Dekkdim på 8x18" RS6 felg?

Anbefalte innlegg

Hei!

Kan se ut som det blir 8x18" RS6 felger i år.

I den forbindelse lurte jeg på hvilken dekkdim som ser/er best?

Synes 225/40 blir litt mye gummi. Ser de har 215/45 og 225/35 på dekkonline feks.

Noen som har noen formeninger om dette?

Eller enda bedre, bilder??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

du må vel ha 40 profil i 18" hvis du ikke kjører A8 eller no da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis det blir for mye gummi med 18" så er det bare å kjøpe seg ett sett i 19" ;)

Du kan også kjøre 225/35-dekk da det ligger innenfor lovlig avvik (blir 3,5% mindre omkrets)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

du må vel ha 40 profil i 18" hvis du ikke kjører A8 eller no da?

Må og må. Man bør vel, men synes det ser så mye bedre ut med 35 profil eller litt strekk. Må jo ha en lav bil;)

Hvis det blir for mye gummi med 18" så er det bare å kjøpe seg ett sett i 19" ;)

Du kan også kjøre 225/35-dekk da det ligger innenfor lovlig avvik (blir 3,5% mindre omkrets)

Hehe, ja kjørte på 19" ifjor med 35 profil, noe som ser betraktelig bedre ut. Men grunnet lavt budsjett(huskjøp) blir det kanskje 18" iår da jeg har noen rimelige på hånd.

Så det går med 225/35/18 altså? Tempting....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bror min kjører med 215/35-18 så alt er mulig :)

Men det er jo omtrent som å kjøre på felgen da

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kjøp deg 225/35/18:) tror det blir bra på en 8" bred felg. Hadde 215/35/18 på en 7,5" bred felg en gang og det ble litt strekk og så meget bra ut:) Så med den ekstra bredden i felg og dekk så tror ejg det blir kjempebra:)

Har desverre ingen bilder av dette nå..:S

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bror min kjører med 215/35-18 så alt er mulig :)

Men det er jo omtrent som å kjøre på felgen da

Hehe, ok. Jaja, gummi er jo overflødig:p

Har ikke et bilde av dette?

kjøp deg 225/35/18:) tror det blir bra på en 8" bred felg. Hadde 215/35/18 på en 7,5" bred felg en gang og det ble litt strekk og så meget bra ut:) Så med den ekstra bredden i felg og dekk så tror ejg det blir kjempebra:)

Har desverre ingen bilder av dette nå..:S

Tror også 225/35 kunne blitt bra. Så du tror det vil bli litt strekk selv med 225? Skal ha på gewinde så vil ha den så lav som mulig uten subbing:rolleye:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, ok. Jaja, gummi er jo overflødig:p

Har ikke et bilde av dette?

Tror også 225/35 kunne blitt bra. Så du tror det vil bli litt strekk selv med 225? Skal ha på gewinde så vil ha den så lav som mulig uten subbing:rolleye:

Nei har dessverre ikke bilde av det,men jeg hadde ikke lagt det ut uansett (det er jo på en Volvo: eek :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg skal kjøre 225 på 8.5" og det blir noe strekk, men ikke mye. Avhenger mye av dekkmerket også - mens ett merke ikke gir strekk så kan ett annet merke i samme dim være smalere og derfor gi litt strekk. Tror Falken (smalt) vs. Federal (bredt) er et godt eksempel :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vel 40 profil på 225 dekk på 18" som er lovlige?!

35" hørtes veldig lite ut.... Må opp på 19" for å få 35 profil...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vel 40 profil på 225 dekk på 18" som er lovlige?!

35" hørtes veldig lite ut.... Må opp på 19" for å få 35 profil...

35 profil er fult lovlig da det er innenfor tillatt avvik i rulleomkrets på +/- 5%

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei har dessverre ikke bilde av det,men jeg hadde ikke lagt det ut uansett (det er jo på en Volvo: eek :)

Hehe, forståelig nok:p

Jeg skal kjøre 225 på 8.5" og det blir noe strekk, men ikke mye. Avhenger mye av dekkmerket også - mens ett merke ikke gir strekk så kan ett annet merke i samme dim være smalere og derfor gi litt strekk. Tror Falken (smalt) vs. Federal (bredt) er et godt eksempel :)

Ok, hvilket dekkmerke bruker du?

Jeg ser de har rimelige federal dekk hos dekkonline. Men blir 215 i federal "det samme" som 225 i et annet merke tror du?: klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du absolutt skal h strekk, kjøp 215, 225 passer nok helt greit på felgen, uten noe kjempestrekk. Antagelig ingen strekk med et normalt bredt dekk. Du kan jo kjøpe et smalt dekk, som falken FK451 eller Nankang NS2?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, hvilket dekkmerke bruker du?

Jeg ser de har rimelige federal dekk hos dekkonline. Men blir 215 i federal "det samme" som 225 i et annet merke tror du?: klø :

Kjører Nankang NS2. Gir som sagt noe strekk, men er ikke så mye. Blir kanskje littegrann strekk på 8", men tror ikke det er noe å skrive hjem om :) Som nevnt over vil nok 215 passe bedre på 8" hvis det er strekk du er ute etter.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok.

Tusen takk for hjelp, folkens!:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.