Tips til å få ut parklyspære fra lykta. (Klart å miste den inn i lykta)

Anbefalte innlegg

Som topic sier så klarte jeg å miste parklyspæra inn i lykta da jeg skulle skifte den. :o

Noen som vet om det går å bare ta av glasset sånn at jeg får tak i pæra?

Og evt. hvordan...

Bilen er en 2002 A6 Avant.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tjaa,tviler på at jeg klarer å få lirket den inn i det trange hullet igjen:o

Må nok av med lykta eller glasset...Noen som har gjort det før?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøv å justere reflektoren så mye at du klarer å lirke pæra ut imellom glasset og reflektoren. Er pæreholderen brent, bør du bytte den og før du setter inn ny pære, ellers risikerer at pæra detter ut igjen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får se litt på det i morra når det blir lyst ute... Tror ikke den er brent men jeg dytta litt for hardt så jeg kjørte hele dritten tvers igjennom: mad :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja det går å ta av glasset. Sitter i klips rundt kanten. Men du må ut med lykta for å få av glasset. Og har du først tatt ut lykta klarer du vel å riste ut pæra uten å ta av glasset.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja det går å ta av glasset. Sitter i klips rundt kanten. Men du må ut med lykta for å få av glasset. Og har du først tatt ut lykta klarer du vel å riste ut pæra uten å ta av glasset.

Ok. Mye knot å få ut lykta eller?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke enklere å prøve med magnetstav inn gjennom hullet til hovedpæren da? I allefall det jeg gjorde på boraen da jeg klarte å miste parklyspæren inn i lykten.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er kansje det...Hvor får jeg kjøpt sånn magnet stav da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok. Mye knot å få ut lykta eller?

JA. Eller er ikke mye knot. Sitter i 4 skruer. Av med alle ledninger. Av med klips. av med glass. Pass på pakningen som tetter lykta så du ikke skader den. Få ut pæra. Legg pakning på plass igjen (nøye så det blir tett) På med klips. Inn med de 4 skruene. Inn med ledninger. Juster lyset for kan garantere at du ikke får den tilbake på nøyaktig samme plass så lyset kommer til å lyse litt skakt. Ferdig. Gjort på 15 min.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

liten magnet + hyssing og jobben er vel gjort?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sugerør montert på en støvsuger for så å suge pære ut kanskje?

Hvis man er heldig får man kanskje pæra til å suge seg fast på sugerøret.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eller en molbo-løsning: Få tak i ei mobilkran, heis opp bilen etter fronten, og rist den til pæra detter ut.... :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eller en molbo-løsning: Få tak i ei mobilkran, heis opp bilen etter fronten, og rist den til pæra detter ut.... :)

...eller hva med: Knus lykta og plukk ut pæra. Så er det bare å kjøpe ny lykt. Pæra har du jo.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

JA. Eller er ikke mye knot. Sitter i 4 skruer. Av med alle ledninger. Av med klips. av med glass. Pass på pakningen som tetter lykta så du ikke skader den. Få ut pæra. Legg pakning på plass igjen (nøye så det blir tett)

C5-bilene bruker ikke pakning på lykta, her er lykta "limt" sammen med butyl, hvilket betyr at du må bruke varmluftpistol for å varme opp butylen for at den skal bli myk, da går det å trekke av glasset. Dette burde ikke være nødvendig da, for hvis du bare tar ut lykta, bør du kunne få ristet ut pæra. Evt bruke en støvsuger, for å suge den ut?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.