Anbefalte innlegg

Heisann.. på bildet under har jeg satt opp piler hvor det renner inn litt vann om det regner mye ute!

Bilde0070.jpg

Hvordan kommer vannet seg inn hær? det kommer inn liksom under der hvor den beltetromelen er..: klø :

Det dekslet som er på utsiden, mellom for, og bak dør.. hvordan kan dette demonteres?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg hadde lekkasje på akuratt samme plass! til meg var det pakningen som slapp inn litt vann ved kraftig regn og vasking av bilen

vannet kom inn på toppen og så rant det nedover døra og la seg i gulvet

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok, er det snakk om dørpakningen? midt vann renner ut fra midt på stolpen.. kommer liksom ut fra innsiden av den :o

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm.. jeg fant det i allefall ut mens noen spylte vann på taket mens jeg satt inn i bilen:P

kom dråper øverst fra dørra og rant ut fra sidene

er det bare dær det er vått da?:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm.. jeg fant det i allefall ut mens noen spylte vann på taket mens jeg satt inn i bilen:P

kom dråper øverst fra dørra og rant ut fra sidene

er det bare dær det er vått da?:)

hehe, ja det er rette måten og gjøre det på :D

jeg vasket bilen, for så og gå inn og se etter, da kunne jeg se at det renner litt inn midt på stolpen, helt nederst.. så tror ikke det kommer fra døra.. : gråter :

skal ta bilde for og vise eksakt hvor det komer fra..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg får inn vann som legger seg på nøyaktig samme plass. Sjekket først takluken, tettet den med svart gaffatape (ehm, kanskje jeg burde fjerne den snart før lakken går til h.. når den blir dradd av). Men ble fortsatt vått. Skal sjekke med torpedoveggen om det er borret noen hull der av en tidligere eier for å ha stort anlegg i bilen, så vannet renner inn der nå.

Det merkeligste, er at jeg kan ha begge vinduene åpne bake, og det samler seg bare vann på venstresiden *klø* (testet en veldig snøfyldig dag). Samler seg 2-3cm med vann lett iløpet av ett døgn, selv om at det bare har snødd ett par cm.

Mesteparten av vannet legger seg under gulvinteriøret rett under stolpen som beltetrommelen til sjåføren er.

Pling meg om du finner ut hvor ditt vann kommer inn.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

skjønner.. skal ta bilde av hvor vannet kommer inn sånn nøyaktig ( er bare litt treig).. bilen står til "tørk" nå..

blir og finne ut av det i morgen håper jeg på :=)

forresten, er det en A4 du har?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

A4 avant ja.

hei, finner du ut noe om hvordan vannet kommer seg inn??

har fortsatt ikke funnet dette ut på min... :S

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, har ikke det. Går snart til verks med en borr og lager hull i dørken så vannet bare kan gå sin vanlige gang rett igjennom bilen....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe, må da gå ann og finne ut hvor det kommer inn..

hørt med et verksted eller?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slenger meg på denne jeg også.

Har samme problemet, bare flere steder : bråk :

takluka virker som tar inn hos meg, renner ut fra panelet til takluke bryteren i taket til tider og rundt ved stolpene til beltene og ut ved coupe` lysene hvis det regner veldig mye.Utrolig kjipt problem.Har tenkt å prøve å stake opp drenerings punktene rundt ved takluken å se.Men hjelper det med pakninger i dørene for problemet med vann inn i bilen? envt de som har takluke hva dere har gjort med det?: klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slenger meg på denne jeg også.

Har samme problemet, bare flere steder : bråk :

takluka virker som tar inn hos meg, renner ut fra panelet til takluke bryteren i taket til tider og rundt ved stolpene til beltene og ut ved coupe` lysene hvis det regner veldig mye.Utrolig kjipt problem.Har tenkt å prøve å stake opp drenerings punktene rundt ved takluken å se.Men hjelper det med pakninger i dørene for problemet med vann inn i bilen? envt de som har takluke hva dere har gjort med det?: klø :

har selv takluke.. er ganske enkelt å sjekke om dreneringene er åpne.. bare og åpne døra, lokalisere utløpet (kommer ut på a stolpen) så bruker du en blomsterkanne, eller noe og la det renne vann ned i røra oppe rundt takluka.. du ser dem tydelig forran på begge sider..

men på min bil kommer det liksom vann inn.. se pilen

Bilde0070.jpg

Rart det kommer inn under beltestrammeren : klø :

b-stolpen er jo hul inni, men ingen plass vann kan komme inn? : gråter :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har selv takluke.. er ganske enkelt å sjekke om dreneringene er åpne.. bare og åpne døra, lokalisere utløpet (kommer ut på a stolpen) så bruker du en blomsterkanne, eller noe og la det renne vann ned i røra oppe rundt takluka.. du ser dem tydelig forran på begge sider..

Bilde0070.jpg

Akkurat,må få tatt å sjekke ut dreneringen i takluken en dag. Renner litt vann ned der hos meg også.Beltet er vått til tider da jeg tar på sikkerhetsbeltet =/

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja, er kjipe greier! rart ingen har vært borti dette før.... eller så er vell folk late på tastaturet ;)

Fatter ikke hvor det kommer fra, har hatt av deksler og kjørt da det regner, og kan se det renner inn under strammeren.. men hvordan kommer vannet seg inn i stolpen er det jeg spekkulerer i...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter en del søk, og demontering av diverse interiør. Har jeg funnet dryppende vann BAKE i bilen. Skal demontere resten av interiøret i morgen. Pakningene ser fine ut, men bakluka var full av vann.

