Knirkelyd i bakbremser Golf III

Anbefalte innlegg

Jeg sitter og grubler på en ting. Når jeg slipper bremsen så kommer det en knirkelyd (SKVIIIK!). Kan med stor sikkerhet si at den kommer fra inni trommelen. Har hørt flere Golfer og Passater som har samme lyden..

 

Noen som vet hva dette kan være? Får samme lyden når jeg slipper av brekket også. Kan dette være stempelene som skal presse ut bremsebåndene? eller er det bare fjærene som hyler?

 

Alle gode forslag mottas med takk :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fleresom har samme lyden?

 

Joda, jeg også...

 

Spurte om dette sist bilen var på service og fikk beskjed om at jeg bare skulle la det være hvis jeg ikke irriterte meg grønn over det, hvilet jeg forsåvidt gjør...

 

Årsaken er rett og slett manglende smøring.

Ta av tromler og smør opp alle bevegelige deler så er du kvitt problemet.

 

Jeg skal gjøre det...snart...en gang...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Lars-Inge Andresen

Fleresom har samme lyden?

 

Joda, jeg også...

 

Joda, mors Vento også. Det må være noe med det Sørlandske klimaet? :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Greit!!!!! Da blir det smøring av bremser (hørtes teit ut inni hodet mitt det der) til uka. Stikke på Mekonomen og kjøpe MASSE kobberpasta. Regner ikke med at FETT er tingen å bruke der. Jeg holder på å gnage av meg armen fordi jeg er så irritert på den lyden. Så irritert at jeg nesten annskaffer meg VR6 oppheng bak for å få skiver.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Tommy Rasmussen

Så irritert at jeg nesten annskaffer meg VR6 oppheng bak for å få skiver.

 

Da ville jeg latt irritasjonen få vokse litt til.......

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Guess what? Ja, riktig! Jeg har også den lyden, er som Tommy sier utrolig irriterende. Btw. Kan en bruke bakstilling fra Golf2 eller Passat med skiver?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

denne lyden har jeg ikke hørt : rb : men klapre lyden i forstillinga er der fremdeles : bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan jo bruke bremser ifra mk3 gti og gti 16v også da. Samme bremsene som på vr6 det!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hva må byttes da? er det ett gigant prosjekt og konvertere fra trommel til skivebremser?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Glenn Ove Pedersen

hva må byttes da? er det ett gigant prosjekt og konvertere fra trommel til skivebremser?

 

Noen som vet?? Interessen vokser inni meg :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil tippe på at det er skiver, calippere, lager, brekk-wire + diverse smådeler en trenger.

 

Kikket litt akte, og det ser ut som en trenger spindelen også.

 

Kan ikke forstå noe annet en at det er en "lett til medium" jobb å gjøre. Klarer en å skifte trommel og lager bak, klarer en nok å bygge om også.

 

edit: Er vel noe feste-greier til calipper også som må på..... Tror muligens at dette er på spindel, se bilde.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husk på at på GTi, GTi 16v og VR6 er 5x100 boltsirkel!!!! M.A.O. en trenger nye felger!!!

 

Men om ikke jeg husker feil, så er det vel skiver bak på mk3 gl eller noe sånn også (en har jo gt også..... kansje skiver bak på denne?).

 

Eller for å si det på en annen måte: Jeg fikk feil skiver en gang til min (5x100), skivene jeg fikk, var 4x100!

 

Så hvis en ikke skal ha noe annet enn skiver, så er det vel lite lurt å satse på bremser til gti --->

 

Og jeg vet at det ikke er noe forskjeld på di skivene jeg fikk, og di skivene som "er rett" til min. Var stresset da dem skulle på, og merket ikke at det var feil før felgene skulle på. Dem passet liksom så inni hel***e dårlig! : rolleyes : rolleyes : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

GL er trommelbremser. men er ikke Gti 4x100 da? trodde bare det var Vr6 som hadde 5x100... kanskje disel dyrene har skiver bak?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

GTi 8v (jeg har det) har 5x100. :)

VR6 er også 5x100

Så da er vel også 16v (ihvertfall 2,0 150hk) 5x100? ;)

 

Di første gti 16v som kom var vel 1,8? Mulig disse er 4x100, selv om jeg tviler på det...... (tror nok disse er 5x100 også)

 

Etter det jeg har funnet ut, så er GTi 2.0 16v (150hk) en slags jubileums-modell som kom i '95/'96 en gang? Mulig jeg er helt på bærtur nå......

 

Eneste jeg vet er at det finnes skiver 4x100 til mk3.

 

Mulig det er på gt'n det da? Og som du sier, på noen diesler.....

 

Men Tommy her har vel diesel og trommler, så......... Vet ikke jeg...... Skulle jo ha funnet ut av dette da!!!! :):):)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja var veldig irriterende og ikke vite dette! ringe og plage møller kanskje?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Verdt et forsøk det kansje?

 

Har drevet å søkt litt på nettet, men finner ikke noe info.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Freddy Svendsen

Di første gti 16v som kom var vel 1,8? Mulig disse er 4x100, selv om jeg tviler på det...... (tror nok disse er 5x100 også)

 

1,8Gti 16V kom på Golf2, alle G2 ble levert med 4x100, så her kan det sikkert være en mulighet.

 

Opprinnelig postet av Freddy Svendsen

Eneste jeg vet er at det finnes skiver 4x100 til mk3.

Mulig det er på gt'n det da? Og som du sier, på noen diesler.....

Men Tommy her har vel diesel og trommler, så......... Vet ikke jeg...... Skulle jo ha funnet ut av dette da!!!! :):):)

 

Tror muligens skivene kom på 2,0Gl som har 4x100. Men 2,0Gl har samme bremser som 1,8Gl: confused

 

Men, tro om en kan bruke deler fra Passat eller Toledo..??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For å være helt ærlig så hadde jeg heller levd med litt bremsetrommelpiping som må smøres annenhvert år, enn å bygge om til skiver bak hvor calipperne må byttes ut annenhvert år pga rust!!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har vel mer med "look" og performance å gjøre...Ikke serlig pent med små tromler bak 18"....:P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Golf 2...:P Kjekt med noe som ikke mange andre har...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg skal i alle fall teste oppsmøringstrikset først. Så får jeg heller vurdere om det blir bytte av bakstilling etter det. Uansett så vil jeg bytte 10" skivene med noe større forran... ser litt kjipt ut med åpne 17" felger nå...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.