#1 Skrevet September 22, 2004 Hei, Jeg skal montere dump ventil på en 99 a4 1.8t, og lurer på om det er noe spesielt jeg må vere forberedt på? Veit det ikke er lurt på desse motoene med åpen dump, men har lyst og prøve.. Hvor ligger den orginale ventilen? Andre som har gjort det før, som vet hva jeg trenger? Takker på forhånd 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 22, 2004 Kjør et søk på forumet etter "1.8t dump" feks, og du vil finne all info du trenger, samt litt til. Temaet har blitt diskutert i vide og breie. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 22, 2004 Den sitter under turboen. Lettest og nå den unnenfra. Her kan du se sånn ca hvor. Jeg har FMIC men det er nesten det samme. Skal du ha åpen må du blende det ene hullet. Men ikke det hulllet på den blå slangen. Kosteskaft er perfekt til å blende med:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 23, 2004 Vær forbredt på def katalisator pga feit blanding. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 23, 2004 Katalysatoren ryker, bilen fusker og drar dårlig like etter giring, den soter og går generelt som en dass + at det høres ut som en lastebil som skifter gir eller bremser.. Sånn blir det med åpen dump. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 23, 2004 Åpen dump ventil er TØFT.. Har kjørt snart 2 år med d på A4 uten problem.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 23, 2004 Opprinnelig postet av Christian Johnsen Den sitter under turboen. Lettest og nå den unnenfra. Her kan du se sånn ca hvor. Jeg har FMIC men det er nesten det samme. Skal du ha åpen må du blende det ene hullet. Men ikke det hulllet på den blå slangen. Kosteskaft er perfekt til å blende med:) Takker, da skal det nok gå bra :-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 23, 2004 Synes alle er så negative til åpen dump jeg.. Synes det er tøft.. Likevel om jeg kjøre lastebil som yrke 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet September 23, 2004 hvis du vil at turboen skal bare lade 60 % så er det greit det.... Kjøp et skikkelig luftfilter, (Ramair f.eks) og en resirkulerende ventil, da får du tøff lyd. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...