#1 Skrevet Februar 27, 2008 Har handlet meg et sett med Cookie cutters som tidligere har stått på en Porsche 944. 2 stk 6x15 ET 36 og 2 stk 7x15 ET 23,3. Boltsirkel er 5X130. Hadde tenkt å sette de på einsern min, men med adapter havner jeg vel på minussia med ET? Vil dette i det hele tatt gå, eller bør jeg bare basere meg på å pusse de opp og selge? 6x15 7x15 Senterkopp 7x15 bare jekka på plass under bil. (Har virkelig troa på at disse ville vært grom på bilen med riktig stance) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 27, 2008 Tror det kommer til å gå "fint" jeg, eller, ganske så sikker på at det kommer til å gjøre det. Hadde vært noe annet hvis felgene hadde vært 8 og 9" breie. Til sammenligning, einsahen min har 8½x13 med ET0, og enda kunne jeg fint ha brukt 2cm spacer bak for det rette stuket. Foran stikker det ut litt mer, men ikke noe litt negativ camber ikke kan ordne på. Du har jo også et annet alternativ, det er å selge felgene til meg om du ikke vil ha de;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 27, 2008 Tror dette kan bli bra jeg! Hvis du er ute etter dekk som vil passe har jeg det tilsalgs.... http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=99338 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 27, 2008 Tror det kommer til å gå "fint" jeg, eller, ganske så sikker på at det kommer til å gjøre det. Hadde vært noe annet hvis felgene hadde vært 8 og 9" breie. Til sammenligning, einsahen min har 8½x13 med ET0, og enda kunne jeg fint ha brukt 2cm spacer bak for det rette stuket. Foran stikker det ut litt mer, men ikke noe litt negativ camber ikke kan ordne på. Du har jo også et annet alternativ, det er å selge felgene til meg om du ikke vil ha de;) Hehe, jeg kjøpte felgene mest fordi de var til salgs, for en så rimelig pris at jeg ikke kunne si nei! Men etter jeg har jekka de opp under bilen og sett litt er nok JEG solgt, og ikke felgene! Såfremt jeg får dette til å passe fint. Tror dette kan bli bra jeg!Hvis du er ute etter dekk som vil passe har jeg det tilsalgs.... http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=99338 Det er nok litt tidlig å begynne å tenke på dekk for min del, desverre. Først må jeg blir ferdig med einsern, noe som ser ut til å ta latterlig lang tid Men ser ut som et bra tilbud, kanskje litt lite gummi i forhold til det stuket jeg hadde sett for meg. Er Kustoms.no plassen å fixe adaptere for slike adaptere jeg trenger? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 27, 2008 7" et 0 bak og 6" et 5-10 er helt perfekt rett å slett! vil fylle bua, men lett tre dekkene innenfor slik det skal være kjør på - fete felger som definitivt ikke er allemannseie her til lands (på einzer) edit - har seff tatt utgpkt i adapter på ca 20-25 mm 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 28, 2008 Jeg kjøpte adaptere på tmtuning.com, har ikke fått de enda, men var billige med dagens dollarkurs, kan si ifra hvordan kvaliteten er når jeg får de:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 28, 2008 Øverby Köstom kan vel lage noen fine adapter til deg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 28, 2008 7" et 0 bak og 6" et 5-10 er helt perfekt rett å slett! vil fylle bua, men lett tre dekkene innenfor slik det skal være kjør på - fete felger som definitivt ikke er allemannseie her til lands (på einzer) edit - har seff tatt utgpkt i adapter på ca 20-25 mm Ok, det er godt å høre! Har ennå tilgode å se cookie cutters på en einser, så det gjør det jo ekstra spennende Jeg kjøpte adaptere på tmtuning.com, har ikke fått de enda, men var billige med dagens dollarkurs, kan si ifra hvordan kvaliteten er når jeg får de:) Sjekka litt på tmtuning, men de adapterne de har der er min 50mm-hvilket blir litt drøyt tror jeg. En ET på over -20 sia blir litt drøyt tror jeg Øverby Köstom kan vel lage noen fine adapter til deg Ja, får vel kontakte Øverby så snart det begynner å nærme seg å få sammen igjen golfen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Februar 28, 2008 Da har jeg prata med en kamerat av meg, og de hadde kabinett til glassblåsing av felgene. Så da blir det vel til at cookie cuttersene og et sett BBS RS felger (senter og bakdel) jeg har blir sendt inn for glassblåsing Blir overflaten fin nok etter glassblåsing til at jeg kan legge grunning rett over, eller må jeg pusse over med P600 eller noe i det sjiktet? Innspill til farger på senter og evt. ytterring osv. på cookiesene ville vært flott! Pulverlakk eller vanlig lakk? (Einsern er en 83 Lhasagrønn GTI) Sort senter og polert kant er jeg skeptisk til da jeg har begynt å bli litt "lei" det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Februar 28, 2008 (endret) ........................................................................................................................................ 