#1 Skrevet Februar 25, 2008 Noen som har noen formening om hva som feiler arbeidsbilen til min far.. Nå har vi byttet el.delen i tenningslåsen å rele plata.. Men bilen gjør fortsatt som den selv vil.. Er du ute å kjører eller står på tomgang kan den plutselig stoppe.. Så starter den ikke igjen.. Får den stått noen min så starter den igjen.. Noen som veit hva dette problemet kan være... Veldig upraktisk ha en bil som gjør som den selv vil: bh : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 25, 2008 Høres jo ut som startsperre da...Onkelen min hadde samme problem,dog på en Opel Vectra.Han fikk kobla ut hele greia så gikk bilen helt fint etterpå 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 26, 2008 Defekt coil gir slike symptomer på bensinmotor. Spenningsforsyningsrele på dieselmotor. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 26, 2008 Dette er 1,8l bensin.. kanskje jeg skulle prøve å bytte coil på denne.. Noen som vet hvordan man kobler ut startsperra på disse bilene? Takk for alle tips:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 26, 2008 Prøv me coil=) Har akkurat bytter coil på en golf 3 med samme motor. Fungerte utmerket etter det. Hadde samme symptomer. Se på coil om den er sprukket noen plasser. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 26, 2008 Bytta coil og rottor'n på min og da stoppa den ikke så ofte lenger. Men den stoppa i blant. Prøvde først å bytte tenningsbryter men stoppa fremdeles. Fant egentlig aldri ut hva som var feil:p 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 26, 2008 Bytt coil og sjekk den føleren som sitter foran oppå vannslangene helt inn mot toppen. 4 polet føler som er gul eller blå. Dette var feil på min bil og den oppførte seg sånn som du sier Stian 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 26, 2008 Hvilken årsmodell er denne Golfen? Startsperre kom vel først på 95 eller 96, 94 og eldre har definitivt ikke startsperre. Har den forøvrig noe annet som kan virke inn, som f.eks. en ettermontert alarm? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Februar 26, 2008 Startsperra er det nok ikke om du har eller ikke. den kutter tenninga hvertfall. men du ville kunne starte den hele tiden, men kun 1-2 sekund om gangen. etter som jeg har forstått 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Februar 27, 2008 Kan meget gjerne være hall giveren i fordeleren som spiller ett puss... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Februar 27, 2008 bilen er en 95mod... den har ikke alarm. prøve bytte coil først da kanskje å se om d hjelper.. ellers så får jeg bare gå videre på lista her! takk for hjelpen så langt;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...