#1 Skrevet Februar 26, 2008 Gjelder en AAN i S6, prøvd med orginal, og chip.. Når skal turbo lade max ? Bilen tar ikke tak før ca 3000rpm med ORGINAL turbo... dette er i 2 gear på 6 trinns manuell.. 3 gear også, men prøver jeg dette i 5, eller 6 gear lader den mye tideligere, luftlekasje ??? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 26, 2008 Vel, min begynner å lade ved 17-1800rpm, vet dog ikke helt når den har fullt trykk, pga litt fusking, men rundt 2000 har jeg godt med luft som pumpes inn. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 26, 2008 Vel, min begynner å lade ved 17-1800rpm, vet dog ikke helt når den har fullt trykk, pga litt fusking, men rundt 2000 har jeg godt med luft som pumpes inn. Oginalt skal vell maks ladetrykk oppnås ved ca 2700-2800. men selvfølgelig begynner den å lade masse tidligere. Dette med at du drar på med tunge gir og får tidlig ladetrykk er helt normalt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 26, 2008 Vel, min begynner å lade ved 17-1800rpm, vet dog ikke helt når den har fullt trykk, pga litt fusking, men rundt 2000 har jeg godt med luft som pumpes inn. joda, starter å lade, men ikke snakk om mye merkbar effekt.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 26, 2008 prøvde 3 gear også, lader ikke skikkelig før 3000rpm... kan den ha sliten turbo ? ingen tegn til røyk, oljeforbruk el. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 26, 2008 Hadde lyst til å si fullt trykk rundt 27-2800rpm, ble bare litt usikker Får ikke skjekket det så ofte da den gjerne kutter før den tid. Jeg merker det hvertfall godt når trykket kommer, skal imidlertid ikke si noe om det er noe problemer med din. Det er ikke "rumpe-g-måleren" som ikke er helt riktig kalibrert da ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 26, 2008 prøvde 3 gear også, lader ikke skikkelig før 3000rpm... kan den ha sliten turbo ? ingen tegn til røyk, oljeforbruk el. start i 60 kmt/t i 6.gir.. gi så full gass.. når kommer da ladetrykket ditt? du vill antagelig vis få max ladetrykk da 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 26, 2008 ca 2500... blir vel bedre med 3" eksos, og uten catter ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Februar 26, 2008 Skal jo ha max Nm på 2850 O/min på org. oppsett, men det varierer vel litt uansett... Kan være "tette" katter hindrer litt.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Februar 27, 2008 ok, ja når du sier det så kan det stemme... "høres" trangt ut der under ved pådrag... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Februar 27, 2008 Skaffe noen katt erstattere da vet du, koster ikke mye, byttes på kun kort tid.. Men jeg vet IKKE hvem som selger 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Februar 27, 2008 skal ha EN 3" erstatter jeg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Februar 27, 2008 skal ha EN 3" erstatter jeg Bruker ikke bilen mye til langkjøring skjønner jeg ... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Februar 27, 2008 Bruker ikke bilen mye til langkjøring skjønner jeg ... joda, men er vel god plass til et par potter ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Februar 27, 2008 Joa, mulig det Jeg gleder meg værtfall til og få på noe nytt! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Februar 27, 2008 Bruker ikke bilen mye til langkjøring skjønner jeg ... Null problem for meg å kjøre med 3" eksos hele veien på 200'en. Motorlyd er kos det. Og jeg har hatt det slik i snart 2 år. Lever enda Masse lang kjøring! Men jeg har ikke maks ladetrykk før 3000rpm med mtm steg 2 oppsett. Noen som har peiling på hvorfor det? Var ikke slik før. Men så byttet jeg turbo, og siden har jeg hatt senere ladetrykk igrunn. (Uansett hva jeg gjør) Kan ha opptil 1,4bar ved 2300-2500rpm, også virker det som det kommer en dødsone, hvor turbotrykket dabber av mellom 2600 og 2999 før den kicker inn med 1,4-1,5bar å napper avgårde. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Februar 27, 2008 Ressonas pass deg så du får dempet nok da, for ressonans vil du ikke ha i bilen din, det er grusomt.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Februar 28, 2008 hør på selgeren... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Februar 28, 2008 Neida Tormod, det jeg skrev over kom rett fra hjertet, jeg hadde ressonans i min, før jeg fikk kat erstatning selv (dvs. problemet oppstod i turbulensen inni tomme katter) det var helt på trynet grusomt.. (skal ikke selge deg noe jeg ) Om noen mener det er fett så tar de feil. Ressonans er duren man får inni bilen, og det kan ikke sammenlignes med motorlyd, men heller en sub som har oppheng Meninger kan alltids diskuteres, men den lyden er ikke fin i det hele tatt! Så jo, pass deg for resonans når du bygger anlegg, for bilen din er for fin til "harrydoning" inni :D Sikkert noen som tilter på det siste utsagnet, men det får gå 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Februar 28, 2008 Neida Tormod, det jeg skrev over kom rett fra hjertet, jeg hadde ressonans i min, før jeg fikk kat erstatning selv (dvs. problemet oppstod i turbulensen inni tomme katter) det var helt på trynet grusomt.. (skal ikke selge deg noe jeg ) Om noen mener det er fett så tar de feil. Ressonans er duren man får inni bilen, og det kan ikke sammenlignes med motorlyd, men heller en sub som har oppheng Meninger kan alltids diskuteres, men den lyden er ikke fin i det hele tatt! Så jo, pass deg for resonans når du bygger anlegg, for bilen din er for fin til "harrydoning" inni :D Sikkert noen som tilter på det siste utsagnet, men det får gå ja, skjønner... hadde bare tomme katter på S4'en jeg også, var hermetikklyd bilen er orginal, så hadde egentli ikke lyst til å endre noe i det hele tatt, meeeeen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Mars 1, 2008 Null problem for meg å kjøre med 3" eksos hele veien på 200'en. Motorlyd er kos det. Og jeg har hatt det slik i snart 2 år. Lever enda Masse lang kjøring! Men jeg har ikke maks ladetrykk før 3000rpm med mtm steg 2 oppsett. Noen som har peiling på hvorfor det? Var ikke slik før. Men så byttet jeg turbo, og siden har jeg hatt senere ladetrykk igrunn. (Uansett hva jeg gjør) Kan ha opptil 1,4bar ved 2300-2500rpm, også virker det som det kommer en dødsone, hvor turbotrykket dabber av mellom 2600 og 2999 før den kicker inn med 1,4-1,5bar å napper avgårde. det der skjer med min s6 å veit ikje ka d kan være, hadde vært fint om noen hadde vist ka d kunne være. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...