Spørsmål angående Coupe

Anbefalte innlegg

18" går helt fint på coupe! Jeg har det selv og har aldri subba eller hatt problemer med de.. Jeg kjører vel og merke med 215/35-18 dekk ,men det er fordi jeg syns det er penest med liten dekk profil. 19" skal nok også gå helt greit, kommer jo an på hvor bred felg, innpress og dekk dim du har på.

 

Ellers så ville jeg sjekket ( av egen erfaring ) :

fukt i kontakter til baklyktene. Fukt ellers i bagasjerommet

bremser - spesielt bakre kalipere som har en lei tendens til å henge seg.

Lekkasjer - tar inn vann i vinduene foran, ikke tett mellom gummilisten og vinduet

 

Er den hel og fin teknisk så er det absolutt bil å anbefale!

 

PS: El.vindu er ikke standard på coupe, jeg har sveiv :( Ellers så er vel ABS og Servo standard på coupe sammen med el. speil/oppvarming av speil..

 

 

edit : SÅ jæ*** treg jeg var til å svare nå da:) hehe.. Har jo kommet tre svar etter at jeg begynte å skrive.. jaja, sånn går det når man skal jobbe og svare på en gang :D

 

Edit 2 : Syns forresten du skal satse på 18 eller 19".. 17 blir for lite på coupe etter min mening, med mindre du går for 8.5/9x17 da

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Eivind Windspoll

Dette kommer selvfølgelig an på event. senking. Knut R. S. har vel også 18" på sin.

 

Jeg har 7.5x18 ja. Den er senket ca. 60mm foran, bak ca.40mm..

Som sagt, har aldri subba med 18"erne, men jeg har jo litt mindre profil enn original rulleomkrets da..

 

Har 205/55-16 på 7.5x16 vinterfelg.. Det går også helt supert, ikke noe subbing der heller..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har en liten "lekkasje" oppe ved vinduet, der hvor pakningen i døråpningen er formet som en trekant. Kommer dette av feil justering av vinduet (var ute med det ifm bytte av låser i vår) el må pakningen rett og slett byttes? den ser ikke slitt ut.

 

Tilbake til dekk/felg...jeg synes at skal man ha store felger, så bør man ha brede dekk også. Så får man eventuelt gå ned på profil for å gå klar av eventuelle skjermer og styreledd. Så KRS sin på våler i juni, og personlig vil jeg mene at dekkene og felgen så veldig små og smale ut i forhold til hva jeg mener 18" hjul bør gjøre..men smaken er som baken :D

 

mvh

 

EW

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Eivind Windspoll

Jeg har en liten "lekkasje" oppe ved vinduet, der hvor pakningen i døråpningen er formet som en trekant. Kommer dette av feil justering av vinduet (var ute med det ifm bytte av låser i vår) el må pakningen rett og slett byttes? den ser ikke slitt ut.

 

mvh

 

EW

 

Har samme problemet jeg også, kommer inn litt vann ved den trekanten! får håpe det bare er justering, skal bytte vinduer i vinter til el.vindu!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Tor Anders Lindstad

Har samme problemet jeg også, kommer inn litt vann ved den trekanten! får håpe det bare er justering, skal bytte vinduer i vinter til el.vindu!

 

Jeg bytter til el.vindu om 14 dager :) Så da håper jeg det blir tett ja..hehe. Litt kjipt med lekkasje der siden det regner slik om dagen og gulvet blir farlig vått.. Har ikke funnet noen annen plass det kommer inn vann, så uttrykk som "alle bekker små...etc" har desverre gjort seg gjeldende.

 

mvh

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal være en justering på vinduene.. en kompis har justert sine og det blei hundre prosent. :)

 

Forøvrig har jeg 8x18" med 225/40-18 og 30 mm H&R fjærer

(nye, jippi) sammen med gule koni.

Går veldig bra!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Man kan også justere dørene. Ettersom de er så lange så begynner de å "henge" etter en stund.

Har gjort dette på min og det ble mye bedre med en gang.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Justeringen på vinduene består av to bolter som går igjennom "ramma" som holder vinduet oppe.

 

Trond-Martin: Hvordan justerte du dørene? Jeg har prøvd, men fikk det liksom ikke til.....mulig jeg ikke har skjønnt hvordan man gjør dette :)

 

mvh

 

EW

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Eivind Windspoll

Justeringen på vinduene består av to bolter som går igjennom "ramma" som holder vinduet oppe.

 

Trond-Martin: Hvordan justerte du dørene? Jeg har prøvd, men fikk det liksom ikke til.....mulig jeg ikke har skjønnt hvordan man gjør dette :)

 

mvh

 

EW

 

jeg lurer også på dette... Need answer!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Eivind Windspoll

Så KRS sin på våler i juni, og personlig vil jeg mene at dekkene og felgen så veldig små og smale ut i forhold til hva jeg mener 18" hjul bør gjøre..

