Ettermontert Xenon Kit problemer og spørsmål

Anbefalte innlegg

Har drivd å lett litt på forumet etter svar på xenon kit problemet mitt og har ikke funnet noen som har lignende problemer som det jeg har så jeg spørr her. I samme slengen tenkte jeg at jeg kunne lage en tråd der hvor alle kan spørre om løsninger på problemer man måtte ha rundt ettermontert xenonkit montering.

Jeg har en Audi A4 B6 2001 modell med ettermontert xenonkit fra NBS. Denne fungerer fint, men problemet mitt er at en av pærene har gått og NBS ikke har fler på lager. Jeg kjøpte derfor et sett med h7 pærer til nærlysa her på forumet. Jeg monterte dette i høyre lykta og det fungerte det ikke. Pærene ville ikke lyse. Jeg får ingen feilmelding i displayet. Syntes dette var litt rart siden den var helt ny så jeg monterte denne i venstre lykta og der fungerte den. Lyser som bare det der. Hvorfor har det seg slikt at pæra fungerer i venstre lykta og ikke i høyre lykta. Kan det være noe som har gått i høyre lykta som gjør at xenonkitet ikke fungerer der? Håper noen kan hjelpe.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pæra virker sikkert den. Har du testa den på motsatt side?

Du har nok feil med ballasten/tenneren på høyre siden.

Pæra trenger veldig høy spenning for å tenne, for så å kun ha vanlig 12 volt for å holde den tent.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pæra virker sikkert den. Har du testa den på motsatt side?

Du har nok feil med ballasten/tenneren på høyre siden.

Pæra trenger veldig høy spenning for å tenne, for så å kun ha vanlig 12 volt for å holde den tent.

Har testet den ja på motsatt side med samme ballast som jeg testa den med på høyre siden. På venstre siden fungerte den, på høyre ikke. Skjønner ikke hva som er galt.

Jeg kan jo si at første gang jeg satte inn denne pæren med ballasten i høyre lykta så fungerte det. De neste gangene jeg prøvde så ville den ikke tenne. Monterte den derfor over på venstre lykta med samme ballast for å sjekke om pæra hadde gått, men der fungerte den. Skjønner ikke hva jeg kan gjøre for at den skal tenne i høyre lykta. Hjelp please.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sikring som har gått?

Tenkte faktisk på det, men visste ikke helt om det var noe sikring i lykta.

Vet noen hvor sikringen ligger i denne lykta og hvor mye det vil koste å bytte denne hvis dette ikke er enkelt gjort selv?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da mangler det nok strøm frem til høyrelykta.

sjekk sikringene som Rune over her nevner.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Virker den originale pæren vist du setter i den da?

Mål med måleinstrument om du har 12V+ i ledningene til lykta...... :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Følg Jørn sitt tips,lyser ikke den eller om du ikke får noe 12v i fra kontakten så sjekk om sikringen er gått,de sitter vell på yttersiden av dashen i møt førerdøren bak ett deksel,men det vet du sikkert. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da fikk jeg endelig tid for å teste og sjekke det som jeg trengte å sjekke.

Sikringen var ikke gått og lykta ga 11,75 V da jeg målte. Jeg lurte derfor på hva som var galt så jeg testet videre. Jeg testet den ene pæren som fortsatt fungerte fra det gamle Xenon settet fra Norskbildelsenter i begge lykter, både høyre og venstre og den fungerte på begge sider. Så tok jeg ut xenonsettet fra norsk bildelsenter og monterte xenonsettet som jeg kjøpte fra en her på forumet og fant ut at autochecken slår ut på dette settet. Hvordan løser jeg dette? Svaret er sikkert motstander, men hvordan kobler jeg dette? Hvor store motstander trenger jeg? Hvordan finner jeg ut dette?

Help Anyone?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har hatt problemer med at høyre side ikke får tent noen ganger jeg også, slår av og på litt så tenner den tilslutt! men kjedelig for det er vel antall ganger som knekker disse xenon pærene! Har en skoda som også får opp feil på høyre siden, men der tenner som regel pæra med en gang, og feilmeldingen forsvinner.. virker nesten som om det er noe med høyre siden??!! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har hatt problemer med at høyre side ikke får tent noen ganger jeg også, slår av og på litt så tenner den tilslutt! men kjedelig for det er vel antall ganger som knekker disse xenon pærene! Har en skoda som også får opp feil på høyre siden, men der tenner som regel pæra med en gang, og feilmeldingen forsvinner.. virker nesten som om det er noe med høyre siden??!! :)

Har konkludert med at det ikke er noe galt med selve lykta på høyre side. Nå har jeg det gamle xenonkittet fra NBS på høyre siden og den fungerer utmerket. Det nye settet som jeg kjøpte fra en på forumet her er nå på venstre siden og den fungerer ikke. Det er Autochecken som slår ut. Må lure autochecken på en måte. Vet bare ikke hvordan.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har også hatt en del problemer med tåkelysene. Først gikk den ene tenneren som jeg fikk skiftet på møller i Sandnes. En stund etterpå røk den andre, eller rettere sagt den virket av og til og av og til ikke. Nå virket ingen av dem så jeg kjøpte et nytt sett å tenkte jeg skulle skifte alt i sammen.

Når alt var montert virket ingenting. Fikk enda opp feilmeldingene i dash-bordet at begge xenon lyktene er gått.

Jeg prøvde å koble den direkte til batteriet og ta virket den ene tenneren/lyspæren, men med de originale ledningene får jeg ikke til å virke! har også målt spenningen nede i ledningene, men det er kanskje litt lav..

Noen ide hvordan jeg skal fikse dette?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har også hatt en del problemer med tåkelysene. Først gikk den ene tenneren som jeg fikk skiftet på møller i Sandnes. En stund etterpå røk den andre, eller rettere sagt den virket av og til og av og til ikke. Nå virket ingen av dem så jeg kjøpte et nytt sett å tenkte jeg skulle skifte alt i sammen.

Når alt var montert virket ingenting. Fikk enda opp feilmeldingene i dash-bordet at begge xenon lyktene er gått.

Jeg prøvde å koble den direkte til batteriet og ta virket den ene tenneren/lyspæren, men med de originale ledningene får jeg ikke til å virke! har også målt spenningen nede i ledningene, men det er kanskje litt lav..

Noen ide hvordan jeg skal fikse dette?

Er ikke sikker på hvordan det er på Audi, men på min -07 Touran så kan jeg med VAGCom (VCDS) justere lysstyrken (spenninga) til tåkelysene. Spesielt hvis disse brukes som kjørelys.

En del xenonkit er vel noe kresne på spenninga inn for at de skal virke?

Mulig at dette er et "skudd i mørket", men jeg ville sjekket om det programmert lavere spenning til tåkelys (eller andre lys med ettermonter xenon for den saks skyld).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.