Anbefalte innlegg

Heisann!

Trenger å få noen til å forklare dette med innpress for meg. Jeg har en '07 A4 Avant 2.0TDI (170hk) Q.

I vognkortet mitt står det min. innpress 42. Vil det da si at alt fra 42 og oppover er ok? Hva er det ideelle på min bil? Hvordan virker innpress inn på bilen??

Hjelp.....

Joachim

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som vet??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heisann!

Trenger å få noen til å forklare dette med innpress for meg. Jeg har en '07 A4 Avant 2.0TDI (170hk) Q.

I vognkortet mitt står det min. innpress 42. Vil det da si at alt fra 42 og oppover er ok? Hva er det ideelle på min bil? Hvordan virker innpress inn på bilen??

Hjelp.....

Joachim

Det bestemmer sporvidden, sammen med felg og dekk dim. Størte tillate endring i ET er 15 mm pr aksel (7,5 pr felg...) opp, ned. Større endringer kan aksepteres og godkjennes om du har TUV papirer.

Jo mindre innpress/ET jo lenger ut ifra annleggsflaten kommer ytter kanten på felgen ifra bilen. Større ET og felgene forsvinner under bilen :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Innpress eller ET som felgene er merket med er avstanden fra senterlinja i felgen til anleggsflata på felgen. Jo mindre ET jo lenger ut bygger felgen. Ganske enkelt igrunnen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

inpress eller offset er forklart her.

offset.gif

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan også forklares på denne måten: Hvis du f.eks har ET42, da bygger felgen 42mm lenger innover enn utover. Har du ET-42 (hvilket svært få har), bygger felgen 42mm lenger utover enn innover. Jo lavere innpresset er, desto mer bygger felgen utover.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.