#1 Skrevet Februar 27, 2008 Går ujevnt på tomgang, akkurat som motorn stopper et lite sekund. Motoren har aldri stoppet pga hakkingen. Merker ingenting når jeg kjører, men hører det på eksosen av motoren hakker om jeg ruser den og holder den på et turtall. Har fått lest av feilkoder, fikk opp feilkode på lambda, har byttet denne, men ble ikke noe forskjell... Noen som har noen tips? Er en APU motor 2000mod 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 27, 2008 ingen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 27, 2008 har du fått slettet feil koder? sjekket coilene? falsk luft? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 28, 2008 nei, har ikke fått slettet feilkodene etter byttet... må dette gjøres? men får ikke opp noe motorlampe i dasjen på bilen min, så vet ikke om det er en permanent feil som er lagret på lambda?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 28, 2008 er det noen måte å sjekke coilene på? utenom å bytte dem? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 28, 2008 Nei kan vell kun testet med bytte. Kjøp en stk og prøv å bytt en og en for å se om det kan være kun en som feiltenner en gang i blandt. Mekonommen selger Beru coiler til ca halv pris av det Møller tar. Sjekk der. E 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 28, 2008 hvis jeg ruser motoren til ca 3-3500rpm, så kommer det en liten smell i potta... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 28, 2008 Lmm kan skape en del tull på desse motorene.. kan vere et tips å få sjekke den, samtidig som slutt trinnet til tenninga som sitter oppå luftfilterboksen også kan lage litt problemer.. men pleier ofte å kutte helt på en eller flere sylindrer da. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Februar 28, 2008 noen måte å sjekke lmm da? Er ganske ny med audi, så må spørre litt... Har ikke lyst å kjøpe alt nytt, vil prøve å være litt sikker før jeg kjøper deler, blir fort dyrt om jeg må kjøpe alt... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Februar 28, 2008 du kan måle verdiene på lmm og coil. Men da må du ha et skop meter. Men du kan jo sjekke en coil manuelt også. Med å ta av en å en mens bilen står å går, så merker du om det er noe forskjell når du tar den av.Er det liten? eller er det stor? er det liten forskjell så kan det jo være at den ene coil tenner dårlig? Men noen biler må du slette feil kodene på for at den skal bli i orden. Om du ikke har utstyr. Prøv å ta av batteri polene over natta. Lykke Til. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Februar 28, 2008 har en annen 1.8t motor jeg kan prøve deler fra, hvertfall noen av dem. coiler og tenningsmodul er vel like på alle 1.8t motorer? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mars 1, 2008 Feil funnet... Litt flaut, men var faktisk pluggene som var feilen, byttet pluggene og nå maler den fint.... Er de dyreste pluggene jeg har kjøpt, nesten 700,- på mekonomen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...