den del: haha : hehe kommer av at luften blir tvangspresset igjennom turbo og lyden blir kappet opp i biter av turbinen som spinner. i motsatt retning.(Tetterør) Eller så er det så enkelt at ventilen er gåen. Man får ikke en spesiell dump/resirk til å lage en slik lyd.' Lyden kommer enkelt å greit av at det er noe gærnt. Eller man gir faen i å kjøre med ventil slik jeg gjør grunnet litt plassmangel og flere lekkasje muligheter:p Dette vil korte ned levetiden på turbo betraktelig. (som sagt så mange mange mange ganger før) Mvh 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Februar 8, 2009 Oki, så den "dump" lyden jeg har er den "rette" lyden som skal komme med åpent filter og den "flire" "flærre" lyden betyr at noe er galt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Februar 8, 2009 Stemmer vel bra det ja:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Februar 8, 2009 Får 2 forskjellige "lyder" alt ettersom hvilken vei man setter en Forge ventil...Dette i sammenheng med åpent filter... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Februar 8, 2009 Får 2 forskjellige "lyder" alt ettersom hvilken vei man setter en Forge ventil...Dette i sammenheng med åpent filter... hvis en f.eks har bare sånn pysje lyd til vanlig og man snur den så får man "flire" lyd? sånn å forstå? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...