Hjelp! Fikk bilen fra service, virker som turbo uler når jeg gasser på! (RS2)

Anbefalte innlegg

Fikk nettopp tilbake bilen etter service.

 

Dette var gjort:

- Byttet reg reim med vannpumpe

- Olje og filter

- En slange eller noe slikt på kjølesystemet.

 

Problemet er at det uler rimelig høyt i motorrommet (hører det fint inni bilen) når jeg gir på, kommer fra ca 3500 rpm.

Luktet litt nedi der og ved turboen var det ikke en normal lukt. Men jeg merker ingen forskjell ved aks, bilen går like fint. Kan dette være midlertidig etter servicen??

 

Hva er problemet????

 

Skal på vintertreff imorgen her i nord så trenger å vite om dette er alvorlig!!

 

 

Og lyset i displayet er helt borte, sikring??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ikke lekkasje i en trykkslange ett sted da? kanskje en slange som de ikke har fått godt nok på igjen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tipper at de har strammet reg reima for hardt, det kan gi en spesiell lyd (ikke ulikt en Porsche Boxter), men uling over 3.5K kan høres ut som boost lekkasje og.

Instrumentlysene borte da du fikk den tilbake? Hva slags verksted var det du brukte?

 

(moral: hvorfor betale et verksted 1000kr timen for å ødelegge en bil når man kan gjøre det gratis selv.)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Liten oppdatering:

 

Service er gjort på Møller.

 

Var å kjørte nå bare for å prøve å finne hvor lyden kommer fra. Er enig at det kan høres ut som reima er strammet for mye, er en rar ule lyd, som kommer akkurat etter 3500 rpm og blir straks borte.

 

Men nå gasset jeg opp til ca 3500 rpm på andre giret lyden kom å så sa det en slags pfuff lyd (akkurat som all luft forsvant og nå har jeg ingen turbo:(

 

En slange som er av eller??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp, da har du garantert blåst av en slange på trykksiden av turboen. Sikkert vært litt lekk i den hele tida som har gjort at du har fått litt mer turbolyd enn vanlig, og nå har den endelig falt av.

Gjorde nøyaktig det samme på A6'en min da jeg byttet turbo på den; stramma ikke slangeklemma inn på IC godt nok. Nøyaktig samme resultat, bare i litt mindre skala:)

 

Edit: Nå vet ikke jeg stort om RS2, men alle andre nyere originale Audier jeg har sett har hatt IC'en i innerskjermen. Hvis din også har det så skjønner jeg ikke hvorfor verkstedet har tatt av noen slanger...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja da har en slange hoppet av. Sjekk inn og ut på intercooleren.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Greier ikke å se med det blotte øye så må sikkert ta av skjermen.

 

Noen som har en grei framgangs måte på å ta av fronten på en Rs2??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Holder det å heise bilen opp og ta av bunnplaten (plastikk) og se eller må hele fangeren av for å komme til IC?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Holder med bunnplaten for å komme til på baksiden av IC..

 

For å skru av IC må du ha av frontfanger.

 

Sjekk disse plassene ;

 

- IC/frontbjelke ( øverst høyre side sett forfra ) der sitter det en Oring mellom.

- Slange Turbo/IC ( venstre siden sett forfra )

- Slangestump mellom innsug/innsugsrør ved gasspjeld

- Slange mellom innsugsrør/IC

 

Jeg har de fleste slangene liggendes i god stand.. Men du rekker nok ikke få dem til det treffet du skal på : vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for utrolig rask tilbakemelding!!!

 

Fant og fikset problemet! Et lite bilde av problemet:)

CIMG5197.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Se der, ja. Slangen fra turbo til IC.

Er så sinnsykt mye slurv som gjøres på verksteder, jeg har ikke tall på det antall strippede skruer, avrundete luftenipler, knekte deler, airbag lamper som lyser, ødelagte filtre, deler som ikke er skrudd til, etc. som jeg har sett på biler etter såkalt "service". Beste måten å ødelegge bilen er dessverre å sette den på verksted, merkeverksted intet unntak.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kunne tenkt meg å sett hva som skjedde hvis du gikk tilbake med problemet og hørte hva de hadde sagt om saken. Om de oppdager feilen selv og reparerer redelig og ærlig, eller om de kommer med en latterlig bortforklaring.

 

Godt dokumentert på forhånd så klart

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.