#1 Skrevet Februar 24, 2008 Hei og hopp.. Skal bytte ut coilen min, spørsmålet er hvilken type jeg skal ha; med eller uten forkoblingsmotstand? Denne forkoblingsmotstanden gir vel større gnist i startøyeblikket eller hur? Men, har min bil slik fra før, Golf 2, 1986 1,8(GU) forgasser.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 24, 2008 Hei Bjørn. Nå har jeg ikke direkte svar på spm ditt, men dette med motstand på coilen; Jeg mener å huske fra skoletiden at grunnen til dette var for å dempe spenningen på coilen. Dette fordi en skulle redusere "slitasje" (brenning) av stiftene. Mulig jeg er totalt på bærtur nå, så da får dere vel heller arrestere meg! Men kan du ikke bare måle litt da? Spenning inn/ut på coilen? Skudd i blinde (som overhodet ikke hjelper deg), men jeg sier coil UTEN motstand. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 24, 2008 Støtter Freddy i valget av coil uten forkoblingsmotstand. Du har elektronisk tenning på motoren din, om jeg ikke husker feil. Forkoblingsmotstanden er, som dere begge sier, der for å spare stiften for altfor høy spenning under kjøring. Og så har man da høyere spenning så lenge tenningslåsen står i starttrinnet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 24, 2008 Ok, men da blir det en uten denne motstanden:) Takk for svar begge to:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...