Anbefalte innlegg

Var ute å kjørte med min Audi s4 c4 4,2 da den plutselig begynte å fuske veldig og gå dårlig. Ser i speilen at folk bak holder god avstand, og brått ser jeg at det kommer masse knister ut bak bilen. Samtidig begynner det å lyse CAT i dashbordet. Stopper, titter under bilen og får de at katalysatoren gløder: mad :

Jeg trodde det var katalysatoren som hadde tatt kvelden, men forhørte meg litt og pratet med en som mente det kunne være noe feil med luft-bensin blandingsforhold som gjør at katalysatoren blir varm.

Noen som har opplevd noe lignende?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er katalysatorene plukket av og funnet i orden. Bilen starter og går like dårlig som før! Noen som har noen forslag til hva det kan være? HVordan opfører motoren hvis lamdasonden er ødelagt, luftmengdemåleren, eller ventuelt en dyse som gjør at den får for mye bensin! (luker bensin?) noensomhar noen andre forslag?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er katalysatorene plukket av og funnet i orden. Bilen starter og går like dårlig som før! Noen som har noen forslag til hva det kan være? HVordan opfører motoren hvis lamdasonden er ødelagt, luftmengdemåleren, eller ventuelt en dyse som gjør at den får for mye bensin! (luker bensin?) noensomhar noen andre forslag?

Den får ihvertfall ikke for mye bensin hvis den blir så varm, det er når det går magert at det blir varmt. Hvis ekosen gllødet så ville jeg sjekka opp fort som f.. og ikke kjørt med bilen. Fort å brenne stempler.

Kjørt diagnose? ellers så er jo lamda en kurant sak å bytte...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

på en passat jeg hadde fikk jeg samme problem...bilen gikk som den skulle...bytta coil av alle ting og den blei bra

Men ville kjørt diagnose på den først.

Men har ikke du to catter da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jo, har to katalysatorer! Begge gløder, men er værst på høre side. Men gløder litt på venstre også! Kanskje ikke så rart siden det går rør mellom dem i front!

Skal prøve å få kjørt en diagnose så fort som mulig ja!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan prøve å bytte om coilene dinne da...se om cattene gløder omvendt....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.