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Februar 29, 2008 Adapterne på tmtuning er naturligvis oppgitt per aksel, altså 50mm er 2 25mm adaptere;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Februar 29, 2008 Du får adapter ned i 20 mm avhengig av fabrikat. Med ET 3 på 7" og 165/45 15 vil dette stikke marginalt lenger ut enn 195/45 15 på 8" Et 25. På min grønne kjørte jeg sistnevnte under valsede hjulbuer bak helt uten problemer, så her tror jeg du er i nærheten av trygg grunn. Dersom du velger å kjøre samme adaptertykkelse foran vil dette stikke noe lenger inn enn nevnte 8" i forhold til felgen, mens dekket vil ende opp på omtrent samme plass dersom du kjører 165/45 her også. . Ulempen med 6" foran og 7" bak er selvsagt at strekken blir fraværende eller nærmest negativ på 6". Optisk sett blir jo ikke dette riktig. P-felger som dette skal ikke på en VW, de bør stå på en klassisk P-bil. Det viktigste er vel at de blir pusset opp og bevart for "fremtiden". Ikke hvordan bil de står på 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Februar 29, 2008 P-felger som dette skal ikke på en VW, de bør stå på en klassisk P-bil. Noen liker mora og andre liker dattra. De blir ikke ødelagt av å stå på en Golf.. Kan jo fint settes på ei Porsche ved en senere anledning Personlig synes jeg det er kult, og det er noe som ikke "alle" gjør! Adapterne på tmtuning er naturligvis oppgitt per aksel, altså 50mm er 2 25mm adaptere;) Ok, det er pr. aksel.. Da var det plutselig litt greiere Du får adapter ned i 20 mm avhengig av fabrikat. Med ET 3 på 7" og 165/45 15 vil dette stikke marginalt lenger ut enn 195/45 15 på 8" Et 25. På min grønne kjørte jeg sistnevnte under valsede hjulbuer bak helt uten problemer, så her tror jeg du er i nærheten av trygg grunn. Dersom du velger å kjøre samme adaptertykkelse foran vil dette stikke noe lenger inn enn nevnte 8" i forhold til felgen, mens dekket vil ende opp på omtrent samme plass dersom du kjører 165/45 her også. . Ulempen med 6" foran og 7" bak er selvsagt at strekken blir fraværende eller nærmest negativ på 6". Optisk sett blir jo ikke dette riktig. Det viktigste er vel at de blir pusset opp og bevart for "fremtiden". Ikke hvordan bil de står på 20mm adapter hørtes midt i blinken ut! Hvilken fabrikant lager disse? Tüv godkjente? Når det kommer til dekk har jeg lyst til å kjøre med litt mere gummi enn 165/45 15. Synes ikke at sinnsykt mye strekk alltids ser like kult ut, hvertfall ikke når veggen på dekket blir så lav. Kanskje bevege meg opp på 185 eller 175/45 15 Skulle helt klart hatt tak i 2stk 7x15 felger til, men pengene rår... EDIT: 175 eller 185/45 15 gjelder bakfelgene, foran må det nok bli smalere. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Februar 29, 2008 Med sånne dekkdimmensjoner vil det bli trangt gitt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet April 3, 2008 Har nå fått glassblåst felgene, det ble meget stas, MEN! På enkelte punkter på felgen har det eira seg såpass at det har blitt ett "søkk" i felgen. Dette er i bakkant av felgen og vil ikke være synlig når felgen står på bilen, men vil få fikset det likevel. Hvilken type sparkel er det jeg bør bruke til å fikse dette? Kan jeg tinne dette? Har slikt flussmiddel som jeg bruker til karosseriarbeid på bilen, og karosseritinn. Jeg vet at både flussmiddelet og tinnet er egnet til arbeid på karosseriet, da jeg allerede har brukt dette på bilen, men vil dette fungere på aluminium også? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet April 5, 2008 Felgene etter glassblåsning:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...