Hva for dimensjon på dekk ?

Anbefalte innlegg

Har kjøpt meg 8,5x16" felger som jeg trenger dekk til.

Noen her som har formeninger om hvilke dimensjoner som passer seg best til slike felger ?

Litt strekk må det jo være, men det skal jo være kjørbart, og samtidig ikke altfor dyrt.

Kanskje vanskelig kombinasjon det her ? : klø :

Mvh, Kristoffer..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

205/40/16 eller 215/40/16... 215 passer vel best, om det er plass? Kommer jo an på senk, inpress o.l.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gå for 205 40 16 vis du vil ha litt strekk.

vil bli lite strekk på 215

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, nei, nei. Ville gått for 195/45 eller 195/40 på den bredden. Hadde faktisk gått for det på 9" felger også. Har selv 195/45 på 9" felg, og strekken der er knallfin.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjørbart.??? 205/45-40-16.......Show ?? 195/35-16........

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, nei, nei. Ville gått for 195/45 eller 195/40 på den bredden. Hadde faktisk gått for det på 9" felger også. Har selv 195/45 på 9" felg, og strekken der er knallfin.

Ville mye heller valgt 195/40 eller 215/35 16 på 8,5x16, mulig strekken på 195/45 er bra, men hjulet blir 1 tomme unødig stort og får man 1/2 tomme høyere bil. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er jo ikke utvalget i 14" lavprofildekk det beste, så hos meg hadde jeg nesten ikke noen andre valg enn 195/45 for å få det sånn jeg ville ha det, og tilnærmet likt som 225/40 bak med tanke på strekken og profilen på dekket:) Litt bedre utvalg i 16", ser man.

Når det er sagt, så hadde jeg helt garantert gått for 195/40 ved nærmere ettertanke. Da får du en finfin strekk samtidig som du ikke har horder av gummi som opptar plass i høyden i hjulbuen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmmmm... Dette ble ikke akkurat lettere nå :o Heh..

Noen som har noen bilder som viser forskjellen på overnevnte ?

Og evt hvor jeg burde handle for å få best mulig pris..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spørsmålet er vel om du vil ha det til å se kult ut eller om du skal ha en bil som sitter bra på veien.

Så lenge du har plass til 215 i bredden, ville jeg gått for det. Du får kanskje ikke allverdens strekk, men det ser bra ut OG funker bra. :)

Jeg hadde forresten 205/40-16 på noen 9x16-felger. Det ble MYE strekk. Felgene dine er 1,3 cm smalere, så du vil få omtrent det samme med 195/40-16.

Litt stort bilde, men..

dsc00103dt2.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Syns faktisk ikke den strekken var noe ekstrem, Marius, og jeg har jo sett bilen i virkeligheten mange ganger: rolleyes Dette er jo uansett en smakssak, ikke noe andre kan bestemme for deg.

Mine framfelger (9") som har 195/45-14:

Bilde195.jpg

Bilde194.jpg

De 2 beste bildene jeg fant i farten, som viser strekken på bilen:

IMG_0241.jpg

Resized_IMG_5130.jpg

Alikevel synes det ikke noe bra hvor mye strekk det egentlig er.

Hadde 225/40 foran før, og det var ikke brukbart på noen måter. Altfor tung på rattet og altfor mye subbing, dessuten var strekken nesten lik null. Og veigrepet med 195/45 kontra 225/40? Jeg merker ihvertfall ikke noen stor drastisk forskjell. Er du ute etter litt strekk og ikke det beste veigrepet på bilen, tror jeg du kan fint kan ofre de 5 prosentene dårligere veigrep du får med 195/40 i forhold til f.eks. 215/35.

Så hva er du ute etter, mest strekk eller "best" veigrep?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får vel gå for 195/40 da :P

Noen tips om hvor jeg bør handle hen ? Felgene er på vei, så er sugen på å få handlet dekk ganske snart :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bra valg;)

Dekkskift eller Dekkonline som gjelder vel.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.