 

Helt enig Eivind! De ER altfor små! De er riktig nok 7.5 som er en passe dim dersom man har f.eks 16" felg, men på 18" som jeg har, ser det bare stusselig ut, men det var alt jeg fikk tak i av 18" med 4-bolt da jeg måtte ha meg felger. Innpresset gjør også sitt til at det ser enda værre ut. Er ET36 på de og da sitter de altfor langt inn i hjulbuene.. Kunne fint hatt 8 bred felg med 225, men men, det får bli neste eiers problem ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men, mener fortsatt det er bedre enn 17" da.. Hadde jeg fått tak i det så hadde jeg helt klart kjøpt 19".. Det er det som fyller hjulbuen mest "riktig" i mine øyne

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Eivind Windspoll

Justeringen på vinduene består av to bolter som går igjennom "ramma" som holder vinduet oppe.

 

Trond-Martin: Hvordan justerte du dørene? Jeg har prøvd, men fikk det liksom ikke til.....mulig jeg ikke har skjønnt hvordan man gjør dette :)

 

mvh

 

EW

 

Man kan jo løsne på dørfestene og løfte døren opp før man skrur på igjen, men det er mye jobb da. Trenger vel også å være to stykk for å gjøre det.

Prøvde dette en gang men med middels resultat.

Men jeg dro til Audi og der hadde de en slags "nøkkel" som de satte i låsene på døra, og det var et håndtak som stakk ut som de kunne justere med.(presse opp og ned) Etter dette ble i allefall min veldig bra.

Er du litt fingernem klarer man sikkert å lage noe slikt...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilket audiverksted klarte det? Var innom Albjerk og de visste ikke hvor lang tid de kom til å bruke en gang :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Eivind Windspoll

Justeringen på vinduene består av to bolter som går igjennom "ramma" som holder vinduet oppe.

 

Er disse lett synlige eller? Lett å justere dersom jeg tar av dørtrekket? Lekker litt vann når jeg vasker med høytrykk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Knut-Richard Sjøvold

Er disse lett synlige eller? Lett å justere dersom jeg tar av dørtrekket? Lekker litt vann når jeg vasker med høytrykk

 

Ta av dørtrekket, så ser du det med en gang. Det sitter to skruer med 13mm hode på hver side av døra (foran og bak). Jeg tror også du må løsne to el tre slike "skruer" i bunnen av døra også. Du løsner da ramma som vinduet er festet i. Så er det bare å justere i vei...nb! ikke juster vinduet for høyt, jeg fikk veldig vindsus da, fordi det ikke ble tett bakerst mot b-stolpen. Det er mest å prøve seg fram til man finner et optimalt kompromiss :)

 

Til dere som ikke har tatt av dørtrekk på coupe/80/90 typ 89/b4 før, slik går man i hovedsak frem:

 

*Rulle NED vinduet (det blir lettere å ta av trekket om du gjør det), og ta av vindussveiv.

*Skru ut en liten skrue som sitter fester dørtrekket til døra, den sitter helt øverst på korte siden av døra, der åpne/lukkemekanismen også er.

*På undersiden av armlenet er det tre hull. Inne i disse hullene sitter en "bolt/skrue med 4mm umbraco hode. Løsne disse mutterne, men ikke skru de helt ut.

*Det går nå an å ta av den fremre del av armlenet.

*Bak det innvendige dørhåndtaket sitter en skrue med stjerne hode. Den sitter skjult, så du må holde åpneren i "åpne"-stilling for å komme til.

*Om du ikke har tatt av armlenet, gjør det.

*Bak armlenet sitter to stk hengsler, som bolten du løsnet i armlenet, er fester til. Skru ut disse, med stjerneskrujern.

*Dørtrekket er nå klart til å bli tatt av.

*Trekk dørtrekket rett opp. Om du trekker det ut, eller vrir det, så kan du risikere å brekke klipsene som holder dørtrekket kompakt inn mot døra.

 

Voila! :)

 

Montering i omvendt rekkefølge....

 

mvh

 

EW

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Kristian L. Johnsen

Hvilket audiverksted klarte det? Var innom Albjerk og de visste ikke hvor lang tid de kom til å bruke en gang :(

 

Det var Skolt auto i Fredrikstad.

Han brukte ikke mer enn et par minutter på jobben. Gratis var det og...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

blir ET 30 bra til 8x18 felger på coupe quattro?? noen som vet noe om dette??? hva er evt. max dekkdim før det subber???

 

er nesten ingen som opplyser ET på felgene de har her!!

 

trenger svar FORT!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.