Anbefalte innlegg

Trenger sårt nye felger til min helt standard Audi 80 85 modell til sommeren. Ikke noe voldsomt fancy, gjerne helt standard felger, så jeg har noe å kjøre på til sommeren! Hvor får jeg tak i dette rimelig?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ligger mye brukt her på forumet da:) vil du ha det rimelig så er det vel brukt som gjelder

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ikke så veldig dyrt nytt heller, fordelen med din 80 er at den har 4x100 boltsirkel, så dermed bruker du samme felger og dekk som f.eks. Golf 2 og 3.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har disse til salgs.

Det er Enzo Cup 4x100 boltsirkel og 7,5x16 med ganske nye Pirelli dekk i 195/45x16 (mye mønster igjen).

Husker ikke innpresset på disse, men kan sjekke i mårra (tror det er ca 30-35).

Felgene har litt kant og jeg syns de passer veldig fint på vw/audi-biler.

Pris: 3000,-

AsfaltJetta008.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Golf 1,2,3 innpress 38, > Audi 80 innpress 45. Har dette noen praktisk betydning? Jeg er helt analfabet når det gjelder tekniske ord og uttrykk! Hva betyr egentlig dette? Kjørte med originale Votex felger på en Jetta 2, satte de over på Audien etterpå, forhjulene måtte nesten slås av med slegge! Hvertfall en av disse felgene har sprukket i senter, så derfor vil jeg ikke bruke dem mer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Golf 1,2,3 innpress 38, > Audi 80 innpress 45. Har dette noen praktisk betydning? Jeg er helt analfabet når det gjelder tekniske ord og uttrykk! Hva betyr egentlig dette?

Innpresset er avstanden mellom senter av felgen, og annleggsflaten mot bremseskive/trommel. Det at Golf har 38 mm og 80 har 45 mm er bare hva de originale stålfelgene er. Det eneste av praktisk betydning er at en felg med innpress på 35 mm vil være godkjent på en Golf, men ikke på en 80, da det er bare tillatt å øke sporvidden med 15 mm uten særskilt godkjenning, f.eks. i form av godkjenningspapirer fra felgprodusent/leverandør.

Kjørte med originale Votex felger på en Jetta 2, satte de over på Audien etterpå, forhjulene måtte nesten slås av med slegge! Hvertfall en av disse felgene har sprukket i senter, så derfor vil jeg ikke bruke dem mer.

I dette tilfellet var det at felgen hadde rustet fast til navet, det hender i blant, og har ikke noe med at felgen ikke passer på Audien. Audi og VW bruker samme målene på felgene. For å forhindre dette kan du smøre på et tynt lag med f.eks. kobberpasta eller fett på navet, slik at felgen ikke setter seg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.