#1 Skrevet Februar 21, 2008 Er nysgjerrig på denne saken med å få RWD på et Quattro drivverk. Tenker da på Quattro med Torsen midt diff. Som jeg har forstått så holder det da å skru løs/ta ut akslinger fremme, og sveise midt diffen så skal man ha bakhjulsstrekk, og all motorkraft går til bakhjulene. Er dette et faktum, og vil det fungere greit? Tenker da på hvis man får tak i en ekstra mellom diff som sveises (slik at det bare er å bytte diff igjen, og skru fast akslinger fremme, så har man quattro igjen, og alt er som før) Er det i tilfelle enklere å bytte hele girkassen når man først skal bytte diff, eller er det enkelt og greit å bytte bare diffen så lenge man har løftebukk å holde på under? Ca hvor lang tid bør man regne, og hva må skrus fra hverandre i tilfelle? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 21, 2008 det er sånn det funker ja. kjørte sjøjv sund frammdiffen i fjor sommer og da hadde eg kunn bakhjulsstrekk, heilt ubrukelig synest eg då, brukte fort 2-3 gir for å komme forbi ein bil pga den berre spann. (har ca 600+) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 21, 2008 På 20V 200 så er det vel nesten enklere å montere kasse fra eldre 10v turbo quattro.... med åpen diff... Tror det er lettere, billigere en å begynne modifisere torsen diffen.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 21, 2008 På 20V 200 så er det vel nesten enklere å montere kasse fra eldre 10v turbo quattro.... med åpen diff...Tror det er lettere, billigere en å begynne modifisere torsen diffen.. ...og med mindre målet er å spinne rundinger til du spyr er også det den DESIDERT beste måten å komme seg fram her i verden på 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 22, 2008 ...og med mindre målet er å spinne rundinger til du spyr er også det den DESIDERT beste måten å komme seg fram her i verden på Hvis målet er å spinne rundinger så lar jeg quattroen være som den er. For den spinner veldig godt rundinger nå!... Jeg skal ikke ødelegge det drivverket som er på bilen nå. Jeg skal ha tak i en diff til som blir sveiset/"ødelagt" for å sperre 100% slik at bilen vil fungere med bakhjulsstrekk, men spørsmålet var vel om det er enklere å få tak i ei hel kasse til, slik at den byttes over, eller om det er en grei sak å kun bytte diff'en. Jeg skal ha quattro til daglig kjøring, men skal ha et lite "prosjekt" for å ha noe ikke alle andre har i en sammenheng som de fleste ikke ser for seg AUDI. (og for å slippe å kjøpe enda en bil kun til det formålet...) Men kasse fra 10v med ÅPEN diff som du sier. Med åpen diff får jeg jo ikke kraften bakover? Eller mener du å bruke den sperre muligheten som er på de gamle? Har hørt at den har en lei tendens til å ryke. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 22, 2008 Mente å bruke åpen diff som kan sperres 100% ja som de gamle Har aldri hørt at disse har en lei tendens til å ryke.... , Kansje når verstinggutta kjører med 700hk og 4 hjulsskrens så kan vel det henda et en midt diff ryker i ny og ne Disse er meget solide, og vil nok holde like lenge/lenger en modifisert, sveisa diff 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 22, 2008 Passer girkasser og differ om hverandre da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 22, 2008 Mente å bruke åpen diff som kan sperres 100% ja som de gamle Har aldri hørt at disse har en lei tendens til å ryke.... , Kansje når verstinggutta kjører med 700hk og 4 hjulsskrens så kan vel det henda et en midt diff ryker i ny og ne Disse er meget solide, og vil nok holde like lenge/lenger en modifisert, sveisa diff Jeg kjørte uten drivaksler forran på en passat 5e syncro, der begynnte sperra å hoppe av.. den holder helt fint så lenge alle hjulene drar.. men ville nok sveisa den for rwd bruk. Jan Brede 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Februar 22, 2008 Ser ikke helt hvorfor det ikke skal fungere å sveise diffen. Den vil jo holde evig så lenge den blir sveiset skikkelig... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Februar 22, 2008 Ser ikke helt hvorfor det ikke skal fungere å sveise diffen. Den vil jo holde evig så lenge den blir sveiset skikkelig... Kan ikke bare låse sperra? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Februar 22, 2008 Er Torsen diff på 200 20v. Og jeg tenkte på å bare få tak i en tilsvarende diff. Så jeg har å skifte imellom når jeg skal ha RWD og Quattro. Og som skrevet lenger opp. Så kan sperra på midtdiffen på eldre quattro hoppe ut. Jan brede's erfaring ihvertfal. