Anbefalte innlegg

olje lampen lyser.. har sjekket olje. er det noen som vet ka som kan være feil?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dårlig\slitt oljepumpe eller oljetrykkføler som er ødelagt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nesten helt sikkert en av oljetrykkssensorene på motoren. Har du ekstrainstrumenter under viftekontrollene? I så fall ser du oljetrykket der..

 

Sensorene kan kontrollmåles, vanlige trykksensorer koster en drøy hundring pr. stk...

 

At det er noe med selve oljetrykket er usannsynlig, ytterst sjelden noe problem på de motorene..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Eyvind Spangen

Nesten helt sikkert en av oljetrykkssensorene på motoren. Har du ekstrainstrumenter under viftekontrollene? I så fall ser du oljetrykket der..

 

Sensorene kan kontrollmåles, vanlige trykksensorer koster en drøy hundring pr. stk...

 

At det er noe med selve oljetrykket er usannsynlig, ytterst sjelden noe problem på de motorene..

 

takker! jeg har sånn ekstrainstrument under viftekontrollene,(der e trykk)..

Er det noen som har del.nr på oljetrykksensoren da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Stian Røsgård

takker! jeg har sånn ekstrainstrument under viftekontrollene,(der e trykk)..

Er det noen som har del.nr på oljetrykksensoren da?

 

Hvor mye trykk? Skal ligge på ca 1,5-2,0 bar ved tomgang og varm motor. 3,5+ ved kald.

 

mvh

 

EW

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det var den blå oljetrykk brytern som var defekt.. Takker for tips!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har det samme problemet på min GT 84' 2.2. Oljetrykket er normalt, som beskrevet ovenfor, men oljelampen lyser i korte perioder av og til. Særlig når jeg girer og slipper opp gassen...

 

Hvor sitter oljetrykksensoren?

 

Mvh Henrik

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sitter på venstre side av motoren, nede på blokken omtrent midt på. Rett foran motorfestebraketten. Det er to sensorer, hvis du ikke har oljetrykksmåler er begge like store, men med forskjellige trykkspesifikasjoner. Koster en drøy hundrings pr. stk., pass på å få riktig type..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Henrik Frisak

Har det samme problemet på min GT 84' 2.2. Oljetrykket er normalt, som beskrevet ovenfor, men oljelampen lyser i korte perioder av og til. Særlig når jeg girer og slipper opp gassen...

 

Hvor sitter oljetrykksensoren?

 

Mvh Henrik

 

Har samme problem på min 2.3E. Virker som at den lyser mest når motoren er kald. Når lampa begynner å lyse har jeg fortsatt oljetrykk på oljetrykksmåleren.

 

Vanlig problem på Audi?

 

Når man samtidig er inne på varselsindikatorer, så har jeg et problem med varselen for slitte bremseklosser bak på bilen. En runding med tre klosser rundt den, om jeg husker rett.

 

Noen som vet om det går ann å koble den ut, eller om det kan fikses på en måte? Kan det være dritt eller lignende som gjør det? Har ikke vært sånn før, men har kommet i den siste tiden.

 

Hvordan ser denne sensoren ut?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ingen slitasjevarsler på klossene bak, kun foran..

Det er enten irr i kontakten ute på caliperen eller ledningsbrudd mellom fjærbein og karosseri. Kretsen skal være jordet til vanlig, når den åpnes lyser varsellampen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Eyvind Spangen

Det er ingen slitasjevarsler på klossene bak, kun foran..

Det er enten irr i kontakten ute på caliperen eller ledningsbrudd mellom fjærbein og karosseri. Kretsen skal være jordet til vanlig, når den åpnes lyser varsellampen.

 

Ah :) Trodde det var bak jeg. Sånn går det når man har tyske manualer. Da vet jeg hvordan den ser ut. Får prøve i mårra å ta en titt på det

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.