Havari på Gearkasse, Reklamasjon?

Anbefalte innlegg

Har en 2003 mod. Transporter 2,5TDI som nettopp passerte 100.000km, har fått noen ulyder fra bilen og dro dermed til verksted for å sjekke dette.

Det viser seg at Gearkassa er havarert(def. lager)

Noen som vet om dette er noe jeg kan ta opp med Møller? Bilen har fulgt alle servicer hos merkeverksted og vedlikeholdt regelmessig med alle oljer og dylikt.

Noen som kan gi meg ett svar på om dette er en reklamasjon?

Morten Olsen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Norsk bil 5 års reklamasjons rett mot Møller. Er flere som har fått ting dekt etter 5 år også pga km og vedlikehold.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Svaret fra møller var jo negativt som forventet. Bilen var jo tross alt 5 år og 2mån!!

Selger den unna nå så om noen er intr. i en bil å sette istand å tjene penger på så ta kontakt på PM.

Morten

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke gi deg så lett på dette.

Hvis et lager har gitt seg, har nok ikke feilen oppstått over natten. Det har nok vært slitt lenge før det smalt og før 100.000km og 5 år.

Jeg ville nok ha kjørt litt hardere på, tror nok du har mere å hente enn bare at avslag !

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er jo ikke akkurat første kassa på en Transporter som går dette da...

Iallefall ikke om det er en automatkasse, de er jo kjent for havari.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har en kjenning som jobber på møller, han fortalte om gang han skulle hente inn en pip ny transporter for å klargjøre den. Han kjørte den rolig rundt bygget og inn i lokalet, da merket de en jævlig clutch lukt, de skrudde ifra hverandre girkassen, og den var boss. Vet ikke i spesifikt hva som hadde tatt kvelden, men vag hadde skiftet underlevrandør på noen deler inne der, og det var grunnen. Var visst ikke første tilfelle heller.....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har forsøkt det meste men som de selv sier så har de ikke noe juridisk ansvar ovenfor meg vedr. bilen da den er over 5 år.

Hadde jeg tatt alle servicer hos møller så kunne de diskutere ett avslag men da jeg tok 90000service på en annen plass så ville de ikke hjelpe.

Kunne prøve å ta det opp med Møller Trondheim men de lo nesten av meg når jeg la fram saken.

Morten

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøv forbrukerrådet!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde også kjørt hardt på: rolleyes en girkasse på en slik bil skal da holde mer enn 100 000km. Alle servicer er komplett og alt så.2 mnd over tiden er jo ikke noe. Viste det er en del svakheter på 1.9tdi motoren i transporter men ikke 2.5 en. En jeg kjenner han hadde 1.9 tdi transporter og der røkk clutchen etter 7000km: haha :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har forsøkt det meste men som de selv sier så har de ikke noe juridisk ansvar ovenfor meg vedr. bilen da den er over 5 år.

Hadde jeg tatt alle servicer hos møller så kunne de diskutere ett avslag men da jeg tok 90000service på en annen plass så ville de ikke hjelpe.

Kunne prøve å ta det opp med Møller Trondheim men de lo nesten av meg når jeg la fram saken.

Morten

Hei Morten! Føler med deg her, er nettopp ferdig med lignende opplevelse, bare med annen VW... Har du tid og krefter, så ta gjerne fighten med VW/Møller! Er på tide noen tar dette med girkassene videre! Jeg feiga ut dessverre...

Om det kommer dit at du må betale alt dette selv, så sjekk med Berner i Østersund hvis du vil gjøre dette originalt i VW systemet. Fikk tilbud hos dem, og de var adskillig billigere enn Møller på Tunga! De var svært hyggelige/imøtekommende på telefonen...

Hvis du vil få dette fikset billigere og her i landet, snakk med Norsk Bildesenter. De fikset nyoverhalt forsterket kasse til meg, er VELDIG fornøyd, selv om det seff ble dyrt...

Uansett hva du gjør; lykke til!:)

Truls

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har desverre ikke tid til å ta denne saken videre med forbrukerrådet/møller. Hadde vært noe annet om det er en bil jeg kun bruker på fritiden da jeg er meget avhengig av en slik bil i jobben.

Har fått noen bud på bilen nå så den forsvinner vell ganske fort.

Kommer iværtfall ikke til og bruke Møller Tunga igjen, så drar til en annen VW/Audi forhandler imorgen å ser på en ny bil.

Morten

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.