Skal ta en liten vanntest når interiøret er fjernet, slik at man kan se hvor vannet kommer inn.

Høyre bakbeltet mitt hadde hår på seg, fisj. Det var vått under baksetet (bare å ta tak framme i baksetet, og dra det rett opp). Det var vått på begge sider av bakseteryggen. Jeg åpnet lokket som man kan åpne for å skifte pærer i venstrebaklykt, og der drøppet det vann hvis jeg ristet på bilen.

Får håpe jeg snart blir kvitt vannproblemet, da det begynner å bli sommer, og vi vet alle hva det betyr. Regnfylte dager.

Håper denne informasjonen kan gi dere noen ledetråder videre.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok, ser du har hatt vann bake...

har holdt på mye bakider, og under baksetet.. og der er det tørt hos meg... (flaks)

tror jeg har hatt vannlekasje på alle bilene mine :S VW altså :(

har du sjekket takantenna di? muilig det lekker inn der

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter demontering av det meste av interiøret ifra førersetene og bak. Ser det ut som at det er railsene mine som ikke er tette. I morgen blir det kjøp av rødsprit og negellakk. Så får jeg ta en ny vanntest etter 5-6 strøk med klar/svart/gjennomsiktig negellakk. Får høre med ei venninne om tørketid og hvilken som holder best av negellakktypene først.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

okei, lurer på om det kan komme fra mine rails åsså? .... hvordan fant du ut a det kom fra railsen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter demontering av interiøret på veggene bake, og hageslange som ble sprutet sakte og kontrollert på siden av bilen, så begynte det dryppe litt vann når det kom på railsene. Så ble det sprutet rett på railsene, og vannet rant innvendig.

Ser ut som at jeg har lekkasje bakerst og midten på venstre rail, og i midten på høyre rail. Men blir å ta negellakk på alle for å være sikker.

Ved bake, kunne jeg se vannet komme om jeg faktisk bare hadde åpnet luken bake. I midten måtte jeg dra av sidestykket til setet. Framme er jeg jammen ikke sikker. Kan ta bilder i morgen.

Bilen ser ut som en varebil nå, grøss. Gruer meg til monteringsjobb, etter at vannlekasjen er tettet

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter mange strøk med neggellakk, ble det fortsatt ikke tett, og vannet fosser inn som vanlig, tho, veldig lite vann som kom inn bake nå. Så jeg lurer på om det er ett (svært) hull en plass i bilen. Siden bilen har stådd i ro siden desember, har det bare vært av og til ut med den gule fine støvsugeren vår som støvsuger vann fortere enn dusjen vår klarer spyle ut vann. Så det var lenge siden jeg hadde vært i forsetet, og gulvet framme har sett tørt ut hele tiden. Men kjentes vått. jeg har nå fjernet begge stolene framme, men ble ikke helt klok på hvordan man fjerner midtkonsollen, slik at jeg får opp hele interiøret som ligger på dørken (som forøvrig sikkert hadde en vekt på 40kg mer enn hva det skal ha). Noen som har en liten guide for hvor man finner skruene, og får løsnet hele interiøret i dørken, så jeg får det ut av bilen og til tørk? Jeg har det løst bake, på sidene av bilen hele veien fram, men ikke fremst (ved fotplassene), og midtkonsollen.

Noen som har tips framme i motorrommet hvor det kan være hull, som muligens egentlig skal være tett med ei pakkning eller lignende? Kan virke logisk at det er vannet ifra taket, og frontruten som smyger seg inn i bilen framme, og renner videre bak under interiøret på dørken.

En ting som var fint med vannlekkasje, er jo at jeg ihvertfall har lært meg hvordan jeg fjerner mesteparten av interiøret i en B5 nå..

Ingen andre som har fått løst vannlekkasjene sine?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilde0070.jpg

Nå veit jeg ikke om du har funnet løsningen på problemet ditt, men:

På B-stolpen er det et hull bak det utvendige dekselet. Hvis du har infrarød sentrallås er det to hull. I det ene sitter det en gummipropp, i det andre er det en gummigjennomføring for ledningene til IR-øyet utvendig. Jeg ville ihvertfall skrudd av dette dekslet og sjekket.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sent svar fra meg her nå. Men fikk tettet vannlekasjen min for lenge siden.

Var turbotrykkmåleren min som var skyld i problemet. Framme i motorrommet, var det ei ledning som hadde ei pakning rundt seg, på sjåførsiden, som var dradd løs, og ledningen til turbotrykkmåleren lå ned der, uten å ha vært tettet med silikon etterpå. Derfor fikk jeg alt vannet ifra taket og som landet på ruten, rett inn i bilen.

Så, sjekk torpedoveggen deres, har dere montert større anlegg i bilen, følg ledningen ifra batteriet (til forsterkeren) og se hvor den går igjennom torpedoveggen. Eller om dere har noen andre pakninger i torpedoveggen som er løse.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.