#1 Skrevet Februar 24, 2008 hei! jeg har et problem med bilen min! når jeg kjører langs veien å svinger til høyre er det en slags risting/uling i karosseriet! bilen har vært på verksted å fått sjekket forstilling og alt var i orden! det merkelige er at det virket som det ble værre når jeg satt på vinterhjula! (mer profil) du merker ristingen på både rattet og i hele bilen generelt! kan det være dempertårnlager som forårsaker dette? takker for svar! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 24, 2008 Hjullager kanskje? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 24, 2008 hjullager bak er i orden, og strammet for ikke så lenge siden! og ulingen var der fortsatt! Hjullagrene foran sa de på verksted at var bra! kan det være drivledd som er slitt da? eller er det mer kneppelyd? er litt vanskelig å lokalisere helt hvor lyden kommer ifra! men virker som det er foran! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 24, 2008 Om du kjører på en åpen vei så holder du 60-70 km/t setter bilen i fri å triller så svinger du til høyre å venstre for å høre om lyden kommer å forsvinner:) veldig fin måte å kontr hjullager på 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 24, 2008 lyden er der fortsatt om jeg triller i fri. men når jeg tenker meg om kan det virke som lyden også er litt periodisk, noen ganger litt verre enn andre ganger! hmm! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 24, 2008 Jeg mistenker at det er noe galt med dempertårnlagrene, jeg var ute i sta og tok bilde av de! og det er klar forskjell på venstre og høyre side! dette kan da umulig være riktig?? høyre side venstre side: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 27, 2008 Noen som har noe peiling på dette? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 27, 2008 Et tårnlager uler ikke, sjekk heller lagrene. Siden det skjer når du svinger til høyre, så er det venstre siden som er gåent. Du legger mer vekt på det hjulet. Svinger du til venstre så gir det seg helt kanskje? Du har skrudd til hjulet sant? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Februar 27, 2008 tårnlagerne lager bare en grei kneppelyd når man legger over. forklaringa som du har nå ser jeg som hjullager lyd. Men hvis du har mere gummi på og lyden er litt variabel. har du sjekket innerskjermer? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Februar 28, 2008 hmm, okei! men det at tårnlagret på høyre side står mer opp enn på venstre kan ikke være helt vanlig? hmm, nei det har jeg ikke sjekket! men virker som det er noe mekanisk som er galt, ikke at det er noe som skurer! men skal sjekke det! takk for svar:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Februar 28, 2008 Et tårnlager uler ikke, sjekk heller lagrene. Siden det skjer når du svinger til høyre, så er det venstre siden som er gåent. Du legger mer vekt på det hjulet. Svinger du til venstre så gir det seg helt kanskje? Du har skrudd til hjulet sant? det er når jeg svinger til høyre ja, ingen ting til venstre! og ja, har skrudd til hjulet! hehe! for lyden var der når jeg hadde på sommerfelgene også, den ble bare enda verre med vinterhjula: klø : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Februar 28, 2008 Har vært borti dette på mk2'en til søstra mi. Der fant vi heller ingenting feil. Der hadde vi av alt foran uten å finne noe galt. Hjullager, foringer, endeledd etc. virket i fin form. Selv med nye vinterhjul var det på samme måte. Byttet fjærbeinslagrene og da ble det mindre risting, men til tider var bilen helt håpløs å kjøre. Den dro også litt til ene siden (men kun av og til). Heldigvis skjedde det andre ting med bilen før vi fant ut av det slik at den ble solgt for vrakpant Får håpe du er heldigere og finner ut av feilen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Februar 28, 2008 hmm, okei! får vel prøve å bytte tårnlagrene da! er det mye jobb egentlig? får håpe jeg slipper å selge min for vrakpant ja! hehe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Februar 28, 2008 jeg ville nå heller bytta hjullagerne en tårnlagerne. mest sannsynlig at det er der lyden kommer fra. tårnlagerne gir ikke lyd fra seg på denne måten. Men de er kjekke å bytte uansett. må ha en spesial pipe for å få løsna selve lageret. får kjøpt disse på biltema. Gjør deg selv en tjeneste å bytt begge deler med det samme du er igang. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...