#1 Skrevet Februar 21, 2008 Hei! Legger ut denne for en kollega. Vet det er skrevet mye om dette, men klarer ikke finne rette feilen. Kanskje noen har vært borti akkurat dette problemet. Ser han ikke har ført på motorkoden, men det får jeg eventuelt spørre han om dersom det var flere motorkoder i 99. Mvh Guy Roger ________________ Problem med pådrag og effekt på min 1999mod Audi A6 Avant 2,5TDI V6. I 2002/3 ble det skiftet LMM og erfaringen i forkant var en "død" bil med jevnt lite effekt. I siste år har jeg hatt andre problemer. Effekten mistes ved pådrag ut over vanlig kjøring. Full drag gir Ok akselerasjon, men mister all kraft når en passerer 3000omdr og oppover...dør helt av. Om en da slipper gassen litt merker en at kraften tilbake sakte men sikkert. Om en opprettholder full gasspedal kommer kraften også tilbake men senere, da vil den pulsere mellom kraft og ikke ...( pulserende) kjørt 180' km Følgende er gjort uten noe forbedring: April-07 - feilkoden trykkgrense overskrides, demonterte og rensa denne føleren/røret som denne står i. Feilkode resettes. Juni-07. demontere turbo/løyst spjeld og stag og rensa EGR ventil. Jan 08 . Oppdaget mye luft i dieselslange, Sjekket , men det skulle visstnok ikke være problem på denne type pumpe... Feb 08 Skiftet LMM, ikke forskjell. Problem uløst 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 21, 2008 Var jo en typisk LMM feil det der......V6en blir helt død over 3000 omdr. Det er ikke sjekket om ladetrykksventilen er gåen da ?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 21, 2008 Mitt forslag er gåen magnetventil eller gåen snurre. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 21, 2008 Min far sliter med akkurat det samme på sin 2,5TDI 180hk 00-modell. Så er spent på hva du finner ut her... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 21, 2008 Jeg hadde samme tilfelle på min A6 før jul.. Snurra var def da.. Møller trodde det var lmm til å begynne med, men etter å ha satt inn ny lmm så hjalp det lite. Men med ny turbo gikk bilen normalt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 21, 2008 Hmm. Ny turbo hørtes ikke helt billig ut. Noen som vet hvor en kan få god pris på en slik og hva den ligger på? Helst med innbytte. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 21, 2008 Hmm. Ny turbo hørtes ikke helt billig ut. Noen som vet hvor en kan få god pris på en slik og hva den ligger på? Helst med innbytte. GIK Turbo......eller evt. Norsk Turboservice. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 21, 2008 Hmm. Ny turbo hørtes ikke helt billig ut. Noen som vet hvor en kan få god pris på en slik og hva den ligger på? Helst med innbytte. Hei, Turboservice.no har gode priser og god service! er innbytte turbo, sjekket pris til min og den kom på 6900,- + Mva. og nytt pankingsett kom på 250,- + Mva. Mvh 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Februar 22, 2008 Mener GIK kunne levere for 8000 inkl mva når jeg sjekket en gang der. Forøvrig så kan vel dette også være tidlig tegn på slitte kamaksler (dårlige ventiltider), eventuelt en skade i intercooleren eller rørene til denne (merker at det bråker som en slags sugelyd). Mvh EW 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Februar 22, 2008 Mener GIK kunne levere for 8000 inkl mva når jeg sjekket en gang der. Forøvrig så kan vel dette også være tidlig tegn på slitte kamaksler (dårlige ventiltider), eventuelt en skade i intercooleren eller rørene til denne (merker at det bråker som en slags sugelyd). Mvh EW Jeg tenkte og på kamakslingene første gang han nevnte problemet. Vi tok en kjapp inspeksjon via oljepåfyllingslokket og det lille vi kunne se der såg bra ut, men det kan jo selvsagt være mer slitasje på resten. Pleier det være jevn slitasje på hele akslingene eller kan det for eksempel være betydelig mer slitasje enkelte steder? Noen tanker om dette? Intercooler kan kanskje og være verdt å sjekke ja. Takk for tips. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Februar 22, 2008 Mener GIK kunne levere for 8000 inkl mva når jeg sjekket en gang der. Forøvrig så kan vel dette også være tidlig tegn på slitte kamaksler (dårlige ventiltider), eventuelt en skade i intercooleren eller rørene til denne (merker at det bråker som en slags sugelyd). Mvh EW GIK Turbo tok 7900,- + Mva for turbo til den type bil. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Februar 24, 2008 Jeg tenkte og på kamakslingene første gang han nevnte problemet. Vi tok en kjapp inspeksjon via oljepåfyllingslokket og det lille vi kunne se der såg bra ut, men det kan jo selvsagt være mer slitasje på resten. Pleier det være jevn slitasje på hele akslingene eller kan det for eksempel være betydelig mer slitasje enkelte steder? Noen tanker om dette? Intercooler kan kanskje og være verdt å sjekke ja. Takk for tips. Jeg kan kun snakke for det ene tilfellet av kamakselhavari som jeg kjenner til, og der var slitasjen ikke synlig gjennom påfyllingslokket. Jeg og en mekaniker holdt på en god stund før vi fant ut at kamakslingene også måtte byttes, i tillegg til vippearmer og løfter til vippearmene. Slitasjen på løfterne var klar, det var mye lekasje på de, mens kamakslingene var det som så minst slitt ut av alt egentlig...Jeg vil tro at slitasjen på kamakslingene har mye med løfterne og vippearmene å gjøre, defekter på disse delene vil selvfølgelig gjøre skade på kamakslingene. Det hjelper jo fint lite hvor sterkt godset i kam'ene er når de blir utsatt for vesentlig mer slitasjekraft enn de er laget for. Men før dere ser nærmere på kammene så sjekk IC, og rørene. Beskrivelsen av problemet minner mest om at feil på IC/rør kan være årsaken. Mvh EW 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...