#1 Skrevet Februar 27, 2008 Hei! Har en S6 2,2 96 med automat. ved rolig langkjøring har bensinforbruket ligget på ca 0,98 iflg kjørekomputer. I dag skulle jeg kjøre et strekning på ca 12 mil med gjennomsnittshastighet på ca 70 km/t. Hadde da et forbruk på 0,83 iflg. komputer. Merket mindre forbruk på tankmåleren også. har kjørt dette strekket mange ganger og i samme rolige kjøremønster. Sitter her og lurer på hva som har skjedd. Merket også på bykjøring i dag atforbruket sank. Mototroljetemp. var steget litt fra 60 c til ca 70 c på langkjøring. Dette til info. Lurer fælt. Kan jo være komputeren som er helt av skaftet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 27, 2008 60 grader er litt kaldt, da kan det hende ecu'en kjører litt feitere blanding, bytt termostat. skal ligge på ca 90grader, da sliter du mindre på motoren også. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 28, 2008 Jeg klarer 0,75 på min ved veldig rolig langkjøring, så tallene høres ikke så usannsynlig ut. Fikk bekreftet at forbruket lå rundt 0,7-0,8 i etterkant ved påfylling. Dette var på distansen Oslo-Trondheim. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 28, 2008 60 grader er litt kaldt, da kan det hende ecu'en kjører litt feitere blanding, bytt termostat. skal ligge på ca 90grader, da sliter du mindre på motoren også. Var vel oljetempen han mente? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 28, 2008 Kjører jevnlig på 1-1.1 på 80-vei (=100) til jobb, men 70 er omtrent optimal økonomisk hastighet for de fleste biler, men det er jo pent uansett, da! KAn ikke forklare hvorfor det har endret seg, men alt som er positivt mht. bensinforbruk på en AAN får en ta med seg! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 28, 2008 60 grader er litt kaldt, da kan det hende ecu'en kjører litt feitere blanding, bytt termostat. skal ligge på ca 90grader, da sliter du mindre på motoren også. Skal ikke ha noe å si på MOTORolje temp. Bare på kjøle vannet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 28, 2008 jaja leste ltt fort . tenkte motor temp 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...