Anbefalte innlegg

Jeg har nå holdt på med å prøve og starte bilen i et par dager, uten hell.

Har etterhvert funnet ut at den ikke får bensin (en medhjelper sa her om dagen at den fikk bensin, så da tok jeg det for god fisk...: rolleyes).

Sjekka trykket direkte fra bensinpumpa, og det overstiger 6 bar så det griner etter (hadde ikke manometer som gikk lengre). Pumpa holder også fint på trykket. Men når jeg kobler til manometeret på retur-slangen, så får jeg bare 0,2 bars trykk. Og her må det jo være minimum 3,3 bar, for at dysene skal fungere (åpner vel på 2,6 bar også, men det er greit å ligge litt over grensa).

Jeg har bytta bensinfilter, også har jeg skrudd opp bensinfordeleren for å se om den var tett, noen den ikke er. I tillegg til dette, så har jeg tatt bort/lagt til shims på bensintrykksregulatoren for å se om det ble noen forandring, men heller ikke her ble jeg noe klokere. : klø :

Så da kommer mine spørsmål;

 

Kan det være bensinpumpa allikevel, eller er det andre faktorer som spiller inn her?

 

Må oppvarmingsregulatoren ha spenning for at bensin skal komme gjennom mengdefordeleren?

 

Trenger kaldstartdysa i prinsipp å virke for å få starta (skal jo gå an å starte uten denne, men det tar litt lengre tid)?

 

Jeg blir glad for alle innspill på dette her, da jeg MÅ ha bilen på veien før påske, grunnet en tur til/på Nürburgring. :)

 

mvh

Frank Robert

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du gjort disse testene i henhold til VAG sine testprosedyrer på K-jet?

 

Siden du har demontert mengdefordeleren så har du vel også sjekket at spjellet og stempelet inne i mengdefordeleren løper lett?

 

Har du sjekket om det kommer bensin frem til dysene? Hvis ikke skru av slangene ved dysene eventuelt ta ut dysene og tvangskjør bensinpumpen for å sjekke leveringsmengde og sprøytebilde (det skal ikke dryppe eller komme enkeltstråler)

 

Du skal ikke ha noe baktrykk i returslangen til tanken, så det er korrekt. Men du bør sjekke diff. trykket over oppvarmingsregulatoren, dette er viktig for korrekt bensinmengde.

Kommer det faktisk noe bensin i returen når pumpen går ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for bra svar!

 

Har gjort det i henhold til VAG-prosedyrer. Men tydeligvis ikke alle...

Sjeldet og stempelet i mengdefordeleren går lett og fint, så dette er i orden.

 

Da skal sjekke om det kommer bensin til dysene.

 

Trykket over oppvarmingsregulatoren måles fra tur-slangen fra pumpa, og etter oppv.reg. (retur fra denne)?

 

Nå springer jeg ut i garasjen og trår til! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.