Skifte av reg-reim på Passat snart.. Dyrt?

Anbefalte innlegg

Hei.

Passaten nærmer seg 180000km og da skal det vel være skifte av reg-reim siden det er 1.9 TDI 130hk?

Lurte derfor på om noen her inne vet hva det kommer på hos et VW verksted?

Hilsen

Truls

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Står foran samme jobben selv snart.......koster rundt 7-8 tusen inkl deler. Vannpumpen byttes i samme operasjon

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjør jobben i Sverige hvis du bor slik til. Jeg tok stor service på min alroad i Skee ved strømstad.

Kom på 5500NOK med leiebil hele dagen i drammen skulle de ha 11000kr for samme jobben.:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjør jobben i Sverige hvis du bor slik til. Jeg tok stor service på min alroad i Skee ved strømstad.

Kom på 5500NOK med leiebil hele dagen i drammen skulle de ha 11000kr for samme jobben.:)

Ja det var litt derfor jeg spurte.. Jeg KAN kjøre til Kiruna, da blir det isåfall en dag overnatting.... Vurderer derfor å ta det der i forbindelse med en "Harrytur" og kanskje ta med fruen.. Kan bli hyggelig det da, så kan man bruke pengene man "sparer" på litt godsaker hos søta bror.. :)

Truls

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg fikk pris hos bodø bil komplett med vannpumpa 9.375,- Men uten svingningsdemper!

Men da vannpumpa røyk før jul hadde dem ikke tid før langt ut i januar.

Fikk det gjort før jul hos Straumen autosenter (Mekonomen verksted) Litt rimeligere var dem og, med svingningsdemper!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet at møller i tromsø skal ha 14 tusen for denne jobben. ca. 7 tusen på et uorginalt verksted.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt OT, hva trenger man egentlig for å utføre denne operasjonen? Kun Vag-com for å stille pumpe-timingen etterpå, eller MÅ man låse av veivaksling/kamaksling??

Har bytta på mange VW/Audi motorer, men aldri nyere diesel.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må låse veiv og kamaksel! Er eget verktøy til det!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har bilder av dem? For den summen kan jeg lage mange slike. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror ikke du klarer å lage den på veiva. Skal prøve å legge ut bilde litt senere!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du trenger ikkje låse den, gjorde dette på min bil sjølv uten dette hjulet. Pass på å sette den 1 tann feil, grunna når du strammer med hydrauliske strammeren så går den tilbake 1 tann.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er klart at det går ann å "jukse". Men det er vel ikke å anbefale hvis du ikke er veldig bilskyndig, det er nå min mening!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fivelstad, kan jeg ikke få prøve på din før jeg tar min? :D

Halv pris. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

cb5f_2.JPG

Kommer til å handle inn slik, og vag-com etterhvert. Har ca 15 000 til jeg må bytte så god tid. :)

Edit: Har kjøpt kamlås, kam "sprocket" lås og veivlås. :)

For dere andre, dette er VW/AUDI spesial verktøy nr T10050, T3359 og T10008.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

cb5f_2.JPG

Kommer til å handle inn slik, og vag-com etterhvert. Har ca 15 000 til jeg må bytte så god tid. :)

Trenger ikke vagcom på denne! Men du trenger den pinnen på kammen!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

He he, det DER tør ikke jeg prøve meg på! Regner med det blir original VW jobb (i sverige)!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var innom VW i Svolvær (Berg & Co)for å få prisoverslag på Tannremskifte + + (alle priser uten MVA)

Tannremskifte m/delesett: 10478,70

Longlife service 60000km (siden jeg passerer 180000) det også er filterskift for diesel: 4909,81

Kjekt å vite når jeg ringer VW i Kiruna på mandag.... :)

Truls

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.