#1 Skrevet Februar 23, 2008 Hei. Passaten nærmer seg 180000km og da skal det vel være skifte av reg-reim siden det er 1.9 TDI 130hk? Lurte derfor på om noen her inne vet hva det kommer på hos et VW verksted? Hilsen Truls 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 23, 2008 Står foran samme jobben selv snart.......koster rundt 7-8 tusen inkl deler. Vannpumpen byttes i samme operasjon 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 23, 2008 Gjør jobben i Sverige hvis du bor slik til. Jeg tok stor service på min alroad i Skee ved strømstad. Kom på 5500NOK med leiebil hele dagen i drammen skulle de ha 11000kr for samme jobben. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 23, 2008 Gjør jobben i Sverige hvis du bor slik til. Jeg tok stor service på min alroad i Skee ved strømstad.Kom på 5500NOK med leiebil hele dagen i drammen skulle de ha 11000kr for samme jobben. Ja det var litt derfor jeg spurte.. Jeg KAN kjøre til Kiruna, da blir det isåfall en dag overnatting.... Vurderer derfor å ta det der i forbindelse med en "Harrytur" og kanskje ta med fruen.. Kan bli hyggelig det da, så kan man bruke pengene man "sparer" på litt godsaker hos søta bror.. Truls 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 24, 2008 Jeg fikk pris hos bodø bil komplett med vannpumpa 9.375,- Men uten svingningsdemper! Men da vannpumpa røyk før jul hadde dem ikke tid før langt ut i januar. Fikk det gjort før jul hos Straumen autosenter (Mekonomen verksted) Litt rimeligere var dem og, med svingningsdemper! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 25, 2008 Vet at møller i tromsø skal ha 14 tusen for denne jobben. ca. 7 tusen på et uorginalt verksted. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 25, 2008 Litt OT, hva trenger man egentlig for å utføre denne operasjonen? Kun Vag-com for å stille pumpe-timingen etterpå, eller MÅ man låse av veivaksling/kamaksling?? Har bytta på mange VW/Audi motorer, men aldri nyere diesel. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 25, 2008 Må låse veiv og kamaksel! Er eget verktøy til det! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Februar 25, 2008 Noen som har bilder av dem? For den summen kan jeg lage mange slike. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Februar 25, 2008 Tror ikke du klarer å lage den på veiva. Skal prøve å legge ut bilde litt senere! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Februar 25, 2008 Du trenger ikkje låse den, gjorde dette på min bil sjølv uten dette hjulet. Pass på å sette den 1 tann feil, grunna når du strammer med hydrauliske strammeren så går den tilbake 1 tann. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Februar 25, 2008 Det er klart at det går ann å "jukse". Men det er vel ikke å anbefale hvis du ikke er veldig bilskyndig, det er nå min mening!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Februar 25, 2008 Fivelstad, kan jeg ikke få prøve på din før jeg tar min? Halv pris. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Februar 25, 2008 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Februar 25, 2008 Kommer til å handle inn slik, og vag-com etterhvert. Har ca 15 000 til jeg må bytte så god tid. Edit: Har kjøpt kamlås, kam "sprocket" lås og veivlås. For dere andre, dette er VW/AUDI spesial verktøy nr T10050, T3359 og T10008. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Februar 25, 2008 Kommer til å handle inn slik, og vag-com etterhvert. Har ca 15 000 til jeg må bytte så god tid. Trenger ikke vagcom på denne! Men du trenger den pinnen på kammen! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Februar 25, 2008 He he, det DER tør ikke jeg prøve meg på! Regner med det blir original VW jobb (i sverige)! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Mars 1, 2008 Var innom VW i Svolvær (Berg & Co)for å få prisoverslag på Tannremskifte + + (alle priser uten MVA) Tannremskifte m/delesett: 10478,70 Longlife service 60000km (siden jeg passerer 180000) det også er filterskift for diesel: 4909,81 Kjekt å vite når jeg ringer VW i Kiruna på mandag.... Truls 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...