#1 Skrevet Februar 27, 2008 Har hatt litt problemer med motoren siden jeg kjøpte bilen. Det er antakeligvis en bagatell, men vannvittig irriterende for det ! Har fått litt hjelp på IRC kanalen, men det kan jo ikke skade å legge ut her og. I starten var det slik at motoren kuttet ved belastning, det føltes nesten som et par av sylindrene sluttet å tenne, med medfølgende vibrasjoner. Opplevde det aldri på førstegiret, men ved hardt pådrag på andre giret, og oppover. jo høyere belastning, jo mindre pådrag skulle til for at feilen gjorde seg åpenbar. Det varer gjerne et par sekudner av gangen før motoren fortsetter som vanlig. I går skjekket skrudde jeg opp coilrekken og skjekket pluggene. Ledningene så fine ut, men det var litt vanskelig å se, siden de var teipet sammen fra coilene og bakover. Jeg skjekket også pluggene, de var svarte rundt kanten, men midten var lett brun, og selve elektroden var hvit. Kjørte ikke bilen før i dag, og nå kutter den MYE lettere, av og til selv på tomgang og ved veldig lett pådrag. Jeg regner med at det er en eller flere av coilene som har lagt på røret, men det jeg ikke skjønner er hvorfor den kutter så mye lettere nå i forhold til før, jeg satte alt riktig på plass, dro til pluggene med greit moment, ikke for hardt, ikke for løst. Med mindre ledningene til coilene fikk litt for mye belastning da ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...