#1 Skrevet Februar 25, 2008 Hei noen som vet grunnen til at speedometeret virker som det vil slik? noen som har vært borti samme? Har bytta føler på utgående aksel men ikke bytta kontakt og medfølgende ledninger. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 25, 2008 Er sykdom på disse bilene, de er elektroniske og har en tendens til å takke for seg. Få tak i et annet instrumentbord så tror jeg det ordner seg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 25, 2008 okei... men det virker jo etter en stund alltid... kan det være en annen løsning ennå måtte bytte instrument.. for de er jo veeldig ettertraktet:) og hva koster det i tilfelle? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 25, 2008 Koster mellom 500 og 1000 spenn vil jeg tro, og grunnen til at de er ettertraktet er jo fordi det er en sykdom på disse både B3 og B4 modellene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 25, 2008 takk for hjelpen så langt da:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 24, 2008 Koster mellom 500 og 1000 spenn vil jeg tro, og grunnen til at de er ettertraktet er jo fordi det er en sykdom på disse både B3 og B4 modellene. Har en -94 Audi 80 B4 hvor elektronikken begynner å svikte: Har en temp.måler som kommer og går, samt "død" bensinmåler?? Er dette også mest trolig instrumentet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 24, 2008 Har en -94 Audi 80 B4 hvor elektronikken begynner å svikte:Har en temp.måler som kommer og går, samt "død" bensinmåler?? Er dette også mest trolig instrumentet? Har samme problemet, bensinmåler svikte helt da jeg har ca halv tank. dør helt ut. å temp.måler svikter helt, motoren blir aldri varm ifølge måleren.. nå e plutselig alle lysene i selve instrumentene borte. er ikke pærene som er gått.. Det kommer "pipe-lyd" en gang iblandt men ingen lys vises.. trenger hjelp med dette problemet. håper å slippe å kjøpe nytt instrument.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 24, 2008 kjøpte en brukt temp.måler her på forumet å bytta bare målern når min svikta. Stillte seg på max++ å ble værende der.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 25, 2008 Masse dårlige loddinger på disse etter hvert.. Hadde du søkt litt, hadde du kanskje dumpet over denne.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juli 27, 2008 Har akkuratt fikset samme problem på cab`n. Skrudde fra hverandre instrumentpanelet og tok bort speedometeret så jeg kom til printplata. Målte litt og fant brudd i 2 av lederne i print plata, skrapte bort litt og la på lodding. Funker som gull igjen: rock : Var forresten loddet inni der fra før, så det er nok et ganske vanlig problem ja. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juli 27, 2008 jeg har jeg har.. hehe:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet August 7, 2008 bytta til audi 90 2.3 instument... funker fint. sjekke ut om jeg ikke prøver å fikse det andre, har jo tross alt hatt det på norsk speedometer servie en gang. men dritten konka. møkka problem det der. slurve biler;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet August 8, 2008 Jeg har en variant av dette. Når instrumentet slutter og virke så fusker bilen som pokker så det kan være coil som er problemet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...