Demontering frontfanger A6 4b

Anbefalte innlegg

Heihå.

 

Skulle hatt av frontfangeren på bilen men får den ikke av der den sitter.

 

Hvor mange steder er det den er festet ? Noen som kan fortelle ?

 

Jeg fant de 2 boltene som gikk loddrett opp inni tåkelys gitterene. Også de på hver side av fangeren.

 

Men føler den sitter veldig godt ennå. Er det noe mer tull bak innerskjermene eller noe slikt ?

 

Mvh

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det skal sitte 3 skruer på innsiden av innerskjermen . sån rett under hoved løkkta . bruk en lang forlenger. har du huska og nappe ut fangern i bak kant. håper dette hjelper deg;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er JÆVLIG trangt, det enkleste er å ta av dekkene og gå via innerskjermen i hjulbuen.. Jeg har pianohender og sliter med å komme fram under lyktene etc.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må jeg ha av frontlyktene?

 

er nok likegreit og ta av innerskjermene og få sett hvordan det ser ut der.

 

Men hvordan er det med spylerdysene?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

trenger ikke gjøre noe med lyktene.. spørs om du må demontere slangen fra tanken til fronten..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når du får ned fangeren så ser du slangen som går til lykte spylerme. Den er på førar sida. Det kjem tilsyne ein sjøt som du drar eit plast klips ut av, og då går det lett ifrå kvarandre.

Eit lite tips er å ha ei klemme som du kan sette på slangen slik at du ikkje går tom for spylarveske :-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for all hjelp. Blir nok noen timer til helgen da gitt....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er JÆVLIG trangt, det enkleste er å ta av dekkene og gå via innerskjermen i hjulbuen.. Jeg har pianohender og sliter med å komme fram under lyktene etc.

 

Det er faktisk enda enklere å ta av beskyttelsesplaten under motoren, og strekke armen opp undenifra, spesielt hvis du kjører fronten av bilen opp på ramper (eller har bilen på lift). Eller, som jeg ville gjort nå som jeg vet at det går an, ta ut hovedlyktene først, og jobbe ovenifra.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.