Golf Mk2; Coil med eller uten forkoblingmotstand?

Anbefalte innlegg

Hei og hopp..

 

Skal bytte ut coilen min, spørsmålet er hvilken type jeg skal ha; med eller uten forkoblingsmotstand?

Denne forkoblingsmotstanden gir vel større gnist i startøyeblikket eller hur?

Men, har min bil slik fra før, Golf 2, 1986 1,8(GU) forgasser..

 

:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Bjørn. Nå har jeg ikke direkte svar på spm ditt, men dette med motstand på coilen; Jeg mener å huske fra skoletiden at grunnen til dette var for å dempe spenningen på coilen. Dette fordi en skulle redusere "slitasje" (brenning) av stiftene. Mulig jeg er totalt på bærtur nå, så da får dere vel heller arrestere meg! :)

 

Men kan du ikke bare måle litt da? Spenning inn/ut på coilen?

 

Skudd i blinde (som overhodet ikke hjelper deg), men jeg sier coil UTEN motstand.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Støtter Freddy i valget av coil uten forkoblingsmotstand. Du har elektronisk tenning på motoren din, om jeg ikke husker feil. Forkoblingsmotstanden er, som dere begge sier, der for å spare stiften for altfor høy spenning under kjøring. Og så har man da høyere spenning så lenge tenningslåsen står i starttrinnet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, men da blir det en uten denne motstanden:)

Takk for svar begge to:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.