#1 Skrevet Februar 25, 2008 Som vanlig er det jo noe felger som det kanskje skal prosjekteres med. Lurer da på om det er mulig å pulver/brennlakkere først hele felgen i en bestemt farge, forså å lakkere kanten i en annen? Eventuelt motsatt prosedyre, først lakkere kanten så resten av felgen. I dette tilfellet blanksvarte felger med rød kant. Grunnen til at jeg spør er jo fordi det må maskeres på en måte, vil jeg tro, og ikke sikkert det er like lett når man skal gjøre det under høye temperaturer. Mads Kristian 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 25, 2008 Har du tenkt på at pulverlakk ofte blir i ganske tykke lag ?? Ikke noe problem med maskering,finnes maskeringstape som tåler varmen i ovnene man brenner lakken i. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 25, 2008 Nei, ikke det jeg tenkte på. Tenkte mer på om det kunne bli noen problemer å maskere dette eller om det hadde resultert i at lakken hadde "rent" over hverandre om man skulle ha hatt to farger. Men om det finnes sånn teip, så da skal det vel ikke være noe problem da;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 25, 2008 Nei, ikke det jeg tenkte på. Tenkte mer på om det kunne bli noen problemer å maskere dette eller om det hadde resultert i at lakken hadde "rent" over hverandre om man skulle ha hatt to farger. Men om det finnes sånn teip, så da skal det vel ikke være noe problem da;) Hør med han/hun som skal pulverlakkere de om de har slik teip. Du kan jo sjekke ut de her om du finner noe "moro" du kan lage litt effekt-lakk av ?? http://www.basstrykk.no/index.php?cPath=26 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 25, 2008 Trenger man teip når felgene skal i ovnen? Lakken sprøytes jo på i romtemperatur, og renner vel ikke så langt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 25, 2008 Trenger man teip når felgene skal i ovnen? Lakken sprøytes jo på i romtemperatur, og renner vel ikke så langt?Gjør det jo straks mye enklere når man skal på med en rød stripe helt ytterst eller lignende da. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 25, 2008 Hva med å lakke hele felgen i pulverfargen først, og så komplettere med den andre fargen i vanlig lakk etterpå? Er kanskje enklere og billigere? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 26, 2008 Det du foreslo der er kanskje ikke så dumt, Per Henrik, men etter man har brennlakkert er jo lakken temmelig hard, så vondt å få den vanlige lakken til å feste seg skikkelig utenpå den brennlakkerte fargen igjen. Ihvertfall det jeg innbiller meg. Derfor hadde det vært best med å ha brennlakkert felgene i to etapper for å få et bra resultat. Har folk noen innvendinger/meninger om dette, del det gjerne med meg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...