#1 Skrevet Februar 24, 2008 Når jeg kjører og gir bånn gass så kommer turbotrykket greit føles det som, men så slutter den og dra etter 4 til 500 omdreininger. Så slipper jeg gassen og tråkker til igjenn og dette gjenntar seg... Noen ganger så kutter den ikke... Feilen merkes best i høy fart men motoren kan kjennes kraftløs ut i lavere fart også... Når jeg skrur opp oljepåfyllinga mens motoren går så kjenner jeg at det blåser opp av hullet, skal det være slik? Noen ideer? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 24, 2008 jeg har ikke så veldig mye peiling. men om bilen din er chippet, så er det et kjent fenomen at den kan miste turbotrykk (eks. fra 1.1 til 0.6) etter 4-5000 omdreininger og opp. da skal det visst nok hjelpe å bytte ut den orginale N75 ventilen til N75H eller J.. den koster rundt 650 hos møller mener jeg. søk litt etter N75 så finner du sikkert noe. jeg skifter hvertfall ut orginaldumpen og N75'en når jeg ska chippe neste måned. "N75 ventilen styrer ladetrykket ditt, akkurat som en bleed ventil. Den får signaler fra hjernen om sier hvor mye trykk som skal komme, dermed regulerer N75 wastegaten til det korrekte nivået..." håper dette kan hjelpe deg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 24, 2008 Har du turbotrykksmåler? Hvis ikke kan denne gi verdifull informasjon. I tillegg bør du få lest ut feilkoder. Uten dette blir det mye gjetting på hva som kan være galt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 24, 2008 Bilen er chippet og forrige eier (jeg kjøpte bilen på fredag) viste ikke hvem som hadde chippet den... Jeg har også vurdert og bytte N75 ventilen og dumpen... Jeg har bestilt meg Vag-com kabel, kan jeg se turbotrykket når jeg kobler til den? Men det er jo rart at det er overtrykk i motoren når den går på tomgang, er det det på deres biler? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 24, 2008 Bilen er chippet og forrige eier (jeg kjøpte bilen på fredag) viste ikke hvem som hadde chippet den... Jeg har også vurdert og bytte N75 ventilen og dumpen... Jeg har bestilt meg Vag-com kabel, kan jeg se turbotrykket når jeg kobler til den? Men det er jo rart at det er overtrykk i motoren når den går på tomgang, er det det på deres biler? overtrykk på tomgang?? da er det noe seriøst feil med noe en plass. Og ja det skal blåse litt ut av oljepåfyllinga om du tar av lokket. er ikke overtrykk.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 24, 2008 Det er i oljepåfyllinga det blåser ja... om jeg skrur av lokket og lar det ligge løst over så ligger det og hopper der er det normalt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 24, 2008 Tror det er normalt at lokket hopper litt, gjør det på min også. Men jeg fikk lignende symptomer når tenningsmodulen min ikke var festet ordentlig, dette forsvant når jeg fikk festet den igjen. Mulig det kan være den som begynner å bli dårlig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 24, 2008 Da kan jeg stryke ut trykket i oljepåfyllinga fra problemlista Jeg funderer på om jeg skal prøve og bytte n75 og resirk ventilen og se om det gjør susen... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...