#1 Skrevet Februar 21, 2008 Jada, når man endelig tror at man er klar for å fyre så kommer det noe nytt. Satte sammen en AAN, den var fin å dra rundt når den sto i motorbukken. Heiv inn motoren og kobla alt. Skulle prøve å bygge oljetrykk, men starteren ville ikke dra rundt. Prøvde å dra motoren rundt for hånd, og det var såvidt den rikka seg. Tok noen telefoner og fikk tips om at det kunne være clutchen som måtte luftes. Prøvde å lufte clutchen i dag, men fremdeles samme greia. Kommer en helvetes til skrapelyd når man prøver å dra rundt motoren. Noen som har en formening om hva det kan være? Fikk et forslag om at det kan være arma som har løsna inni kassa, ettersom det gikk med brukbart med både vold og banning når vi lempa inn motoren. Vil helst ikke ned med kassa eller motoren igjen, så om noen har et triks på innerlomma så blir jeg meget glad Edit: det er en AAN med 7a-svinghjul, AAN-clutch og 01A-kasse 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 21, 2008 Kan noe (skrue, mutter osv) ha lagt seg mellom clutsj/trykkplate/svinghjul ,noe samme problem som Frank A. Rui hadde på sin S2??? (Men da må du i tilfelle demontere igjen ) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 21, 2008 Du må nok desverre av med girkassen trur eg. eg har vert borti akurat det samme da var det svinghjulet som ikke var montert riktigt. så det tok i girkassehuset. mye tyder på det samme hos deg siden motoren var lett å turne i motorbukken. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 21, 2008 men går ikke svinghjulet på bare på en plass da, pga hullbildet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 21, 2008 Svinghjul passer bare en plass ja.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 21, 2008 Nå føler eg meg litt dum her, men er det trykkplata som sitter nermest girkassen. det var alså den som var montert feil i det tillfellet eg var borti. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 21, 2008 Stemmer Lasse:) Siden du sier du brukte vold når du monterte den, så kan det være skade på ett eller annet på trykkplate osv... Min 3B glei rett inn, uten å bruke så mye makt.... er alt rett, skal det være rimelig lett 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 22, 2008 Hvor kommer skrapelyden fra da? Går det an å høre? Monterte du motoren helt komplett i bukken, med register og alt? Dersom reimhjula foran på veiva ble satt på etter at motoren ble satt inn i bilen, kan det være at skiva som skal mellom veiva og svingningsdemperen mangler...da kan reimhjulet ta borti oljepumpa 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Oktober 2, 2009 Det hele endte med at jeg skrudde ut de fire boltene på reimskiva, og da gikk motoren rundt som en nymalt kattunge. Vil tro det var ei skive som mangla ja 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...