Hvilken type Xenon-kit til Passat 3bg???

Anbefalte innlegg

Jeg har søkt og lest en del om xenon lys til min 3bg -01mod, men atår fortsatt litt uten klare svar.....

Men har da funnet ut at 6000k er kurant å bruke, hverken mindre eller mere. er dette reelt?

 

 

Men xenon blir ikke aktuelt for meg hvis jeg ikke får det i alle lys. Lang- og kortlys, parklys og grøftlys.

finnes det sett for alt i samme, eller må det kjøpes og monteres sett for hver av de tre lysene???

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg mener du må montere følgende:

 

Ett sett H7 xenon for nærlysene.

Ett sett H7 xenon for fjernlysene.

Ett sett H3 xenon for kurve-/tåkelysene.

Ett sett w5w xenonmatch i parklysene. Finnes ikke xenon til disse.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal stemme bra det Svein Olav skriver over her. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

takker for svar.

 

men konklusjonen er altså at d finnes ikke sett som inkluderer alt, eller i hvertfall alle lys i hovdlykta?

så jeg må sette inn og koble opp ett sett med "den boksen" til hvert enkelt lys?

 

ett eget sett til grøftlysene hadde jeg vel regnet med. men håpet det ville finnes ett eget kit til hele hovdlykta....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke gjort dette på min egen 3BG (ikke enda), men du ender opp med 3 ballaster på hver side - en for hver pære.

Kan bli en utfordring å finne plass til alle disse ballastene.

Jeg mener det bør være plass til én ballast under hver av hovedlyktene. De resterende kan du feste på tverrbjelken bak/inne i støtfangeren. Husk å isolere ballastene fra chassis/karosseri.

 

En liten kommentar angående xenonmatch-pærer i parklyset.

Jeg har erfart at det finnes pærer med forskjellig spredning.

For at det skal se pent ut, så bør du he pærer som sprer lyset mest mulig til siden ut i reflektorene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

takker for innspill

 

plassen ja.... det tar ikke mange blikkene i et motorrom før en kan se problemene ved å montere noe ekstrautstyr i en bil som f.eks en 3bg.

nøye tilmålt plass tilhver enkelt komponent........å ikke en smule mere!

 

til slutt har jeg da funne ut at jeg må ha: et eget sett til hvert enkelt lys, xenonmatch til parklysene, 6000k, og h7 i nær- og fjærn-, og h3 i grøft-lysene..... dette blir vel bra.

 

men da gjenstår det egentlig bare å få noen anbefalinger hvor jeg kan kjøpe xenon-kit?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det settet der havner på ca 820kr inkl frakt og MVA. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok ja ser det jeg og nå:)

men uansett.... dette forsvarer ikke akkurat å bruke mangfoldige tusen for komplett xenon i norge.

 

Crappy Norwegian Prices!!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg mener du må montere følgende:

 

Ett sett H3 xenon for kurve-/tåkelysene.

 

Hmm...er det lovlig montering da? Det skal vel være automatisk lysjustering for høyde av alle xenon lys for at det skal være lovlig og det trodde jeg ikke var mulig å få til kurve-/tåkelys?

 

Er ikke ute med fingen her for å moralisere, ble bare så overrasket over at dette finnes siden nært opp til ingen bilfabrikanter kan levere dette originalt fra fabrikk. Har heller ikke sett at eksempelvis Hella leverer dette som monteringskit for ettermarkedet. Opplys meg gjerne....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg får nok ikke opplyst deg noe særlig... men jeg tror du har et poeng.

 

men jeg velger å se bort fra dette akkurat nå, jeg kommer til å montere over hele linja når det først skal monteres

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan nevne at mange anbefaler 35W kitt i nærlys og grøftelys og 50W i fjernlysene:) Jeg har tenkt å gjøre det sånn hvis jeg skal ettermonter xenon på min.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har fått anbefalt, og egentlig bestemt meg for å ikke ha mere enn 35w i noen av delene.

Forstod det slik at reflektorene kunne heller bli skadd med 50w.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vær oppmerksom på at du må modifisere bakdekslene på kurve-/tåkelysene dine når du monterer xenon-lamper i dem. Det er ikke plass til xenonlamper innenfor de originale bakdekslene.

 

Arve Egeberg her på forumet har laget en beskrivelse på hvordan du kan gjøre dette.

Hvis du sender meg en mailadresse på PM, så kan jeg videresende denne beskrivelsen til deg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja har sett noe skrivangående det, så varlitt forberedt, men en beskrivelse hadde vært topp. så du har en pm:)

 

på forhånd takk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja har sett noe skrivangående det, så varlitt forberedt, men en beskrivelse hadde vært topp. så du har en pm:)

 

på forhånd takk.

 

Mail ligger snart i din mailboks :-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

takker!

beskrivelsen var veldig grei. var mindre som skulle til enn jeg hadde trodd. men nå er jeg i hvertfall litt forberedt på det når jeg skal til å skru istykker:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mail ligger snart i din mailboks :-)

 

kunne du sendt meg og den mailen:):):)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kunne du sendt meg og den mailen:):):)

 

Send meg en mailadresse på PM, så skal jeg fikse det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Send meg en mailadresse på PM, så skal jeg fikse det.

 

Hva med å legge den ut her?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet hvordan jeg kan legge ut et (for stort) word-dokument?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På oppfordring legger jeg ut Arve Egeberg sin beskrivelse av montering av xenon i kurve-/tåkelysene på Passat 3BG (01-05).

 

Arve: Hvis du ikke vil at denne skal ligge her, så gi meg beskejd så sletter jeg den fortere enn svint.

Hvordan montere xenon lys i tåkelysene_ del1.doc

Hvordan montere xenon lys i tåkelysene_ del2.doc

Hvordan montere xenon lys i tåkelysene_ del3.doc

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.