#1 Skrevet Februar 25, 2008 Hei! Konas Passat starter ikke. Har hatt problemet en eller to ganger tidligere, byttet batteri og vips så var problemet borte i 6-8 måneder. Nå skjedde det igjen. Problemet har stortsett oppstått når bilen står med motorvarmer. Dette skjer: Når man vrir om nøkkelen så klikker det noe voldsomt i dashbordet samtidlig som de fleste lamper lyser.Starteren går ikke. Er helt dødt. Tror ikke det er startsperren da: Slik startsperren fungerer så starter vel bilen, men dør ut igjen og nøkkel symbolet lyser i displayet. Kan det være noe som drar strøm som ikke bør gjøre det....eller er det noe som ikke produserer nok strøm i og med nytt batteri.... Noen som har noen kongetips om hva problemet kan være? Alle tips tas i mot med takk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 25, 2008 Hei! høres jo litt ut som du er strømløs synes jeg.. prøvd å lade opp batteriet..? mvh Sigve 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 1, 2008 Hei! Det er utvilsomt korrekt at bilen er strømløs. Problemet er hvorfor, når batteriet er 6 måneder gammelt. Har kjøpt et nytt batteri igjen nå, så får vi se. Tar dette kveld så må det være noe annet. Noe som enten gir for lite lading eller stjeler strøm. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 1, 2008 Hei! Konas Passat starter ikke. Har hatt problemet en eller to ganger tidligere, byttet batteri og vips så var problemet borte i 6-8 måneder. Nå skjedde det igjen. Problemet har stortsett oppstått når bilen står med motorvarmer. Dette skjer: Når man vrir om nøkkelen så klikker det noe voldsomt i dashbordet samtidlig som de fleste lamper lyser.Starteren går ikke. Er helt dødt. Tror ikke det er startsperren da: Slik startsperren fungerer så starter vel bilen, men dør ut igjen og nøkkel symbolet lyser i displayet. Kan det være noe som drar strøm som ikke bør gjøre det....eller er det noe som ikke produserer nok strøm i og med nytt batteri.... Noen som har noen kongetips om hva problemet kan være? Alle tips tas i mot med takk. Hatt akkurat samme problem på min....feilen hos meg oppsto under kjøring....prøvde å starte bilen på nytt uten hell... Er bilen Chippa? Min feil forsvant etter ny chip kom på plass.....lurer på om det var dårlig kontakt i sokkel til chippen som lagde feilen hos meg. Fikk som regel start på bilen etter å ha nappa av pluggen til ECU og slikt. Måtte som regel grunninstille gassspjeld og da... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 1, 2008 Hei! Nei, bilen har 150 islandsponnier hvorav halvparten føles å stå i stallen. Med andre ord dau orginal bil. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 1, 2008 Hvis du opplever å bli strømløs kan det være en ide å sjekke ladingen.. prøv et multimeter over batteripolene, bør ligge på 13.5-14,5 volt, helst ikke mye under 13 med fulle lys/varmetråder/varmesete/vifte gående... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...