Spørsmål angående Coupe

Anbefalte innlegg

Holder på å vurderer en -89 Coupe (typ89), og i den forbindelse har jeg ett par spørsmål...

Noe spesielt jeg bør se etter på en slik bil?

Får jeg godkjent denne bilen med 17" felger med 215/45-profil?

Bilen er importert, men har ikke fått greie på når ennå. Hvordan er det med reg-avgift da? Slipper vel ikke unna med 1'367,-...

Ellers noe dere har å si :) ?!?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk at alle hjulbuer er valset. Org. galvaniserte skjermer er det fra fabrikk, rust er sjelden et problem på disse (galvanisert). Sjekk fukt i gulvet foran, samt i bagasjerom. Ellers det vanlige med ulyder i motor og drivverk, hjuloppheng samt at det elektriske virker. Ekstrautstyr er alltids et pluss, mener jeg i hvertfall :)

 

Reg.avgift er 13xx,- ja. Denne bilen har 205/60-15 som standard dekkdimensjon, så alt innenfor 5% avvik fra org. rulleomkrets vil gå bra, 215/45-17 også.

 

En spesiell bil du vurderer? bilder?

 

mvh

 

EW

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Eivind Windspoll

Sjekk at alle hjulbuer er valset. Org. galvaniserte skjermer er det fra fabrikk, rust er sjelden et problem på disse (galvanisert). Sjekk fukt i gulvet foran, samt i bagasjerom. Ellers det vanlige med ulyder i motor og drivverk, hjuloppheng samt at det elektriske virker. Ekstrautstyr er alltids et pluss, mener jeg i hvertfall :)

 

Reg.avgift er 13xx,- ja. Denne bilen har 205/60-15 som standard dekkdimensjon, så alt innenfor 5% avvik fra org. rulleomkrets vil gå bra, 215/45-17 også.

 

En spesiell bil du vurderer? bilder?

 

mvh

 

EW

 

Er ikke sikker på hvordan jeg skal tyde deg... :confused: er orginale skjermer valset? Eller misforstod jeg deg nå?

Tviler på at skjermene er valset hvis de ikke er det originalt. Hjuloppheng og alt slikt er jeg klar over. Den ene bærekulen er gåen, men følger med.

Ekstrautstyr er alltids ett pluss ja : ja : Spørs hva du mener med ekstrautstyr da, bilen har abs, sentrallås, radio/cd, el-speil, el-takluke, sportsinteriør, alu og sist men ikke minst Quattro!!!

Muligens det er el-vindu også, har ikke alle Coupe'r dette??

Så en slipper unne med reg på 1367,- selv om bilen f.eks. er importert og førstegangsregistrert i -96 eller -97? Det trodde jeg ikke...

Ellers så har jo Fridtjov noen greie 17" å selge til en overkommelig pris.

Har du en prisantydning på hva en slik bil bør koste da? Er en 2.3E...

 

Er en spesiell bil jeg vurderer ja. Men vet ikke om jeg vil avsløre hvilken ennå. Får vente til over helgen, da er det vel bestemmelsen tatt...

Har bilder også, men tør ikke avsløre bilen helt her på forumet. Er altfor mange "små ører" her inne :D :D ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får jo god plass til 215/45*17 på Coupe da.

Øystein Halle kjøpte seg Momo GTR og denne dimensjonen i dekk/felg.

Muligens en må valse skjermer for å på det som virkelig er pent og fyller hjulbuene på en Coupe da, som er 19".

 

Tror nok han hadde kjøpt seg større felger om han hadde sett hvordan den ble etter den ble senket, eller hva sier du Øystein?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

"Valset" på en slik måte at stålet i hjulbuen går rundt og opp igjen som en "U", ikke som en "L" hvis du skjønner...

 

Det eneste som er standard er el speil og sentrallås, men vet faktisk om en S2 som ikke har sentrallås, så mulig jeg har tatt feil...

 

Jeg trodde også omreg.avift ble regnet fra da den først ble registrert i Norge. Min ble det i 97, så regna med 3-5000...fikk litt "sjokk" da dama på biltilsynet sa det ble 1367. Da hadde jeg allerede pruta ned prisen, basert på at jeg trodde omreg var på 5...hehe :)

 

Pris...65-85000, alt avhengig av tilstand, km og ekstrautstyr (AC, skinn, kjørecomp, cruise og el seter var faktisk å få som ekstra...). Trodde det var min du tenkte på jeg...helt til du sa at den har quattro... :)

 

mvh

 

EW

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har senket 60mm og har 225/45-17...det fyller helt ut i høyde og bredde i hvertfall. Så kan man jo selvfølgelig gå opp på 18" el 19", men det er jo et spørsmål om smak og behag spør du meg :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Eivind Windspoll

