Anbefalte innlegg

Har 8" x 19" med 235/35-19 dekk på en 8P! Hva burde jeg ha for dekktrykk? Har 2.5 bar nå men tror det er litt lite. Noen som har forslag/erfaringer?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg leste en gang at 15% høyere trykk enn oppgitt på org dekk var å anbefale.

Prøvde det på mine 235/35-19 og det funket som snus det.

Har åsså prøvd det som står under, og det er slik jeg kører på mine dekk, funker!:)

På org dim vinterdekk så var det anbefalt 20% høyere trykk en oppgitt.

På lavprofil vinterdekk så var 20% høyere trykk iforhold til org dekk anbefalt.

På orginal dim sommerdekk så var det anbefalt 10% mer trykk enn det som er oppgitt.

Men no mer enn 20% høyere trykk var ikke å anbefale for noe dekk. Økningen er seff sett ut fra hvilket trykk som er oppgitt for bilen din.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjører med 42-45 psi på mine, men jeg har en tung bil som orginalt skal ha 40 på 205/55/16.

Det er ikke ofte at så lav profil blir slitt feil, det er større fare med at du har for lite luft i og slår felgen skjeiv..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, hadde bare hørt så høyt som 3.0 bar skulle være bra mtp ikke å ødelegge felgen og sånn. Men hvis mine org. sommerdekk skal ha 2.1 iht instruksjonsboken så er det jo ikke så veldig mye. 2.1 bar er 30.5 PSI så det ville jo bety et sted ml. 33 og 36 PSI...eller 2.3 og 2.5 bar...(10 henholdsvis 20% ekstra luft ift instruksjonsboka)...Tror jeg prøver med rundt 40PSI...ca. 2,8bar...et kompromiss med andre ord :P

Takker for svarene!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.