AEB 1.8T - Vakum boks til gass-spjell ting.

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har et lite "dilemma" eller hva jeg skal kalle det. På min bil og naboen sin A4 er det ikke en slags vacum boks som "tar imot" gassen når du slipper den. Men på en kompis sin A4 og en annen kompis sin A6 har dem begge denne boksen med et stag opp til gass-spjellet/regulatoren. Har tatt noen bilder av det på min egen. Der hvor dere ikke ser staget, slik var min når jeg kjøpte den. Naboen sin A4 er også slik uten noe stag. Men på de 2 andre bildene dere ser staget og boksen, slik er det på A6'en og A4'en til de 2 andre.

Det hele begynte med at jeg var litt forundret over den "nøkkingen" som kom når jeg slapp gassen på min egen bil, snakket med litt folk og dem mente jeg trengte denne vakum tingen for å slippe dette. Men når jeg monterte den så manglet jeg tydelighvis noe mer. På de 2 bilene med vakum boksen gikk det en slange videre til et T-stykke som gikk hver sin vei, en til en rund avlang boks under ABS boksen og den andre videre mot torpedo veggen. På min egen og naboens A4 var ingen av delene. : dum :: klø :

Noen som har noe peiling på dette?: rolleyes Alle motorene er AEB motorer som jeg har sjekket på.

Og mens jeg er igang hva er det som gjør at det "nøkker" litt når jeg slipper gassen når jeg kjører med vanlig automat, og under giring med Tiptronic? Utrolig irriterendes : bråk :

Beklager dårlige bilder.

DSC00420 (Medium).JPG

DSC00421 (Medium).JPG

DSC00422 (Medium).JPG

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

regner med dem som har dette staget også har cruise konbtroll også?

den vacumklokken er den som regulerer farten når du bruker cruisekontrollen...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

regner med dem som har dette staget også har cruise konbtroll også?

den vacumklokken er den som regulerer farten når du bruker cruisekontrollen...

Nei, disse har ikke cruise kontroll.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, disse har ikke cruise kontroll.

Tror nok det... for den stanga er ikke til noe annet enn cruise kontroll.

Biler uten den cruise kontroll har ikke den stanga

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det ikkje noe skifte der i 97-98 da? Eg har heller ikkje det på min 97mod aeb motor, men mente at ein kammerat sin hadde det på 98mod aeb motor. Meine det er noe med gass spjeldene der altså.

Noen som kan bekrefte/rette meg på det?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

biler uten cruisekontroll har heller ikke vacumklokken som staget er festet i synes jeg huske..

Dette staget er ene alene kun for cruisekontrollen ihvertfall:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

biler uten cruisekontroll har heller ikke vacumklokken som staget er festet i synes jeg huske..

Dette staget er ene alene kun for cruisekontrollen ihvertfall:)

Da stoler jeg på det og håper jeg finner ut av nøkkingen som oppstår når jeg kjører.

Det han ene sier om 97/98 modellene kan stemme. De bilene som har dette staget er 97 og 98 modell.

Jeg og naboen har 99 mod. Og jeg kan 110% sikkert si at ingen av oss 4 har noe som ligner på cruise kontroll engang.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det han ene sier om 97/98 modellene kan stemme. De bilene som har dette staget er 97 og 98 modell.

Jeg og naboen har 99 mod. Og jeg kan 110% sikkert si at ingen av oss 4 har noe som ligner på cruise kontroll engang.

kan avkrefte denne jeg:)

jeg har 99 modell og den jeg har dette staget;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan avkrefte denne jeg:)

jeg har 99 modell og den jeg har dette staget;)

Hmm.. Jaja, men det er det noe annet. det må jo være en grunn til at det er der selv på bila som ikke har cruise kontroll. Men hvis det er så at det staget KUN er der til cruise kontroll så er det VELDIG rart at VW-Audi har latt det stå der på biler uten cruise kontroll.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.