#1 Skrevet Februar 24, 2008 Hei alle VAG-frelste! Legger ut et spm. for en i family'n som har et problem med kjerra si.. Hei Jeg har en audi 80 cab fra 92.(manuelt tak, ikke elektrisk) I går, da jeg skulle prøve årets første takløse tur, så virket ikke utløser knappen (som sitter i dørkarmen) til luka der cab`n foldes ned i. Da jeg prøvde å vri i håndtaket, så gikk heller ikke vinduene halvveis ned, slik de har pleid å gjøre når jeg vrir på denne spaken til taket. Da tenkte jeg kanskje at en sikring hadde tatt kvelden, men jeg fant bare intakte sikringer i sikringsboksen under panseret. Så fikk jeg et tips at det pleier å sitte en sikringsboks ved førersete et sted også, men jeg har ikke funnet noen. Men jeg fant en påklistret ovesikt over div sikringer på plastikk-dekselet under rattet, med henvisning: ”the fuses are located on the option”.. Ehh.. ja vel!!!! Er det noen som vet hvor evt denne andre sikringsboksen sitter ? Evt har vært borti samme problemet før? Evt vet hvilken type sikring som er tilknyttet den elektriske mekanismen som åpner luka til taket? Det fulgte ikke med noen manual til bilen da jeg kjøpte den, og oversikten på sikringsboksen er på tysk. Så får jeg bare prøver å bytte denne. Noen som kan hjelpe han? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 25, 2008 Vi har samme feil på cabben til tider, (lett å åpne/lukke manuelt, da..) og jeg går ut fra at den defekte kabelen (brudd) inn i bakluka kan være synderen. Jeg har prøvt å kontakte kabelprodusenten for å få en ny, men har dårlige forhåpninger.. Ny kabel koster sannsynligvis en arm og et bein, til 100'n koster den 3500,- , og det er en bil som er laget i mange fler eksemplarer.. Et annet alternativ er bryteren i vindusramma, den har også en tendens til å gi seg. Relativt grei å komme til. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 25, 2008 Det med at vinduene ikke går halvveis ned er nok et brudd i den gule,tykke kabelen i gummihylsa ved førerdøra. Den ryker der du får knekken hver gang du åpner/lukker døra.Resten skyldes brudd i ledningene der de "knekker" ved hengslene til bagasjen,men hvis du bare skjøter dem ryker de med en gang igjen. Jeg kjøpte tilhengerkabel på biltema og lagde nytt nett av den, da den inneholder 7 ledninger, likt antall med originalt. Deretter kan du som meg håpe på en knall sommer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 18, 2008 5622,- kåste det på 80 cab. vet det e en gammel tråd,men mått bare si det da æ har skjekka det her 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 2, 2008 Takk for svar folkens.. Men det jeg gjerne skulle visst, er hvordan man får opp luka når knappen i døra IKKE virker.. for jeg har jo manuelt tak... og det eneste som hindrer meg i å få ned taket nå, er at jeg ikke får opp bakluka. At knappen ikke virker, og vinduene ikke går ned er forsåvidt kjedelig det, men mer viktig å få opp bakluka, slik at jeg kan bruke cabben i sol, selv frem til jeg får reparert de mulige feilene dere har påpekt.. og det vil jeg takke for 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 2, 2008 Det er bare å vippe opp det lille dekselet foran lokket til der "taket" skal nedi. Deretter betjen låsen nedi der med en umbrako.Må gjøres på begge sider av bilen. Husker ikke om det var 5 eller 6 mm jeg. Måtte gjøre det slik på min cab når jeg hadde den.Det finnes også en såkallt nødnøkkel å få kjøpt til forhandler. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 14, 2008 På konas cab er det bare å åpne dekselet du nevner,men jeg behøver ikke å bruke noe verktøy, det er bare å dytte ned en liten hendel nedi der. Kan være forskjell på modellene, dah.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 14, 2008 På konas cab er det bare å åpne dekselet du nevner,men jeg behøver ikke å bruke noe verktøy, det er bare å dytte ned en liten hendel nedi der. Kan være forskjell på modellene, dah.. Er nok forskjell på modellene tror jeg. Har sett at det trens ett verktøy på de gamle modellene, mens på de nyere er det bare en liten hendel under lokket:) Trenger forresten noen tips selv, da jeg ikke får av taket på kona sin cab?!??!? Bryteren mellom setene funker ikke! Men får ikke løst ut taket i fremkant. Selv om tenninga og brekket er på????? Virker akkurat som når du prøver å løse ut taket med uten å sette på brekket!! Noen som har peiling på hva det kan være?!?!? Mvh Kim 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet April 14, 2008 Virker akkurat som når du prøver å løse ut taket med uten å sette på brekket!! Noen som har peiling på hva det kan være?!?!? Bryteren på brekket...? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet April 14, 2008 Bryteren på brekket...? Sitter den da?? Fant en ledning som gikk inn på brekket.. Den gikk på varsellampen?!? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet April 14, 2008 Egentlig aner jeg ikke, det var bare det første som falt meg inn med de symptomene du nevnte. Ville egentlig tro at det var samme bryter som til lampa i dashen ja, så da er det kanskje ikke det som er problemet (hvis lampa virker da...) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet April 14, 2008 Egentlig aner jeg ikke, det var bare det første som falt meg inn med de symptomene du nevnte. Ville egentlig tro at det var samme bryter som til lampa i dashen ja, så da er det kanskje ikke det som er problemet (hvis lampa virker da...) Fant ut at det var samme bryter som til lampa ja:D hehe... lampa virker jo, så kan ikke være det...?!? Noen forslag da?? Mvh Kim 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juni 27, 2009 Har noen et koblingsskjema over dette for 92 modell? Sliter med og finne ut hvorfor knappen ikke virker, så det hadde vært fint og kunne gå over mot et skjema... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Juli 2, 2009 Prøv å låse bakluka med nøkkelen før du åpner hendelen (og gjør alt det andre) så _bør_ den la seg åpne.. Jeg byttet (skjøtet) kablene til bakluka, og nå funker det fint en stund til.. Blir ikke hengerkabelen altfor tykk da, Hans Martin? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Juli 2, 2009 Prøv å låse bakluka med nøkkelen før du åpner hendelen (og gjør alt det andre) så _bør_ den la seg åpne..Jeg byttet (skjøtet) kablene til bakluka, og nå funker det fint en stund til.. Blir ikke hengerkabelen altfor tykk da, Hans Martin? hengerkabelen er en del tykkere, så de små plastføringene til kabelen gikk ikke på, men har fungert bra i 3 år nå. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Mars 3, 2010 er vell en gammel tråd.menn hvis du ikke får utløst taket i fremkant.så er det et lite hull bak solskjærmen.stikker du nøkkelen inn dær så får du løst ut taket. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Desember 25, 2010 Som sagt, dette er en gammel tråd, men løsningen var som ble sagt her, brudd i ledningen.. Nå er bilen solgt og problemet er overlatt til neste person når det måtte dukke opp igjen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...