Hvordan fikse disse feil ( mangelapp )

Anbefalte innlegg

Bilen jeg skal ha har en ganske så fet mangelapp

*effekt

*avgass

*støy

*Senk

*felger

*ratt uten airbag (sitter måler der?!)

Noen som vet åssen jeg dokumenterer de øverste her?

takk for svar

Mvh Joachim

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

For å dokumentere effekt så må du vel ha bremsepapirer.

støy og avgass har de vel allerede dokumentert når de ga bilen mangellapp.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er vist stoppet langsveien så dt er vel bare for å sjekke

men må jeg da betale bremsing da?

kan vel evt bare nappe ut n75 før en slik kontrol da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ta bilen på bremsetest og få målt effekten, betale avgiften for effektøkningen og få det godkjent. Hvorfor de har skrevet mangellapp på effekt dersom bilen bare er stoppen langs veien kan man jo undre litt på. Du kan jo be biltilsynet bremse bilen, dem har ikke rulle for 4WD...

Avgass kan jo være feil på lambda, eventuellt at cat er fjernet. Dersom bilen ikke klarer støykravet er det vel en eller annen luring som har fjernet en eller begge pottene.

Senk og felger må du ha Tüv papirer på, for derretter inn på biltilsynet og få skrevet inn i vognkortet. Tror du må sette inn et ratt med airbag for å få bilen godkjent. Tror ikke du får godkjent ratt uten airbag på en bil som har airbag fra fabrikk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ta bilen på bremsetest og få målt effekten, betale avgiften for

Avgass kan jo være feil på lambda, eventuellt at cat er fjernet. Dersom bilen ikke klarer støykravet er det vel en eller annen luring som har fjernet en eller begge pottene.

Senk og felger må du ha Tüv papirer på, for derretter inn på biltilsynet og få skrevet inn i vognkortet. Tror du må sette inn et ratt med airbag for å få bilen godkjent. Tror ikke du får godkjent ratt uten airbag på en bil som har airbag fra fabrikk.

effektøkningen og få det godkjent. Hvorfor de har skrevet mangellapp på effekt dersom bilen bare er stoppen langs veien kan man jo undre litt på. Du kan jo be biltilsynet bremse bilen, dem har ikke rulle for 4WD...

Er for grevling golf dette gjelder

skjønner ikke jeg eller:S

skal ringe dit som de har skrevet mangelappen..

Felg å senk er jeg klar over;)

det er ikke problemet

Rattet har Airbag, MEN det sitter en Måler mitt i rattet ( smart a vettu: p )

venter på svar fra selger som sa att dt kun var felger mangelappen gjaldt..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dersom de har en teori om at bilen ikke er original effektmessig, så skrive de gjerne at dette skal sjekkes på kontrollseddelen. Det er ikke slik at de må ha håndfast bevis der og da.

Er dette en forumbil? Det med måler i rattet er vertfall noe jeg mener å ha sett på en 4er her i klubben..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehee

jepp

var redd noen kom til å huske dt;p

den hadde stukket av fra kontrol å kjørt i en blindgate: p så da ble den tatt inn til full kontrol å da ble han tatt

på disse punkter nevnt over. samt katalysator..

men de trengte ikke benke bilen da.. de bare målte avgass osv..

hm

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

da er det jo ikke noe problem da, bare å få eieren til å fikse, ikke noe du skulle måtte plages med.. I forhold til rattet uten airbag må bilen typegodkjennes på nytt uten airbag, køddent nok å fikse det på passasjer siden..

I forhold til trimm så er det kanskje bare chip? få reversert den, og sjekk hva som er fjerna på eksosen..

lykke til, blir nok bra..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

sorry litt kvass komentar: p var litt oppgitt..

men ordner seg nok nå..

måleren å lystgass systemet er vekk. eksos blir byttet til en med cAT i orden, senk har jeg papirer på..

andre felger er montert..

motoren er "tunet" ned..

så da blir dt vel bra!:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

få alt dette fiksa før du tar over den, drit å begynne med alt det der selv az.. mye jobb og mas.

Hilsen økonomiansvarlig Kenneth: smil :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

får hjelp til alt å han får jo ikke penger før jeg har skilt;)

så dt går nok bra ;)

takk for tips økoansvarlig;p

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvis du har mangellapp på effekt, så må du få bremset bilen og du må da få dokumentert at bilen ikke har mer effekt enn det er betalt avgift for...

det høres kanskje rart ut men biltilsynet har faktisk hjemmel til å be om det.....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehee

jepp

var redd noen kom til å huske dt;p

Hehe, jepp. :P

I forhold til rattet uten airbag må bilen typegodkjennes på nytt uten airbag, køddent nok å fikse det på passasjer siden..
Det må enkeltgodkjennes på nytt.

På passasjersiden er det ikke verre enn å få et godkjent verksted til å deaktivere den, og ta med et skjema til BT slik at dette registreres i systemet.

senk har jeg papirer på..
Hvordan blir det mot de nye reglene for senk nå da ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jepp

men de ba ikke om dt.

de så dt vist på avgassen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, jepp. :P

Det må enkeltgodkjennes på nytt.

På passasjersiden er det ikke verre enn å få et godkjent verksted til å deaktivere den, og ta med et skjema til BT slik at dette registreres i systemet.

Hvordan blir det mot de nye reglene for senk nå da ?

åssen nye regler da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stemmer dt

de 11 Cm viste jeg om..

herlig

får godkjenne uten styling da.. så laveste punkt på bilen blir noe annet.. hehe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når det gjelder effekt, kan de skrive mangel på det hvis de har mistanke om det...

Måtte selv levere papirer på Polo`n når jeg drev med godkj (tok meg 6turer til biltilsynet), men hadde da også skrudd ned turbo trykket så den ble godkj med 130 hk ca i vognkortet...

I alle fall ha alt på plass heler så finner de på ting, det merket jeg, fant på nye ting hver gang jeg var der....

På passaten vil de ikke godkj orginale highlinje hjuls på bilen min, som den faktisk er levert med, måtte ha godkjenings papirer fra Møller systemet..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hahaha

dt hørtes jo knall ut!

lol

kobler ut n75 så bilen går med grunntrykk:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sliter enda litt her

får jeg godkjent Bilen uten de hjelpefjørene på demper foran? når bilen er lovlig høy?

å noen som vet reglene ang støy?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sliter enda litt her

får jeg godkjent Bilen uten de hjelpefjørene på demper foran? når bilen er lovlig høy?

å noen som vet reglene ang støy?

Reglene ang støy varierer litt fra år til år tror jeg? kommer ann på hvor ny bilen er. min audi ble godkjent med en god del støy men det er jo en 87 modell også. var ikke ekstremt strenge støykrav da i forhold til nå:P men er lov å prøve:) er ikke sikkert de sier stort på det. : rolleyes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Standstøy står oppgitt i vognkortet, dette måles ved godkjenning (normalt sett).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva er rutinene for måling av standstøy?

Hvor måles det, og hvor stort avvik kan det være?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om jeg ikke surrer helt måles vel dette med et instrument som måler utslipp og støy ved eksospotta, og det skal være under grensa som står i vognkortet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jg vet ikke, men reiser å måler dt i morgen

om dt er ok, bestiller jeg godkjenning

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.