#1 Skrevet Februar 23, 2008 00' A4 1,8TQ Når jeg kjører i oppoverbakker (særlig), og gasser på for å øke farta får jeg plutserlig høyt turtall, men ikke noe særlig fartsøkning. Dette skjer selv i 5-gir.. Jeg trodde først at hjulene bare spant, men virker ikke som om det er det allikevel. I tillegg lukter det jævlig svidd clutch etterpå.. Er det clutchen som er på vei til å ta kvelden? Bilen har gått 130tusen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 23, 2008 Clutch, uten tvil... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 23, 2008 peilig på hvor mye det koster å bytte? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 23, 2008 i underkant 10 lapper? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 23, 2008 koster vel ikke mer enn rundt 3000 på møller for ny cluch til den bilen der. bytt selv.. er mye jobb, men ikke vanskelig:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 24, 2008 er det vanlig å måtte bytte cluch etter 130 tusen? syntes det virker litt rart.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 24, 2008 er det vanlig å måtte bytte cluch etter 130 tusen? syntes det virker litt rart.. Kommer vel heilt ann på hvordan bilen er kjørt siden den var ny,for eksempel om den har trukket mye henger osv.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 24, 2008 Clutchen er like god som sjåføren hæ hæ. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Februar 24, 2008 Clutchen er like god som sjåføren hæ hæ. slike kommentarer er bare så forbanna idiotisk å komme med. svar heller på spm hans. er nok clutchen din som er gåen som flere her sier:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Februar 24, 2008 slike kommentarer er bare så forbanna idiotisk å komme med. svar heller på spm hans. er nok clutchen din som er gåen som flere her sier:) Vegard, jeg forstår hva du mener men er ikke helt enig i at kommentaren var så idiotisk. Vi har forskjellige uttryksmåter - og oppfattelse av disse. Det jeg forstod av hans innlegg var at clutcher slites svært ulikt fra sjåfør til sjåfør, og at en dårlig sjåfør kan slite ut en clutch på langt mindre enn 130.000 km. En enkel test kan gjøres: Stå stille, legg den i høyeste gir, gi skikkelig med gass og slipp clutchen relativt raskt. Er den slitt vil ikke motor kvele seg umiddelbart. Clutchen kan jo også kjøpes hos Veng, Sørensen og Balchen, Mekonomen, Torshov Bilrekvisita, osv Mulig den kan koste ned mot 2 lapper. Det finnes sikkert ikke-merkeverksteder som kan levere ferdig skiftet for 6-8.000 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Februar 24, 2008 takk for svar.. tok meg forsåvidt ikke så nær av den kommentaren.. har bare hatt bilen i 2,5mnd.. så det er nok forrige sjåfør som har kjørt den dårlig Takk for alle svar.. skal prøve den testen du nevner! Men det blir nok uansett verksted neste stopp! Nå er den så jævlig at den nesten ikke trekker i det hele tatt.. vurderer egentlig å få NAF til å hente den, så jeg slipper å tyne den mer enn nødvendig. Er det "farlig" å kjøre den når det oppfører seg sånn? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Februar 24, 2008 Nei, egentlig ikke farlig. Men: hvis den bare slurer så kan det oppstå såpass med varme at svinghjulets clutchflate tar skade. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Februar 24, 2008 vil gi deg ett tips med å bytte til en annen clutch. Spørs hvordan bilen skal brukes. Når man først skal bruke mye penger osv på verksted for å skifte den så hadde ikke jeg puttet en org clutch på den. sjekk ut http://www.veloxmotor.com/index.asp?case=show_sub_category&main_category_id=6&category_id=34&sub_category_id=58 Mvh 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...