Skifte skiver/klosser Golf 4 1,6.

Anbefalte innlegg

Må skifte skiver og klosser på min Golf 4 1,6 ganske snart. Så det jeg lurer på er om det er vanskelig å skifte dette? Eller lønner det seg å la Møller ta seg av jobben? Noen som vet sånn ca pris på delene? Selges det orginaldeler andre plasser enn hos Møller? Blir dette event billigere? Takker for alle svar :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er en helt kurant jobb som du greier selv, er ikke vanskelig:) mekonomen/bilxtra har vel slitedeler til en rimeligere pris enn møller.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om du aldri har gjort noko liknende ville eg heller betalt dei kr til verksted.

Ta kontakt med eit Automester verksted i nærheten av deg så får du ein god pris.

Det koster deg trulig kun 1 times arbeid. Ca 700 kr + deler.

Billig forsikring...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

enkel jobb og fin måte å lære seg litt skruing... om det er av interesse noe jeg antar siden du spørr..

lykke til ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

men husk at på kaliperen bak, så skal stempelet skrues tilbake. ikke bare skyves. De har et sett på biltema som er grei for denne jobben

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har en kompis som er veldig flink til å skru bil som skal hjelpe meg, så sånn sett skal vel det gå bra regner jeg med :) Men har lyst til å gjøre mest mulig selv.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilket av disse verktøyene trenger jeg? Denne:

http://www.biltema.no/Archive%5CProduct_images%5C19%5CLarge%5C19-234_l.jpg

Bremsestempelverktøy

For innpressing av bremsestempel ved montering av nye bremsebelegg. Med innv. 1/2"-fatning for skralle, og utv. 21 mm sekskantfatning for fastnøkkel. Kapasitet: 0–65 mm.

eller denne?

http://www.biltema.no/Archive%5CProduct_images%5C19%5CLarge%5C19-287_l.jpg

Bremsestempelverktøy

For innjustering av bakre bremsecaliper på bl.a. Ford Scorpio, Ford Sierra og Audi med ABS-bremser.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

du trenger den øverste;)

Bremsestempelverktøy

For innpressing av bremsestempel ved montering av nye bremsebelegg. Med innv. 1/2"-fatning for skralle, og utv. 21 mm sekskantfatning for fastnøkkel. Kapasitet: 0–65 mm.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker og bukker :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.