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Februar 22, 2008 Jeg kjørte av drivaksel på 200`n, Demonterte deffekt aksel ,hivde på sperra og kjøre fint 5mil hjem.... den hoppa IKKE av. Da hadde jeg 3 aksler da, mulig det hjelper med den ene akselen Menmen...kansje likegreit å sveise en. Men har jeg forstått deg rett? , så vil du altså kjøre med den konstant 100% låst ?..... så når du vil kjøre RWD, demonterer du akslene forran , og når du kjører quattro , så vil du også ha 100% sperre? Hvordan blir den å kjøre med quattro da? Av erfaring: Når jeg bruker kun midtsperra på 100`n, så synes jeg den "bryter" veldig i driverket. Fks,Jeg legger over full sving på tørr asfalt, så er den veldig tung kjørt.... pga ingen av hjulene har lik fart....., men med sperre innkobla, MÅ iallefall 2 hjul ha lik fart.... Dette vil jo du få hele tiden da? Jeg synes ikke dette er spesielt godt å kjøre med 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Februar 22, 2008 Du har missforstått det jeg har skrevet. Tenker da på hvis man får tak i en ekstra mellom diff som sveises (slik at det bare er å bytte diff igjen, og skru fast akslinger fremme, så har man quattro igjen, og alt er som før) Altså Jeg skal ha to midt differ (eventuelt 2 girkasser med midt diff på) ÉN skal sveises, å brukes når jeg skal ha bakhjulsstrekk. Og en skal brukes når jeg kjører Quattro! Med andre ord. Når jeg skal ha quattro vil bilen være som den er i dag! Bakhjulsstrekk muligheten blir for banekjøring med veldig mye leking. Eller som de kaller det på fagspråket. Drifting. Jeg er dritt lei av å se alle japsene sidelengs, og jeg syns det er himla morro å "sladde" som vi kan kalle det selv, men har ikke råd til å kjøpe enda en bil for kun drifting, og jeg har lyst til å ha noe ikke alle andre har også. Og har ikke noe problem med å koste på meg 4-5 timer skruing før og etter et eventuelt treff. Burde gå ganske greit når jeg får rutine i det, siden jeg har løftebukk osv på verkstedet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Februar 22, 2008 I see Drifting med 200 avant kan bli morro å se 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Februar 23, 2008 I see Drifting med 200 avant kan bli morro å se Nettopp! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Februar 23, 2008 : haha :DEN sle'an å drifte med da! 5 meter lang vett! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Februar 23, 2008 Dem drifter med M5, osv, så why not? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Februar 23, 2008 Bare for å få muligheten til å se 200`n brei etter( eller aller helst FØR;) ) en gjeng 200SX`er og andre japser, håper jeg du setter dette til livs R-A! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Februar 23, 2008 Så mye stress for så lite:p 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Mars 13, 2008 Er å få tak i ei girkasse, sveise diff, bytte girkasse, skru på drivmansjetter istedefor akslinger og reise på treff mye for så "lite"? Tror jeg overlever 3-4 timer skruing, for mange timer med masse morro Planen er fortsatt reel, og skal gjennomføres dersom noe veldig viktig eller slik oppstår. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Januar 22, 2010 låner tråden din litt... Hvordan funker det og kjøre med alle akslingene på og sveist midt diff ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Januar 22, 2010 låner tråden din litt... Hvordan funker det og kjøre med alle akslingene på og sveist midt diff ? Det funker slik som det gjorde på de gamle quattro'ene.. 50/50 kraftfordeling.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Januar 22, 2010 Er du helt sikker på dette? En kompis har en 4,2 v8 han har gjort dette på. virker som framhjula går fortere enn bakhjula? Virker også som noe "kniper" når man svinger! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Januar 23, 2010 det kan virke som det kniper ved sving, det er fordi hjula har samme hastighet, innerhjul og ytterhjul. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet Januar 23, 2010 det kan virke som det kniper ved sving, det er fordi hjula har samme hastighet, innerhjul og ytterhjul. nuvel... er vel bare sperret mellom frem og foraksel, så frem og bakhjul har samme hastighet, men ikke inner og ytter siden disse ikke er sperret, oooom ikke bakdiffen er låst også da, da knipe det;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...