Jeg har senket 60mm og har 225/45-17...det fyller helt ut i høyde og bredde i hvertfall. Så kan man jo selvfølgelig gå opp på 18" el 19", men det er jo et spørsmål om smak og behag spør du meg :)

 

Jada, kan selvfølgelig bli større dimensjoner. Men først og fremst må man ta hensyn til økonomien, og at man er blitt student :) Også er det jo tross alt i Norge og på norske veier jeg kjører for det meste... for å si det på en litt annen måte; det er ikke akkurat lite dårlige veier, huller, kanter og annet snacks som er lett å kantkjøre felgene på :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Eskild Leikanger

Jada, kan selvfølgelig bli større dimensjoner. Men først og fremst må man ta hensyn til økonomien, og at man er blitt student :) Også er det jo tross alt i Norge og på norske veier jeg kjører for det meste... for å si det på en litt annen måte; det er ikke akkurat lite dårlige veier, huller, kanter og annet snacks som er lett å kantkjøre felgene på :D

 

Nettopp! og jeg er glad jeg ikke har større felger, tror de ville blitt kraftig skadet dersom jeg hadde hatt større, da jeg traff noen hull i sinsenkrysset i sommer..noe som førte til 2 defekte/slakke styreledd...

 

Hva er prisant. på den bilen du vurderer? Er det 92-front eller org?

 

mvh

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, skal ikke avsløre mer jeg nå. Artig å holde dere på vippepinnen ett par dager :P

Det er ikke sikkert det blir noe av det heller, men det hadde vært artig... får se om jeg får solgt 80'n.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Eivind Windspoll

Og hva skal du ha for 80'n?

 

Kommer en kar i helgen og ser på den, og han ga ett bud på 55'000,-

Det var ikke verre enn at jeg godtok...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det plass til 19" felger på en coupe som ikke har ekstra valset skjermer?? må man ned i 35 profil da eller?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Øystein Halle

Må valses...

 

Var det jeg jeg trodde ja, men 18" går vel bra da vil jeg tru.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, mener det! Har plass til my mere hjul jeg hvertfall..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Øystein Halle

Ja, mener det! Har plass til my mere hjul jeg hvertfall..

 

Dette kommer selvfølgelig an på event. senking. Knut R. S. har vel også 18" på sin.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Eivind Windspoll

Dette kommer selvfølgelig an på event. senking. Knut R. S. har vel også 18" på sin.

 

Max senket, dvs ca 8? cm med mine h&r gewinde.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Eivind Windspoll

Dette kommer selvfølgelig an på event. senking. Knut R. S. har vel også 18" på sin.

 

Ja, jeg har senket bil, men har ingen anelse på hvor mye! har 17" med 225-45 nå. Hører noen ganger at det tar borti innerskjermern ved full sving!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Tor Anders Lindstad

Ja, jeg har senket bil, men har ingen anelse på hvor mye! har 17" med 225-45 nå. Hører noen ganger at det tar borti innerskjermern ved full sving!

 

Skraper litt innerskjerm i de største hullene på grusvei i lav fart jeg også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hm... hvilke dempere har dere? Dette har jeg ALDRI hatt problemer med! Men men.. Hvilket innpress på felgene da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilstein Sprint dempere og H&R fjører. ET35 og 8*17 felger. 225/45-17. Demperne er vesentlig mykere enn f.eks gule koni, komforten er deretter : ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nevner ting (både nevnt før og ikke)

Hadde noen dårlige erfaringer så ikke bli skremt.

 

Sjekk ALT elektrisk, varmetråder i bakrute, speil, brytere osv.

Er det AC, sjekk og hvis du er i tvil få den inn til et firma som kan sjekke om det er ødelagt eller bare mangler gass

Sjekk for rust i kontaktene for baklyktene (forekommer ofte pgra feil drenering)

Ta og sjekk oljenivå

Sjekk at det ikke lekker inn vann ved bruk av høytrykk i dørene (øverst ved vinduet)

 

Kom ikke på noe mer i farten sånn om Coupe, men sjekk alt som ellers: Lager, bremser, mansjetter, ulyder, cltuch osv.

 

Er ikke coupeen høy (HØY) da er den nok senket, noe mange eiere faktisk ikke har peiling på om sin bil er.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og det er ikke standard med el.vindu i coupe.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

215/45-17 på Coupé er ganske mye mindre enn original rulleomkrets og ser etter min mening ikke særlig pent ut siden det blir så lite hjul inni skjermene.. Det som passer best med original rulleomkrets er 225/45-17..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.